"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mistä konffata samurai/ninja miekkoja

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
EvilArchitect

Mistä konffata samurai/ninja miekkoja

Viesti Kirjoittaja EvilArchitect »

Eli kysymys on seuraavan lainen... tarttis konffata jostain mun armeijalle samurai/ninja miekkoja...

Mietin vaan että sopisiko greenstuff niitten tekoon ja kuinka kestävä se on, tai sitten että jos hiois jostain toisista aseista niitä miekkoja sillä ei semmosia miekkoja ole oikeen näkyny kun pelkillä 40k assasineillä...ja niitä ei viittis ostaa turhaa kerta ne on blistereissä

jos joku keksii jotain hienoja ideoita niin ilmoittakaa..
Pegar

Viesti Kirjoittaja Pegar »

Greenstuff ei toimi, koska se ei kuivu kovaksi vaan jää taipuisaksi, joka mitä todennäköisimmin johtaa siihen että se katkeaa ja/tai siitä irtoaa maalit.

Milliputti toimii varmasti tässä huomattavasti paremmin rautalankarungon kanssa muokattavuutensa ja kovaksi kuivumisensa ansiosta.

Vaihtoehtoisesti styreenilevystä vuoleskelemalla saanee terät väsättyä.
" Plop."
" Plop?"
" Plop."
" Plop..."
jurri

Viesti Kirjoittaja jurri »

Minä kokeilisin leikata ohuesta muovilevystä askarteluveitsellä sopivan kokoisia ja muotoisia teriä. Pyöreän/nelikulmaisen kädensuojuksenkin tekee samasta materiaalista. Ympärilleen katselemalla tuollaista kyllä pitäisi löytyä helposti ilman että tarvitsee lähteä kauempaa etsimään, esim. täältä löytyi kokonaiselle armeijalle ihan riittävä määrä tuollaista ohutta muovia puolen litran jäätelöpurkin kannesta (Carte do'r).

Paksummastakin muovista, esim. cd-levyn kannesta voi kokeilla leikata näitä, en ole tosin kokeillut miten onnistuu. Sellainen pehmeä lelumuovi voisi olla helpompi työstää.
Mikä ei tapa, se mutatoituu ja yrittää uudelleen.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

jurri kirjoitti:
Paksummastakin muovista, esim. cd-levyn kannesta voi kokeilla leikata näitä, en ole tosin kokeillut miten onnistuu. Sellainen pehmeä lelumuovi voisi olla helpompi työstää.
Cd-kotelon kansi halkeilee leikatessa eli se ei kannata. Tosiaan monista pakkauksista löytyy hyvää muovia, mutta melkein ostaisin plasticardia ja tekisin siitä. Mallailuun tarkoitettuna levynä se on todella helppoa muokata, kestävää ja saatavilla monina paksuuksina eikä hintakaan yleensä ole mitenkään ylivoimainen. (kiinnostuneet löytävät lisätietoa plasticardista ja sen saatavuudesta haulla).
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Hakkaat vasaralla pätkän rautalankaa litteäksi.
Luumumehu on soturien juomaa
Loope

Re: Mistä konffata samurai/ninja miekkoja

Viesti Kirjoittaja Loope »

EvilArchitect kirjoitti:Eli kysymys on seuraavan lainen... tarttis konffata jostain mun armeijalle samurai/ninja miekkoja...

Miten voit saada yhdestä sanasta kaksi eri sanaa? Ei hyvää yötä.

Siirryn kuitenkin asiaa. Uudessa eldareiden dire avanger -lootassa tulee aika mehevä pari miekkoja ja muuta "samuraisälää". Onhan tuo melko tuhlausta ostaa paketti pelkästään parin osan takia, mutta mikäli joku toverisi pelaa eldareilla, häneltä voisi irrota kyseisiä osia jne. Lisäksi noita yksittäisiä osia (kuten juuri noita miekkoja) voi tilata internetkaupasta nimeltä Battlewagon bits.
wat
Adun

Viesti Kirjoittaja Adun »

Loope kirjoitti: Lisäksi noita yksittäisiä osia (kuten juuri noita miekkoja) voi tilata internetkaupasta nimeltä Battlewagon bits.
Tai sitten ihan vaan GW:n nettikaupasta? Puolen Kuun Peleistäkin taitaa pystyä tilaamaan bitzejä..
Da Painboy'z gubbinz
Gotz a new flash Powaklaw
A fing ate me arm
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Adun kirjoitti:
Loope kirjoitti: Lisäksi noita yksittäisiä osia (kuten juuri noita miekkoja) voi tilata internetkaupasta nimeltä Battlewagon bits.
Tai sitten ihan vaan GW:n nettikaupasta? Puolen Kuun Peleistäkin taitaa pystyä tilaamaan bitzejä..
Ei gw:n nettipuodista voi tilata nuita osia yksittäin. Puokin kanssa lienee sama homma. Voit toki tilata muovisen kehikon, jossa nuo palaset on + muuta, mutta et säästä siinä juuri nimeksikään.
wat
kanatanssi

Viesti Kirjoittaja kanatanssi »

Btw, se miekka on katana.

Eniveis, Senkus veistät plasticardista, toisaalta jos tiedät olevasi huono vestelyssä, niin voi tulla aika karkeaa jälkeä.

Mutta tuolta Bwbitsistä saa tilattua juuri noita katanoita

siinähän hän.

http://www.battlewagon-bits.com/product/46-1517
Nólimon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nólimon »

kanatanssi kirjoitti:Btw, se miekka on katana.

Mutta tuolta Bwbitsistä saa tilattua juuri noita katanoita
Katanan kanssa mitään tekemistä tuolla.

Tosiaan eihän tuon veistelyn jäljen tarvitse olla mitenkään täydellistä. Tärkeintä kai kuitenkin taitaa olla että miekat nättäisivät siltä mitä on haettu siinä määrin että ne tunnistaa.
Sopor Aeternus
Barnabas

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Eli kysymys on seuraavan lainen... tarttis konffata jostain mun armeijalle samurai/ninja miekkoja...

Loope: "Miten voit saada yhdestä sanasta kaksi eri sanaa? Ei hyvää yötä."

minun käsittääkseni ninjat ja samurait ovat eri asia.

ninjat toimivat salmyhkäisesti ja samurait tekevät rynnä kön haaliessaan kunniaa
Harryboy

Viesti Kirjoittaja Harryboy »

Barnabas kirjoitti:Eli kysymys on seuraavan lainen... tarttis konffata jostain mun armeijalle samurai/ninja miekkoja...

ninjat toimivat salmyhkäisesti ja samurait tekevät rynnä kön haaliessaan kunniaa

jotenkin tuntuu että kyseessä oli yhdyssana virhe seuraavanlainen... Mutta ei sillä mulle mitään väliä.

Ite ajattelin, että voishan noita miekkoja etsiä ihan muiltakin valmistajilta, mutta tähän hätään en löytäny mitään sopivaa.
Mut miten olis noiden Eldarien Howling Basheiden miekat?
http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=10
47.3% tilastoista on lonkalta heitettyjä
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Barnabas kirjoitti:Eli kysymys on seuraavan lainen... tarttis konffata jostain mun armeijalle samurai/ninja miekkoja...

"Seuraavanlainen", "samurai-/ninjamiekka", "rynnäkön". Se suomen kieli ei voi olla niin vaikeaa.

Samurait ja ninjat käyttivät usein myös täysin erilaisia aseita, mutta kaikesta päätellen historiallinen tarkkuus ei ollut sinulla ykkösenä mielessä...

Näiltä haltioilta saisi kätevästi terät noihin itämaalaishenkisiin miekkoihin. Boksissa tulee kahdeksan miekkahaltiaa, jousihaltioille on varmasti LotR-pelaajilla käyttöä, ja on noita muovi-gondorilaisiakin joku erehtynyt joskus käyttämään. LotR-pelaajilta voisi jopa löytyä ylimääräisinä noita miekkahaltioita.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant »

Samurait ja ninjat ovat täysin eri asia. Ja siitä "rynnäkköön ja kunniaa" jutusta voidaan keskustella, kyllä samuraiden pääasiallinen ase oli jousi. Ja katana on hieman käyrä, sen sijaan ninjojen käyttämät miekat olivat suoria.

Katanoihin ei oikein löydä valmiita osia mutta Reaperin haltioiden miekat olis ihan kokeilunarvoinen yritys.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Katana on kaareva ja ninjato suora. Voisi olla ihan vekkuli idea kokeilla pitkää ja lyhyttä samuraimiekkaa tai nodachia, eli oikein hemmetin isoa katanan näköistä astaloa. Kannattaa muistaa, että samuraimiekoissa oli se kahvakin aika pitkä. Jos törkkää sen mieleisen terän ukolle kätöseen, niin toiselle puolen nyrkkiä voisi vähän kahvaa tällätä, niin tulee aidompi vaikutelma. Niin olihan ninjoilla kaikenlaisia sirppejä ja ketjuja, ynnä muita erikoisia surmavälineitä. Muutamat todella kummallisen näköisiä.
Luumumehu on soturien juomaa
St. Jimmy

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy »

Näinkö ystävällisiä ollaan sotussa, kun joistain kirjoitusvirheristä aletaan '' huutaa '' . Kyllä te kuitenkin saitte siitä selvää kun osasitte korjata ne.

Katanan on kyllä hyvä vaihtoehto.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

Idea ei ole se, että ymmärrämmekö asian jonka yritit sanoa, vaan se että ei ole mielekästä lukea tekstiä jonka kirjoitusasu on kamalaa. Jos jotain aikoo kysyä niin kannattaa käyttää aikaa siihen kirjoittamiseen ennen kuin painaa sitä lähetä nappia.

Sitäpaitsi on hyvä jo aikaisessa vaiheessa kiinnittää huomiota omaan kirjoittamiseen sillä viimeistään työelämässä virheitä ei hyvällä katsota.

Toki ymmärrän, jos kirjoittaja on hyvin nuori eikä vielä ole oppinut kaikkea :)

Monet vain kirjoittavat nopeasti hutaisten ja vaikka viestin läpi lukiessaan näkevätkin virheensä eivät niitä korjaa koska "viesti menee perille".

Ei näin.
EvilArchitect

Juu

Viesti Kirjoittaja EvilArchitect »

Kiitti ideoista :D koitan varmaan tota plastic cardia tai sitten kaikkee muuta mitä tossa on ehdotettu...

Ja että joku rupeaa vinemään jostain sanoista, vaikka viesti meni perille mitä tarkoitin...(oisko aika aikuistua?)

sitten viellä en tiennyt että niissä miekoissa oli eroa.. kerta en ole kiinnittänyt niin paljon huomiota
Sitä saa mitä tilaa..
Silveri

Re: Juu

Viesti Kirjoittaja Silveri »

EvilArchitect kirjoitti:Ja että joku rupeaa vinemään jostain sanoista, vaikka viesti meni perille mitä tarkoitin...(oisko aika aikuistua?)
Sotu on täynnä kelipoliseja, jotka suuttuvat, jos tekee yhdenkin kirotus- tai yhdys sana vihreen - pilkuista, ja ISOISTA kirjaimista nyt puhumattakaan.

Toivoisin tosin, että näistä virheistä huomauttaminen jäisi moderaattorien tehtäväksi, ellei kyseessä ole todella räikeät virheet (ts. täysin lukukelvottomat viestit), joita niitäkin valitettavan usein täällä näkyy. Yksittäisistä yhdys sanavihreistä huomauttaminen ja sitä kautta keskustelun vieminen sivuraiteille ei ainakaan omasta mielestäni ole asiallista mikäli alkuperäinen viesti on yleisesti ottaen asiallinen ja selkeä.

Huomaan kyllä ironian viestissäni (ja samoin tarkoitukselliset provokaatiomielessä jätetyt kirjoitus- ja kielioppivirheet), joten siitä ei tarvinne huomauttaa erikseen.

...

ja alkuperäistä aihetta sivuten:

http://www.rackham-store.com/boutique_u ... _us&num=12

Valitettavasti nuo aseet (ja gobbojen kädet) ovat sen verran paksuja, että tuskin sopivat tarkoitukseesi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”