viittiikö mennä turnauksii?
viittiikö mennä turnauksii?
Viittiiiks mennä pelaa johonki turnauksee ku on niin huonosti maalatut joukot ja vaik osaa säännöt hyvin nii joskus jotain unohtaa?? Kysyn vaan ku en tiedä viittiiks mennä ettei kaikki rupee nauraa mulle.
(\__/)
(='.'=)
('.') ('.')
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination!
(='.'=)
('.') ('.')
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination!
Miksi ei viitsisi? On sitä pahempiakin tapauksia turneissa nähty ja jos säännöt sattuvat unohtumaan niin kanssapelaajalta voi aina kysyä. Ei kukaan sellaiselle naura, veteraaneilta voivat säännöt unohtua aivan niin kuin muiltakin.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Harvemmin sitä ihmiset toiselle nauraa, ainakaan pahantahtoisesti
Jos ne säännöt osaa (ei välttämättä täydellisesti, mutta kunhan pysyy mukana eikä tartte kysellä että miten omat yksiköt toimii) niin ei siitä kukaan ilku. Maalaamattomia armeijoita näkee vieläkin aika paljon, kunhan edes on ne figut siinä pöydällä ja ihan oikeita figuja vielä, niin hyvä tulee. Movement tray-steam tankit ja muut herättävät kyllä närää ja ilkuntaa, nähty on (vierestä) 
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
Re: viittiikö mennä turnauksii?
Jokainen turnauskävijä on siellä joskus ollut ensimmäisen kerran. Eli et ole ensimmäinen joka tuota samaa asiaa vatvoo mielessään.Urgs kirjoitti:Viittiiiks mennä pelaa johonki turnauksee ku on niin huonosti maalatut joukot ja vaik osaa säännöt hyvin nii joskus jotain unohtaa?? Kysyn vaan ku en tiedä viittiiks mennä ettei kaikki rupee nauraa mulle.
Ja jos figut ovat omasta mielestä huonosti maalattuja, niin varmasti turnauksissa saat monia asiallisia neuvoja kuinka saisit figusi maalattua paremmin.
Joitain kommentteja tulee varmasti kuulumaan jos maalaustaso on huono tai jos joku nauraa sille että jokin sääntö unohtuu, mutta asennoidu sen yläpuolelle. Nämä potentiaaliset naurajat ovat kuitenkin hyvin pieni vähemmistö. Valtaosa turnauskävijöistä on normaaleja harrastajia kuin sinäkin.
Careful what you wish - You just might get it...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Itse olen sitä mieltä että turnauksiin kannattaa lähteä mahdollisimman nuorena, heti kun on säännöt suurimpia poikkeuksia lukuunottamatta hallussa ja armeija kasassa ja edes säädyllisissä maaleissa (eli ei maalaamattomilla figuilla jne.). Itse olin ensimmäisen kerran turnauksessa kädettömällä hippogryph figulla jonka selässä istui dark rider "bretonnian lordina". Sääntöjen kanssa oli hieman ongelmia ja peluutin esim. 10 miehen men@arm yksiköitä useita. (80% foorumin käyttäjistä tajuaa kyllä mikä tässä mättää)
Ei siinä mitään, hyvin tuolta pohjalta on mahdollista nousta kunhan intoa riittää, itse ainakin uskon olevani ihan hyvä esimerkki siitä. Voisin kanssa vinkata että on sitä kaikenlaista tullut nähtyä, kerran esimerkiksi vastustajani pelasi turnauksen ensimmäisessä pelissä ENSIMMÄISTÄ FB peliään koskaan. Kaverit olivat sääntöjä yrittäneet opettaa ja 40k oli jo entuudestaan tuttu mutta silti ensimmäistä kertaa oli herra vääntämässä peliä, eipä se minua haitannut, lähinnä yritin taistelun aikana auttaa häntä. Ikäkään ei oikeastaan ole mikään kriteeri, en tiedä että mitä harmaaparrat tykkäävät jos tulee 12v vastustaja vastaan mutta itseäni ei juurikaan ikä kiinnosta. On turnauksissa tullut nähtyä jos jonkin ikäistä pelaajaa ja itsekin aloitin todella nuorena (14?) joten mukaan vain.
Heh, Wompatin tarinasta tuli mieleen oma ensimmäinen turnaukseni.
11v opettelin pelin säännöt ja 12v oli jo eka 2k FB:armeija maaleissa. Osasin pelin säännöt siis hyvin (oikeastaan erittäin hyvin, kiinnostusta löytyi), mutta peliseuraa ei löytynyt alkuun. No, mikäpäs siinä kun vain suoraan Joensuu Fanaticiin peeloilemaan kun alla oli vain yksi 2k FB matsi. Armeijana surkeasti maalattu ja suunniteltu TK-lista. Pelit menikin sitten ihan päin metsiä (sijoitus kuitenkin 24/32), parhaiten jäi kuitenkin mieleen matsi Guzlobia vastaan.
Chargailen skelluilla empiren solttuihin kun en tiedä jostain detachment-säännöstä ("Siis wtf, tää chargaa mun vuorolla?!") ja pusken toisilla mokomilla kohti kahden charrun ryydittämiä halberdiereja. Heitän pelin aikana kuitenkin noppaa kuin jumala ja veteraanin ilme oli ajoittain aika turhautunut
Minor victory kotiin erikoissääntöjen avulla ja hirveet fiilikset, eka voitettu FB peli
Kiitos tosta pelistä Guzlobille, ehdottomasti parhaat muistot kaikista turnauspeleistäni.
11v opettelin pelin säännöt ja 12v oli jo eka 2k FB:armeija maaleissa. Osasin pelin säännöt siis hyvin (oikeastaan erittäin hyvin, kiinnostusta löytyi), mutta peliseuraa ei löytynyt alkuun. No, mikäpäs siinä kun vain suoraan Joensuu Fanaticiin peeloilemaan kun alla oli vain yksi 2k FB matsi. Armeijana surkeasti maalattu ja suunniteltu TK-lista. Pelit menikin sitten ihan päin metsiä (sijoitus kuitenkin 24/32), parhaiten jäi kuitenkin mieleen matsi Guzlobia vastaan.
Chargailen skelluilla empiren solttuihin kun en tiedä jostain detachment-säännöstä ("Siis wtf, tää chargaa mun vuorolla?!") ja pusken toisilla mokomilla kohti kahden charrun ryydittämiä halberdiereja. Heitän pelin aikana kuitenkin noppaa kuin jumala ja veteraanin ilme oli ajoittain aika turhautunut
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Itse olen pelannut fantasia-hammeria kuusi vuotta ja ensimmäinen oikea turnaus, jossa kävin oli sittemmin vasta viime syksynä ja sekin omalla paikkakunnalla.
Täällä Joensuussa kun asustelen, voin valehtelematta sanoa, että jo kaupungin oma figuskene on ollut vähintäänkin tyydyttävää tasoa. Pelikavereita on löytynyt niin paljon, kuin sielu sietää ja syksyisin on aina järkätty koko kaupungin kattava fluffikkaasti asiallinen Swedland-kampanja, sekä kesäisin aina jotain pientä, kuten Megamättöä, taikka Morttista.
Koska itse lukeudun jonkin tason fluffipelaajaksi, en ole koskaan jaksanut tuunata armeijastani mitään optimihirmua, joka on yksi syy siihen, että olen jättänyt ainakin tähän asti valtavirran turnaukset väliin. Joensuun skeneissä ja turnauksissa on ollut hauskaa nimen omaan armeijan taustatarinen kehittäminen ja sen eteenpäin vieminen. Tämä on yksi sellainen asia, jota turnauksissa arvostan ja jota juurikaan monessa tapahtumassa ei nähdä.
Onneksi tätä perinnettä ovat lähteneet viemään eteenpäin kaupungin omat pojat, eli Cabal Ostium, jonka turnaukset ovat hyvätasoisia, hotellissa pidettäviä ja joidenka turnauksissa on aina hienot taustatarinat, maastot ja mikä parasta - pelaajat. Lienevätkö syynä kompit, taikka sitten 50€ hinta, mutta juustonilittäjät ovat pysyneet poissa, josta en ole yhtään pahoillani.
Tietysti pieni miinus tällaisessa lievässä turnauselitismissä on se, että ei pääse pelaamaan niin paljon uusia ihmisä vastaan, kuin haluaisi. Koskapa Ostiumin veikot pitävät turnauksiaan kaksi kertaa vuodessa, voisi tässä parin vuoden aikana siirtyä katsastelemaan myös vieraita vesiä ja käväistä vaikkapa fanatiksissa.
Älkää siis ymmärtäkö väärin. Turnaukset ovat äärimmäisen hieno asia, ja on hyvä, että sellaisia on olemassa. Itse vain arvostan tapahtumissa voiton ohessa myös muita tekijöitä. Ja toki kaikista turnauksista löytyy herrasmiespelaajia, en minä sitä sano...toisista vain vähän enemmän. Ja täytyyhän se myöntää: Kyllä hotellimajoitus aina tuolin alla nukkumisen voittaa
. Ja kyllä varmasti itsekkin tulen käymään kaupungin ulkopuolisissa pelissä vielä useaan otteeseen. Se vain ei muuta asiaa, että oletusarvoisesti voisin sanoa maan parhaan turnauksen löytyvän jo täältä päin
.
Täällä Joensuussa kun asustelen, voin valehtelematta sanoa, että jo kaupungin oma figuskene on ollut vähintäänkin tyydyttävää tasoa. Pelikavereita on löytynyt niin paljon, kuin sielu sietää ja syksyisin on aina järkätty koko kaupungin kattava fluffikkaasti asiallinen Swedland-kampanja, sekä kesäisin aina jotain pientä, kuten Megamättöä, taikka Morttista.
Koska itse lukeudun jonkin tason fluffipelaajaksi, en ole koskaan jaksanut tuunata armeijastani mitään optimihirmua, joka on yksi syy siihen, että olen jättänyt ainakin tähän asti valtavirran turnaukset väliin. Joensuun skeneissä ja turnauksissa on ollut hauskaa nimen omaan armeijan taustatarinen kehittäminen ja sen eteenpäin vieminen. Tämä on yksi sellainen asia, jota turnauksissa arvostan ja jota juurikaan monessa tapahtumassa ei nähdä.
Onneksi tätä perinnettä ovat lähteneet viemään eteenpäin kaupungin omat pojat, eli Cabal Ostium, jonka turnaukset ovat hyvätasoisia, hotellissa pidettäviä ja joidenka turnauksissa on aina hienot taustatarinat, maastot ja mikä parasta - pelaajat. Lienevätkö syynä kompit, taikka sitten 50€ hinta, mutta juustonilittäjät ovat pysyneet poissa, josta en ole yhtään pahoillani.
Tietysti pieni miinus tällaisessa lievässä turnauselitismissä on se, että ei pääse pelaamaan niin paljon uusia ihmisä vastaan, kuin haluaisi. Koskapa Ostiumin veikot pitävät turnauksiaan kaksi kertaa vuodessa, voisi tässä parin vuoden aikana siirtyä katsastelemaan myös vieraita vesiä ja käväistä vaikkapa fanatiksissa.
Älkää siis ymmärtäkö väärin. Turnaukset ovat äärimmäisen hieno asia, ja on hyvä, että sellaisia on olemassa. Itse vain arvostan tapahtumissa voiton ohessa myös muita tekijöitä. Ja toki kaikista turnauksista löytyy herrasmiespelaajia, en minä sitä sano...toisista vain vähän enemmän. Ja täytyyhän se myöntää: Kyllä hotellimajoitus aina tuolin alla nukkumisen voittaa
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Ei se ole pelkistä armeijoista ole kiinni, kyllä siihen turnauksen voittamiseen taitoakin vaaditaanUrgs kirjoitti:osallistutaa varmaa kaverin kaa tiimis johonki turnauksee.( ja varmana voitetaa ku on helf ja welf armeijat)
- Hands_of_blue
Tavallisiin turnauksiin ei kyllä (yleensä) saa tiiminä osallistua, eli yksi pelaaja ja yksi armeija. Tiimiturnaukset ovat sitten erikseen ja näille on aivan omat säännöt, jotka kattavat mm. nuo kysymyksesi. Eli jos ei sopivaa tiimiturnausta osu kohdalle niin ei auta muu kuin uskaltautua yksin pelailemaanUrgs kirjoitti:pari kysymystä ois... noihin jos osallistuu niinku tiimis et molemmil on 1000p:
1)voiko olla Lordia??
2)Onko yhteset dispell nopat??
3)onko molemmil oma vuoro?
- Hands_of_blue
Kyllä sitä kannattaa heti lähteä kun on säännöt pääpirreittäin hallussa ja figut maaleissa.
Heh, eine omatkaan figut mitään kovin hienoja ole, mutta kyllä itsellä on taas parin hiljaisen vuoden jälkeen tarkoitus ruveta pelailemaan enemmän ja turnauksissakin käydä. Nykyään tulee ajateltua maalaustani enemmänkin "Eine varmaan mitään hienoimpia ole, mutta olenpa perhana ne itse maalannut." kantilta. Hienoja tai ei, maalattu on maalattu, siihen on laitettu aikaa ja vaivaa. Ihan mutu pohjalta sanoisin, että joka ikinen kanssapelaajasi sitä arvostaa.
Heh, eine omatkaan figut mitään kovin hienoja ole, mutta kyllä itsellä on taas parin hiljaisen vuoden jälkeen tarkoitus ruveta pelailemaan enemmän ja turnauksissakin käydä. Nykyään tulee ajateltua maalaustani enemmänkin "Eine varmaan mitään hienoimpia ole, mutta olenpa perhana ne itse maalannut." kantilta. Hienoja tai ei, maalattu on maalattu, siihen on laitettu aikaa ja vaivaa. Ihan mutu pohjalta sanoisin, että joka ikinen kanssapelaajasi sitä arvostaa.
- The Captain
- Valvoja
Useimmat turnaukset edellyttävät, että pelaajalla on oma (tai lainattu) kokonainen armeija ja että yksi pelaaja pelaa yhtä armeijaa. Ei siis tiimityötä.Urgs kirjoitti:ei oo tarpeeks iso armeijaa yksin menemiseen. :(
Poikkeuksia tähän on nähty, mutta niistä kyllä mainostetaan erikseen. Oletusarvoisesti FB-turnauksessa pelataan yhdellä 2000 pisteen armeijalla per pläsi.
Selaa tuota Turnaukset-osiota ja lueskele siellä mainostettujen turnausten sääntöpaketteja, niin tiedät, mikä todennäköisesti tulevaisuudessakin odottaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.