"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Static grass kysymys

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Jamppaaja

Static grass kysymys

Viesti Kirjoittaja Jamppaaja »

Olen itse aikeissa aloittaa basetuksen ja mietin että mitä tämä static grass on ja näyttääkö se oikeasti ruoholta?

Edit: toinen kysymys: kannattaako maalata ensin ukko, sitte basettaa ja sitte liimata nämä yhteen ja jos niin, niin kannattaako maalata enisin ylä osa sitte alaosa kun pitää sormilla kiinni?
"Maalaan" Tauni mustiksi ja kutsun niitä "mustaksi legioonaksi" Ja nyt ei kun dippailemaan!
esko
Viesti:

Re: Static grass kysymys

Viesti Kirjoittaja esko »

Jamppaaja kirjoitti:Olen itse aikeissa aloittaa basetuksen ja mietin että mitä tämä static grass on ja näyttääkö se oikeasti ruoholta?

Edit: toinen kysymys: kannattaako maalata ensin ukko, sitte basettaa ja sitte liimata nämä yhteen ja jos niin, niin kannattaako maalata enisin ylä osa sitte alaosa kun pitää sormilla kiinni?

Näyttää, ja kanattaa ensin maalata, antaa kuivua, beissata ja sitten huolella puhistaa figu pölystä joka tulee vikassa vaiheessa.
Welcome to the jungle.
Buhrdur

Re: Static grass kysymys

Viesti Kirjoittaja Buhrdur »

esko kirjoitti:
Jamppaaja kirjoitti:Olen itse aikeissa aloittaa basetuksen ja mietin että mitä tämä static grass on ja näyttääkö se oikeasti ruoholta?

Näyttää, ja kanattaa ensin maalata, antaa kuivua, beissata ja sitten huolella puhistaa figu pölystä joka tulee vikassa vaiheessa.

Niin, ja http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/p ... ts_id=8384 sieltä sen voi tilata.

Jos omasta sitistä/kylästä ei kaupasta löydy.
Paladine

Viesti Kirjoittaja Paladine »

Minun mielestäni se kannattaa ensin beissata ja pohjamaalata spraylla (näin beissaus ainakin kestää kuljetuksen) Sitten maalata ja lakata. Maalausjärjestys olisi hyvä olla niin, että ensin maalaa esim. siniset kohdat, sitten ruskeat jne.
Adun

Viesti Kirjoittaja Adun »

warboss1 kirjoitti:Minun mielestäni se kannattaa ensin beissata ja pohjamaalata spraylla (näin beissaus ainakin kestää kuljetuksen) Sitten maalata ja lakata. Maalausjärjestys olisi hyvä olla niin, että ensin maalaa esim. siniset kohdat, sitten ruskeat jne.
Jos static grass on kyseessä, kannattaa se laittaa maalausten jälkeen. Muuten siihen muodostuu maaliklimppejä
Paladine

Viesti Kirjoittaja Paladine »

IMO noin kannattaa tehdä flockille, mutta on niitä muitakin tapoja.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

warboss1 kirjoitti:IMO noin kannattaa tehdä flockille, mutta on niitä muitakin tapoja.
Nyt emme taineetkaan puhua Flockista, joka on epämääräistä mönjää joka ei näytä oikeastaan miltään, vaan Static Grassista, joka on hyvinkin paljon ruohon näköistä. Sitä EI kannata suihkuttaa spraymaalilla (itse jos lakkaan figuja sprayllä teen sen static grassin laittamisen jälkeen, mutta en kyllä spraymaalilla sotkisi sitä ikinä).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Ratovaari kirjoitti: Nyt emme taineetkaan puhua Flockista, joka on epämääräistä mönjää joka ei näytä oikeastaan miltään, vaan Static Grassista, joka on hyvinkin paljon ruohon näköistä. Sitä EI kannata suihkuttaa spraymaalilla (itse jos lakkaan figuja sprayllä teen sen static grassin laittamisen jälkeen, mutta en kyllä spraymaalilla sotkisi sitä ikinä).
Olen valitettavasti täysin eri mieltä. :)

itse teen basen valmiiksi ennen pohjamaalausta, pohjamaalaan alustan static grassin spraylla kuten muunkin figun ja lopputulos on ihan näppärän näköinen:

http://www.coolminiornot.com/79569
http://www.coolminiornot.com/97133

Olen kuitenkin sitä mieltä, että static grassia ei oikein kannata maalata muuten kuin spraylla ja sen jälkeen kuivaharjaamalla. Maalaamalla ruoho klimppiintyy ja muuttuu tosi epäilyttävän näköiseksi. Jos tuppaa pohjamaalaamaan nappinsa käyttäen paljon sprayta, kannattaa varmaan laittaa se static grass vasta maalauksen jälkeen. :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Ainakin sen GW:n gobliininoksennuksen saa suurinpiirtein luonnollisen näköiseksi maalamalla.

Parempia värejä saa sitten vaikka Woodland Scenicsin valikoimista.
Set fire to the family tree.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”