Listasta sen verran, että tulee ihan turnauskäyttöön ja tehoa haetaan sillä aina niin ihanalla monipuolisuudella. Tyyliä on listassa mukana mielestäni sopivasti. Eniten kuitenkin mietityttää spearien koko ja viidennen kärryn tarpeellisuus. Battle banner on myös sellainen, jonka pisteillä voisi muuta tehdä, vaikka antaakin ison edun spear yksiköille.BSB:lle ratsu voisi tietysti olla aivan omiaan. Magejen level upgrade on ollut myös mielessä, samoin kuin niiden kamojen vaihto. Banner of Sorcery tietysti tässä kohtaa olisi ihan ok juttu upgradejen lisäksi. Mietteitä ja apuja tällaisiin ongelmiin ja mietelmiin olisi siis haussa. Listaa voidaan tosiaan muokata aika paljon vielä, mutta yleisilme tulee pysymään jotakuinkin samana. Kuten aikaisemminkin, vain perustelluilla kommenteilla on jotain arvoa.
Itse lista:
Characters:
Commander 116pts
-Pure of Heart, Swordmaster, Heavy Armour, Shield
Commander 179pts
-Battle Standard Bearer, Battle Banner, Heavy Armour
Mage 135pts
-2 Dispel Scroll
Mage 135pts
-2 Dispel Scroll
Core:
18 Spearmen 228pts
-Full Command
18 Spearmen 228pts
-Full Command
5 Silver Helms 126pts
-Champion, Musician, Shield
5 Silver Helms 126pts
-Champion, Musician, Shield
Special:
2 Tiranoc Chariot 170pts
2 Tiranoc Chariot 170pts
Tiranoc Chariot 85pts
Rare:
2 Great Eagles 100pts
2 Repeater Bolt Throwers 200pts
Total: 1998pts
High Elves 2000p
Hieman huolettavat nuo charrusi...
Ensimmäinen on lähiksessä 5+ armor savella varustettu ja arvoa vastustajalle 216 pts. Vai ajattelitko käyttää Hand Weapon + Shield yhdistelmää GW:n sijasta ja toivoa paljon kutosia woundauksessa?
BSB:lle ratsu on melkein must jos pisteet vain suinkin riittävät, varsinkin taikalipun kanssa kun suojaa ei muualta sitten tule.
Joku enemmän täkäläiseen turnaustasoon tutustunut voi ehkä korjata minua, mutta kaksi pelkkää rullakuskia (yhteensä 270 pts) tuntuu yliampuvalta, kahdella parin nopan loitsulla kun ei omalla magic vuorolla juuri mitään saa aikaiseksi. Ehdottaisin tilalle ainoastaan yksittäistä maagia 2xScroll + Channeler yhdistelmällä tai sitten miettimään koko magia osuuden uudelleen mikäli haluat oikeasti muutakin kuin pelkän rullasuojauksen.
Mites olet ajatellut hahmosi laittaa yksiköihin? mage + commander kumpaankin keihäsblokkiin ja 4x5 muodostelmaan vai jotenkin muuten?
Itse jättäisin viidennen kärryn pois ja siitä sekä toisesta maagista irtoavilla pisteillä kasvattaisin molempia keihäsblokkeja, mikäli todella haluat HElf jalkaväkeä turnauskäyttöön.
Ensimmäinen on lähiksessä 5+ armor savella varustettu ja arvoa vastustajalle 216 pts. Vai ajattelitko käyttää Hand Weapon + Shield yhdistelmää GW:n sijasta ja toivoa paljon kutosia woundauksessa?
BSB:lle ratsu on melkein must jos pisteet vain suinkin riittävät, varsinkin taikalipun kanssa kun suojaa ei muualta sitten tule.
Joku enemmän täkäläiseen turnaustasoon tutustunut voi ehkä korjata minua, mutta kaksi pelkkää rullakuskia (yhteensä 270 pts) tuntuu yliampuvalta, kahdella parin nopan loitsulla kun ei omalla magic vuorolla juuri mitään saa aikaiseksi. Ehdottaisin tilalle ainoastaan yksittäistä maagia 2xScroll + Channeler yhdistelmällä tai sitten miettimään koko magia osuuden uudelleen mikäli haluat oikeasti muutakin kuin pelkän rullasuojauksen.
Mites olet ajatellut hahmosi laittaa yksiköihin? mage + commander kumpaankin keihäsblokkiin ja 4x5 muodostelmaan vai jotenkin muuten?
Itse jättäisin viidennen kärryn pois ja siitä sekä toisesta maagista irtoavilla pisteillä kasvattaisin molempia keihäsblokkeja, mikäli todella haluat HElf jalkaväkeä turnauskäyttöön.
Noldo samoja ajatuksia on itsessäni herättänyt, siksipä niistä kyselenkin. 4 kääröä ei sinänsä ole yli ampuvaa, varsinkin kun toiselle puolelle astelee kinkut, SAD tai Tzeentch. 2 kääröllä toki pärjää, ja muille esineille tulisi tilaa. Viides kärry luultavasti lähtee, ja tosiaan alunperin ideana oli 4x5 muodostelma. Lisää kun koneelle taas kerkiän.