"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Khorne mustaksi

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Tearsqueeze

Khorne mustaksi

Viesti Kirjoittaja Tearsqueeze »

Hei.

Olen ihmetelly kun kaikki pitää Khornea jotenkin rumana, punaisen värin takia, niin miksi se on maalattava punaiseksi? Itse maalasin lordini mustaksi koska en pitänyt punaisesta, ja sopi paremmin chaosiin. Okei, väri ei ole varmaan ainut syy siihen, miksi Khornen ulkonäköä pidetään huonona. Luulen että toinen syy on ainakin lordilla haarniskat, jotenkin "robottimaiset" :D.

Pistäkää omia mielipiteitänne Khornen ulkoasusta ja siitä, miksei sitä voisi maalata joksikin muuksi väriksi, esim. mustaksi.

Toivon asiallisia vastauksia eikä esim. "Khorne on ruma!!!11"

Kiitän vastauksistanne.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Kuka pitää Khornen rumana? Tämä oli ainakin minulle uutta...
Mutta joo, asiaan.
Ei ole PAKKO maalata Khorne punaiseksi, mutta World Eaterit ovat.
Nyt tarkoitan että jos haluaa olla uskollinen "fluffiin" eli tarinaan, niin World Eaterit ovat tätä nykyään verenpunaisia. Tämä ei mitenkään pakota sinut pelaamaan World Eatereillä vaan voit tehdä omia Khornea palvovia yksiköitä omalla värillään. Itse maalasin minun Black Legioniin kuuluvia Berzerkereitä mustiksi punaisilla olkasuojaimilla ja kypärillä, eli pääväri musta, punaiset osat ja Brazen Brass trimmi. IMO aika kivan näköistä.
Eli se että käytät World Eater sääntöjä EI pakota sinua maalaamaan ne punaisiksi, kunhan vastustajalle tehdään selväksi mitä pöydän toisella puolella on. :) (<-- pakollinen hymiö)
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Samsson kirjoitti:Kuka pitää Khornen rumana? Tämä oli ainakin minulle uutta...
Mutta joo, asiaan.
Ei ole PAKKO maalata Khorne punaiseksi, mutta World Eaterit ovat.
Pieni virhe sinulla, ChaosHerra pelaa Fabaa.

Eikös tälläinen kuuluisi maalauksen perusteisiin?
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Samsson
Valvoja

Ratovaari kirjoitti:Pieni virhe sinulla, ChaosHerra pelaa Fabaa.
Eikös tälläinen kuuluisi maalauksen perusteisiin?
Mistä mä sen tietäisin?! :D
Itse pelaan tällä hetkellä vain kytkoota, joten vastaukset tulevat minulta heti siitä maailmasta...

Nojoo, siirretään vaikka sinne.
Tuulos

Viesti Kirjoittaja Tuulos »

Samsson haastelee asiaa, valitse värit itse. Jos Codexin mukaan figuurinsa maalannut vastapelaaja marisee jotain, voit väittää ettei hänellä ole mielikuvitusta oman teemansa luomiseen ;)

Tämä ei kyllä oikein maalauksen perusteisiin kauhean hyvin taivu, yleinen keskustelu olisi melkein parempi, johtuen juurikin mielipiteistä siitä, pitääkö noudattaa Codexin maalausteemoja.
Samsson
Valvoja

Olkoon nyt tässä...
Ei varmaan kukaan tuo keskusteluun kuitenkaan muita vaihtoehtoja kuin "ehdottomasti kirjan mukaisesti" tai "saat maalata miten haluat". Itse uskon enemmän että kannatusta saa vaihtoehdoista viimeinen.
Archerman

Viesti Kirjoittaja Archerman »

Musta ja pronssi ovat Khornen värejä siinä missä punainenkin, virallisen backroundin mukaan. Olen varmaan itseasiassa nähnyt enemmän livenä Khornelaisia niin Fantasy Battlessa kuin 40k:ssa maalattuina mustiksi kuin punaisiksi.

Jos joku kuitenkin haluaa maalata khornelaisensa välttämättä punaiseksi niin kannattaa muistaa että esim. tummanpunainen tai ruskehtavan punainen sävy voi olla visuaalisesti tyylikkäämpi (ja khornelaiset tuntien sopivampi!) kuin kirkas neonpunainen. Tummanpunainen väri on myös veren väri.

Ai niin, melkein meinasi unohtua: myös vihreä on 40k:ssa World Eatereilla nähty sivuväri.
Archerman

Viesti Kirjoittaja Archerman »

Mm. White Dwarf-lehden pitkäaikainen mestarimaalaaja Mike McVey maalasi Horuksen terminaattorihaarniskan tummanpunaiseksi ja hyvälle näytti :) (Toisaalta Horushan ei ollut khornelainen..)
jehuletti

Viesti Kirjoittaja jehuletti »

Mun khornet (40k) on nykyään mustia. Mielestäni hienomman värisiä kuin punaiset , mutta sehän on vain makuasia ja jokainenhan voi maalata figunsa ihan minkä värisiksi vaan. Enkä ainakaan minä ole tavannut ketään kuka inhoaa khorneja niiden värinsä takia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”