"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

challenke kysymys

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Crystania

challenke kysymys

Viesti Kirjoittaja Crystania »

elikkäs on sanottu monta erillaista juttua ja kysyisin tälläistä

hyökkään jollain herolla blokkiin ja siel on veterrani ja joku hero/lordi
tarviiko olla bace kontaktissa tuon kyseisen ukon kanssa että sen voi haastaa vai riittääkö että on jossain siinä etu rivissä?

ja sitten vastustaja valitsee että heittääkö se heron/veteraanin sit tappelee vai perääntyykö jollain kummalla takariviin

jos hyökkään sivulta tai takaa ja en oo bace kontaktissa veterranin tai hero/lordin kans nii voiko challengaa?

tollaisia pikku juttuja mistä on kuullu montaa eri juttua
Zere
Peliporukkavalvoja

Re: challenke kysymys

Viesti Kirjoittaja Zere »

Crystania kirjoitti:elikkäs on sanottu monta erillaista juttua ja kysyisin tälläistä

hyökkään jollain herolla blokkiin ja siel on veterrani ja joku hero/lordi
tarviiko olla bace kontaktissa tuon kyseisen ukon kanssa että sen voi haastaa vai riittääkö että on jossain siinä etu rivissä?
Riittää että ovat samassa taistelussa, vaikka eivät edes yksiköt koskisi toisiinsa. Haasteen hyväksymisen jälkeen figut siirretään vastakkain mikäli mahdollista ja jos ei niin kokonaan ulos ryhmistä. Ja jos ei hyväksy niin perääntyjä menee vuoron ajaksi ryhmänsä takariviin.
Crystania kirjoitti:ja sitten vastustaja valitsee että heittääkö se heron/veteraanin sit tappelee vai perääntyykö jollain kummalla takariviin
Se joka sitä challengea haastaa päättää ketä on haastamassa.
Crystania kirjoitti:jos hyökkään sivulta tai takaa ja en oo bace kontaktissa veterranin tai hero/lordin kans nii voiko challengaa?

tollaisia pikku juttuja mistä on kuullu montaa eri juttua
Samaa kuin ekassa.
WH40K: Daemons of Tzeentch, Thousand Sons
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
Róbó-Tónó

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Eikös se mene niin että et voi haastaa vihollisen characteria jos se ei ole taistelussa. Eli jos isolla blokilla jossa on oma charru hyökkää edestä vaikka niin pääse huutamaan challengea vaikka figut ei koskisi toisiaan. Mutta jos vaikka Empiren Captain pegasuksella hyökkää yksikkö flankkiin, eikä silloin kosketa vihollisen charrua (joka on vaikka siellä eturankin keskellä) ei voi haastaa koska vihollisen characteri ei ole mukana taistelussa. Jos edessä olisi vaikka 5 swordmania, jotka ottavat cihun charryn mukaan taistelun, niin voi haastaa.
Itse olen ymmärtänyt näin. Jos menee väärin, voi syyttä Oberonia...
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Zere
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zere »

Róbó-Tónó kirjoitti:Eikös se mene niin että et voi haastaa vihollisen characteria jos se ei ole taistelussa. Eli jos isolla blokilla jossa on oma charru hyökkää edestä vaikka niin pääse huutamaan challengea vaikka figut ei koskisi toisiaan. Mutta jos vaikka Empiren Captain pegasuksella hyökkää yksikkö flankkiin, eikä silloin kosketa vihollisen charrua (joka on vaikka siellä eturankin keskellä) ei voi haastaa koska vihollisen characteri ei ole mukana taistelussa. Jos edessä olisi vaikka 5 swordmania, jotka ottavat cihun charryn mukaan taistelun, niin voi haastaa.
Joo niinhän se on. Eli pitää olla base-to-base kontaktissa vihulaisen kanssa jotta sen voisi haastaa.
WH40K: Daemons of Tzeentch, Thousand Sons
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Róbó-Tónó kirjoitti:Eikös se mene niin että et voi haastaa vihollisen characteria jos se ei ole taistelussa. Eli jos isolla blokilla jossa on oma charru hyökkää edestä vaikka niin pääse huutamaan challengea vaikka figut ei koskisi toisiaan. Mutta jos vaikka Empiren Captain pegasuksella hyökkää yksikkö flankkiin, eikä silloin kosketa vihollisen charrua (joka on vaikka siellä eturankin keskellä) ei voi haastaa koska vihollisen characteri ei ole mukana taistelussa. Jos edessä olisi vaikka 5 swordmania, jotka ottavat cihun charryn mukaan taistelun, niin voi haastaa.
Näinhän se minustakin menee! Jos hyökkäävä charru iskee flänkiin tai reariin, niin ei se voi haastaa ja hyökätyn unitin on pärjättävä ilman charruaan mikäli siis ei ole b2b kontaktissa vihollisen kanssa.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Crystania

ja jos oon bace kontaktis nii ainoastaan se kenen kans olen voipi ottaa sen challengen vastana tai olla ottamatta ettei kaveri saa päättää et tuleeko joku veteraani esim heron tilalle mätkimään?
The Delffipelaaja

Viesti Kirjoittaja The Delffipelaaja »

No jos sille herolle/lordille sen challengesi suuntaat, eihän sitä tietenkään kukaan muu voi ottaa vastaan. Vain kohde voi ottaa vastaan tai jänistää.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Edellisessä topikissa mulle sanottiin, että haastaja vaan huutaa sen haasteen, vastaanottaja päättää kuka sen ottaa vastaan. "Tulkaa ny joku tappelee miun kaa!" "Aseenkantajani, menehän sie. Jäämme kaipaamaan sinua, mutta uhrauksesi muistetaan vielä pitkään. Nimesi kaikuu neitojen lauluissa linnojemme saleissa vielä vuosia."
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Oberon_ kirjoitti:Edellisessä topikissa mulle sanottiin, että haastaja vaan huutaa sen haasteen, vastaanottaja päättää kuka sen ottaa vastaan.
Juurikin näin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
The Delffipelaaja

Viesti Kirjoittaja The Delffipelaaja »

Voisi myös mainita vielä sen, että haasteesta kieltäytyessä, jos sinulla on useampi haasteeseen kelpaava ukko siinä, saa haasteen huutaja päättää, kumpi ukko lähtee takarivistöön...
Crystania

ei tollast taktiikkaa tarvita mä meen aina vc blood dragon lordilla eteen vaan ja läpi =) tää juttu on toiminu miljoonakertaa tk vastaan jumitin koko pelin mut se oli eka kerta toista kuollutta vastaan ja voitin silti solidilla sen pelin sillon =)

kysyisin täs samalla että jos chargeen vastustajan blockkiin nii ku munhan pitää maksimoida omat yksitköt nii jos meen dragonilla saanko laittaa sen ihan kulmaan kiinne että se just ja just koskettaa eikä siihen keskelle kaikkea?
MehuZ

Viesti Kirjoittaja MehuZ »

Crystania kirjoitti: kysyisin täs samalla että jos chargeen vastustajan blockkiin nii ku munhan pitää maksimoida omat yksitköt nii jos meen dragonilla saanko laittaa sen ihan kulmaan kiinne että se just ja just koskettaa eikä siihen keskelle kaikkea?
Taistelevien yksiköiden lukumäärä pitää maksimoida, clippaaminen ei ole sallittua. Yksinkertaistettuna laitat sen keskelle.
Shamppa

Viesti Kirjoittaja Shamppa »

Tästä chhallengesta vielä.. saisiko yhden selkeän vastauksen, koska osa kommenteista on ristiriidassa keskenään, ja vielä ainakin minä olen hämmilläni, että mites se challenge menee...
Crystania

eli lyhyesti ja ytimekkäästi

sun pitä olla bace contaktis et voit haastaa kyseisen henkilön
kaveri päättää ottaako haasteen vastaan jos ei menee taka riviin piiloon ja ei voi lyödä siinä combos
kaveri saa myös jos siel on hero/lordi ja veteraani päättää kumpi noista ottaa sen haasteen vastaan tai menee takariviin piiloon
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Crystania kirjoitti:eli lyhyesti ja ytimekkäästi

kaveri päättää ottaako haasteen vastaan jos ei menee taka riviin piiloon ja ei voi lyödä siinä combos
kaveri saa myös jos siel on hero/lordi ja veteraani päättää kumpi noista ottaa sen haasteen vastaan tai menee takariviin piiloon
sinun Sankarisi, joka haasteen heittää, pitää olla base-to-base kontaktissa vähintään yhden vihollisyksikön kanssa. Kaveri päättää kuka hänen taistelussa olevista sankareistaan/veteraaneistaan ottaa haasteen vastaan vai hylkääkö hän sen. Hylätessä yksi sankari (jonka sinä saat päättää) menee takariviin, eikä hän voi iskeä tai yksikkö käyttää hänen LD:tään. Jos yksikössä ei ole takariviä minkä taakse mennä piiloon, haaste on pakko hyväksyä.

Eli kyllä, suurinpiirtein noin mitä kirjoitit.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Róbó-Tónó

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Crystania kirjoitti:eli lyhyesti ja ytimekkäästi

Haste ei heitetä kellekkää hahmolle, koska siihen saa vastata kuka tahansa joka voi olla haasteessa.
Edelleen sankarien ei tartte olla base to base kontaktissa, kunhan joku vihollisen hahmoista on taistelussa. (Jos oma charrusi on yksinään, niin sitten pitää olla vihollisen charrun kanssa base to basessa, koska muuten et saa sitä taisteluun.)
Jos vastuja ei ota haastetta vastaan, se menee takaränkkiin jos pystyy. Jos ei ole takaränkkiä, niin on pakko ottaa haaste vastaan.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

Róbó-Tónó kirjoitti:Jos vastuja ei ota haastetta vastaan, se menee takaränkkiin jos pystyy. Jos ei ole takaränkkiä, niin on pakko ottaa haaste vastaan.
Tarkemmin sanottuna menee paikkaan, jossa ei ole base-to-base kontaktissa viholliseen. Yksirivisen yksikön reuna kelpaa, kunhan model siirretään paikkaan, josta se ei voi taistella. Eli takariviä ei välttämättä tarvita. Lisäksi close combat phasen lopuksi charru palautetaan paikalleen taistelemaan seuraavalla vuorolla.
abcdefg

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

Eli siis jos vastustajalla on BSB eturivissä ja minä lähetän haasteen mutta vihollinen ei hyväksy sitä ja minä siirrän BSBn takariviin niin hyötyykö unit silloin siitä BSB ominaisuudesta?
2
Drago^

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Lind The ChessMaster kirjoitti:Eli siis jos vastustajalla on BSB eturivissä ja minä lähetän haasteen mutta vihollinen ei hyväksy sitä ja minä siirrän BSBn takariviin niin hyötyykö unit silloin siitä BSB ominaisuudesta?
Ei, ei hyödy. Skaveneilla on kyllä mahdollisuus tälläiseen, mutta se onkin niiden ihan oma sääntö.
No pain no gain.
Eöl the Dark Elf

Viesti Kirjoittaja Eöl the Dark Elf »

Pari kysymystä:
1.Onko chargella jotain väliä, vai lyödäänkö I:n mukaan

2. Jos on kaksi charrua ja ottaa roisella haasteen vastaan niin eihän toinen joudu perääntymään. Ja jos ei ota vastaan, joutuuko perääntymään molemmilla?

Ja ei ole juuri Sääntistä käsillä. Muuten katsoisin sieltä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”