Suoraan asiaan:
Kaverini kanssa olemme pähkäilleet - pää asiassa minä -, miten tuo taikominen toimii. Omia sääntöjämme olemme käyttäneet ja hyvin ovat pelittäneet. Sääntökirja on kyllä kaverilla, ja häneltä olen pariin kertaan lainannut, mutta oikein mitään en ole saanut irti paria sivua lukuunottamatta.
Kaikki muut siis ymmärrän paitsi taikomisesta nämä asiat, muuten kirja on selvää pässin lihaa. Melko lattea ilmaisu..
Eli siis voiko taikoa monta taikaa samalla vuorolla. Itse olen lähes varma tästä, mutta kaverini mielestä se ei ole mahdollista.
Sitten, onko dispel pool jokaisen maagin oma, vaiko armeijan yhteinen? Ja voisiko joku selittää siitä dispellaamisesta hieman tarkemmin.
Ja vielä semmoinen, että varastoituvatko power dicet maageilleni? Eli en taio kahden vuoron aikana, jotenka voisin ensi vuorolla käyttää x määrän noppia?
Ja paljonko noppia maagini saa joka vuoro? Vai tuleeko niitä ylipäätän lisää..? Uskoisin että kyllä, mutta varmistusta.
Ja vielä semmoista, että heitetäänkö taiat aina vuoron alussa - ei kai - vai pelin alussa? Tuolla tarkotin sitä, mitä taikoja maagi/velho osaa.
Tuossa onkin vähän kysymyksiä, toivottavasti ei kuulu "Lue se osio uudelleen!!1", Vaan asiallista postia, vaikken minä siitä päätäkään.
Bookkia pääsen lukemaan huomenna lisää, kaverilta kun sen - kai - saan. Mutta tuskin siitä kummiskaan mitään irti saan.
( Kuuluuko tämä tänne vai säännöt osioon? Jos säännöt osioon, kiltit modet, siirtäkää tämä. )
Taikominen
-
Voimatassu
- The Captain
- Valvoja
Re: Taikominen
Taikomissäännöt eivät ole sen vaikeammat kuin muutkaan pelin säännöt. Kyllä ne lukemalla oppii. Ja kyllä, sanon tämän ihan ensiksi, koska sääntökirjan ahkerasta lukemisesta tämä kaikki lähtee.Voimatassu kirjoitti:Suoraan asiaan:
Kaverini kanssa olemme pähkäilleet - pää asiassa minä -, miten tuo taikominen toimii. Omia sääntöjämme olemme käyttäneet ja hyvin ovat pelittäneet. Sääntökirja on kyllä kaverilla, ja häneltä olen pariin kertaan lainannut, mutta oikein mitään en ole saanut irti paria sivua lukuunottamatta.
Kaikki muut siis ymmärrän paitsi taikomisesta nämä asiat, muuten kirja on selvää pässin lihaa. Melko lattea ilmaisu..
Kyllä. Sama velho voi heittää samaa taikaa vain kerran vuorossa (poikkeuksia on, ei mennä niihin nyt), mutta muita lukumäärärajoituksia ei ole.Eli siis voiko taikoa monta taikaa samalla vuorolla. Itse olen lähes varma tästä, mutta kaverini mielestä se ei ole mahdollista.
Dispel pool on koko armeijan yhteinen. Pooli kerätään aina magiavuoron alussa, ja siitä voi käyttää noppia vastustajan taikojen kumoamiseen. Käytännössä sinun on heitettävä dispel-nopilla sama tai enemmän kuin vastustaja teikomisessaan power-nopillaan.Sitten, onko dispel pool jokaisen maagin oma, vaiko armeijan yhteinen? Ja voisiko joku selittää siitä dispellaamisesta hieman tarkemmin.
Power- tai dispel-nopat eivät varastoidu, jollei niiden säilyttämiseen ole taikaesinettä (näitä on joillakin armeijoilla, vaan ei kaikilla).Ja vielä semmoinen, että varastoituvatko power dicet maageilleni? Eli en taio kahden vuoron aikana, jotenka voisin ensi vuorolla käyttää x määrän noppia?
Sääntiksen s. 106 selittää tämän. Pääperiaate on, että yksi power-noppa per velhon level + kaksi "yhteistä" noppaa. Dispel-noppamäärä taulukossa s. 107.Ja paljonko noppia maagini saa joka vuoro? Vai tuleeko niitä ylipäätän lisää..? Uskoisin että kyllä, mutta varmistusta.
Osatut taiat määritetään pelin alussa ennen deploymentiä.Ja vielä semmoista, että heitetäänkö taiat aina vuoron alussa - ei kai - vai pelin alussa? Tuolla tarkotin sitä, mitä taikoja maagi/velho osaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Voimatassu