Mechiä mä rakennan, tahdon saada suuren ...
Eli homman nimenä olisi aloittaa uusi Tau armeija tuossa ensi kuun alkupuolella ja tahtoisin pikkaisen palautetta listasta minkä olen aikonut hankkia heti alkuun.
Codexia on tullut pläräiltyä jo pidemmän aikaa ja erinäisiä Tau taktiikoita lueskeltua enemmän kuin päähän mahtuu. Konsensus näyttäisi olevan, että Mechinä tämä armeija pärjää hyvin ja on vielä fluffinkin puolelta käypää kamaa.
Pidemmittä puheitta;
Shas'el
+Plasma rifle
+Missile pod
+Multi-tracker
Total: 87
Crisis suit
+Plasma rifle
+Missile Pod
+Multi-tracker
Total: 62
Crisis suit
+Plasma rifle
+Missile Pod
+Multi-tracker
Total: 62
12 Fire Warriors
+Devilfish
+Smart Missile System
+Multi-Tracker
+Targeting Array
+Decoy Launchers
Total: 240
12 Fire Warriors
+Devil Fish
+Smart Missile System
+Multi-Tracker
+Decoy Launchers
Total: 235
Hammerhead
+Rail gun
+Multi-tracker
+Decoy launchers
Total: 155
Hammerhead
+Rail gun
+Multi-tracker
+Decoy launchers
Total: 155
Grand total: 996 pts. (Blacksun filtteri pomolle, oh yes.)
Listasta löytyy paljon viilamisen varaa. Pyörittelin pitkään ajatusta kolmannesta XV8:sta mutta ainakin näillä näkymin päädyin ottamaan molempiin Devilfisheihin lisäkamppeet. Tiputtamalla ne molemmat täysin runkovarusutkseen nettoaa sen 62 pistettä, mitä nuo Crisis conffit käyttävät. Myös Hammerheadin tiputtaminen mahdollistaisi kolmannen ryhmän Firewarrioreja transportin kera.(Tosin nämäkin olisivat kaikki ilman mitään päivityksiä)
Risuja? Ruusuja?
Uusi Tau armeija [1000pts]
Shas'Elille kannattanee ottaa se targeting array ja multi-tracker hard-wirediksi. Myöskin Fire Warriorit kannattaa bondata, että saavat regroupattua, kunhan niiden määrä tippuu alle kuuteen. Hammerheadeille target lockit olisivat nappi ostokset, jotta saisivat napautettua ne burst cannonit lähellä majaileviin jalkaväen edustajiin samalla, kun ampuvat railin tankkeihin.
Muuten en listasta sinällään löydä moittimisen varaa, koska pienissä peleissä palomiesten tunkeminen devilfishiin on makukysymys. Itse en pienemmissä peleissä niitä sinne tunge, vaan pidän 8 palomiehen ryhmät jalan ja otan joko lisää suitteja tai jopa kolmannen hammerheadin.
Muuten en listasta sinällään löydä moittimisen varaa, koska pienissä peleissä palomiesten tunkeminen devilfishiin on makukysymys. Itse en pienemmissä peleissä niitä sinne tunge, vaan pidän 8 palomiehen ryhmät jalan ja otan joko lisää suitteja tai jopa kolmannen hammerheadin.
WoC - "Tempest of Change" // Päivitetty 23.3.2009