Imperial Guard Heavy Weaponit ja Lasgunit
Imperial Guard Heavy Weaponit ja Lasgunit
Jos otsikosta jo jotain ymmärsi niin tälläistä kysymystä olisi luvassa.
Eli olen ymmärtänyt näin, että kun Infantry squad ottaa Heavy aseen mukaansa, lataajalla säilyy Lasgun. Mutta entä ampujalla? Säännöissä, kun sanotaan kahden perusjampan muodostavan raskaan aseen miehistön. Tässä ei suoraan määrätä kenellä ase on, vaan ennemmin ketkä sitä käyttävät.
Tällä on sikäli merkitystä, että tulevaan Steel Legion/metalli Cadian (ehkä myös Catachania ja vähän konvertattuja muoviukkoja) armeijaan on tulossa laillisesti omalla basellaan olevia Missile Launchereita. Figuureita katsellessa tulee tietenkin mieleen, että hieman outoa olisi, jos nämä alkaisi Lasguneilla ampumaan. Mutta onko tähän mitään yleistä kantaa, että saako raskaan aseen kantaja joukon liikkuessa ampua Lasgunilla?
Eli olen ymmärtänyt näin, että kun Infantry squad ottaa Heavy aseen mukaansa, lataajalla säilyy Lasgun. Mutta entä ampujalla? Säännöissä, kun sanotaan kahden perusjampan muodostavan raskaan aseen miehistön. Tässä ei suoraan määrätä kenellä ase on, vaan ennemmin ketkä sitä käyttävät.
Tällä on sikäli merkitystä, että tulevaan Steel Legion/metalli Cadian (ehkä myös Catachania ja vähän konvertattuja muoviukkoja) armeijaan on tulossa laillisesti omalla basellaan olevia Missile Launchereita. Figuureita katsellessa tulee tietenkin mieleen, että hieman outoa olisi, jos nämä alkaisi Lasguneilla ampumaan. Mutta onko tähän mitään yleistä kantaa, että saako raskaan aseen kantaja joukon liikkuessa ampua Lasgunilla?
Miau.
-
vompovompatti
Re: Imperial Guard Heavy Weaponit ja Lasgunit
Missään ei ole mitään virallista linjaa tästä ja tavat vaihtelevat myös pelaajien välillä, joten mitään oikeaoppista vastausta tuohon on huono antaa. Itse olen pelannut niin että lataajalla on lasgun, mutta heavy aseen käyttäjällä ei sitä ole. Vielä n. vuosi sitten pelasimme kaverini kanssa niin että myös heavy aseen käyttäjällä oli lasgun ja se ei ollut yhtään enempää oikein tai väärin.
Kannattaa sopia vastustajan kanssa ennen peliä miten pelataan.
Kannattaa sopia vastustajan kanssa ennen peliä miten pelataan.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Yleensä Heavy aseet korvaavat "tavis" aseet, mutta IG kirjassa ei mainita tällaista, eli itse suosittelisin tosiaan ottamaan asia keskusteluun vastustajan/peliporukan kanssa ja sopia miten te sen pelaatte.
Itse suosin ajatuksen että Heavy ase on niin iso ja raskas ettei ampujalle jää käsiä/voimaa kantaa vielä Lasgunin.
Itse suosin ajatuksen että Heavy ase on niin iso ja raskas ettei ampujalle jää käsiä/voimaa kantaa vielä Lasgunin.
Taidan ehkäpä noudattaa tuota, ettei Heavy aseen kantaja ammu lasgunilla. Pysyy peli hieman mieluisampana, kun ei sinkomies, joka kantaa lähes itsensä kokoista asetta ala yhtäkkiä ampumaan Lasgunilla.
Miau.
...ja miksi hitossa joku haluaisi Seppo Sinkomiehen ammuskelevan lasgunilla..?Vesihiisi kirjoitti:Taidan ehkäpä noudattaa tuota, ettei Heavy aseen kantaja ammu lasgunilla. Pysyy peli hieman mieluisampana, kun ei sinkomies, joka kantaa lähes itsensä kokoista asetta ala yhtäkkiä ampumaan Lasgunilla.
Tosiaan, vompottihan antoikin jo pätevän vastauksen.
Tuo tilanteessa, jossa vaikka örkkijoukko tulee alle 12 tuuman päähän omasta joukosta. Perääntyy omalla joukolla sopivan matkan päähän ampuakseen rapid firellä, jolloin olisi mahdollisuus, että kaikki 12 tuuman sisällä olevat örkit kuolisivat eikä ne pääsisi seuraavalla vuorollaan lähitaisteluun. Tietenkin on eri asia vaikuttaako yksi Lasgun paljoa suuntaan tai toiseen, mutta vähän kuitenkin....ja miksi hitossa joku haluaisi Seppo Sinkomiehen ammuskelevan lasgunilla..?
Miau.
Tosiaan, on siittä enemmän hyötyä kun heavy aseesta juostessaVesihiisi kirjoitti:Tuo tilanteessa, jossa vaikka örkkijoukko tulee alle 12 tuuman päähän omasta joukosta. Perääntyy omalla joukolla sopivan matkan päähän ampuakseen rapid firellä, jolloin olisi mahdollisuus, että kaikki 12 tuuman sisällä olevat örkit kuolisivat eikä ne pääsisi seuraavalla vuorollaan lähitaisteluun. Tietenkin on eri asia vaikuttaako yksi Lasgun paljoa suuntaan tai toiseen, mutta vähän kuitenkin....ja miksi hitossa joku haluaisi Seppo Sinkomiehen ammuskelevan lasgunilla..?
- The Warmaster
Mutta lataajahan pystyy ampumaan lasgunillaan myös silloin, kun heavy ase on ampunut. Vai?
Kyllä, mutta nyt on itse raskasaseesta kysymys.Warmaster91 kirjoitti:Mutta lataajahan pystyy ampumaan lasgunillaan myös silloin, kun heavy ase on ampunut. Vai?
-
Chaplain Lufianus
Tuota kysytttiin kerrran WD:ssä( juu-u WD on WD, mutta vastaus se on silti ),sen mukaan raskasase korvaa ampujan lasgunin, lataajaan silä ei ole mitään vaikutusta.
"To admit defeat is blashpheme againts the Emperor"
mutta toisaalta, ei se WD:kään se luotettavin tietolähde ole. Mokia sattuu kaikille, ja jos kysymys taas on esitetty jollekkin GeeWeen kesätyöntekijälle niin...Chaplain Lufianus kirjoitti:Tuota kysytttiin kerrran WD:ssä( juu-u WD on WD, mutta vastaus se on silti ),sen mukaan raskasase korvaa ampujan lasgunin, lataajaan silä ei ole mitään vaikutusta.
WD:ssä julkaistu harvemmin kun on virallinen.
-
LaGas
Ampuuko se lataaja sillä lasgunilla vaikka tiimi liikkuisikin koska sehän on ihan normaali kivääri,
silloin olis kätevää muokata yhdestä paketista 6 heavy tiimiä ja pistää kaikkiin normaali shock trooppi
viereen seisomaan... kätevää
silloin olis kätevää muokata yhdestä paketista 6 heavy tiimiä ja pistää kaikkiin normaali shock trooppi
viereen seisomaan... kätevää
O'Snobba kirjoitti:Älkää liittykö avatarvastarintaan!Se aiheuttaa vain kaaosta ja sekasortoa: Olemme oppineet tuntemaan toisemme vain kuvien perusteella.Kun ne vaihdetaan, emme tiedä kuka helkkari on Drakojan tai DBB!
-
Captain Lucius
Niin, mikä on tätä nykyä GW:n virallinen kanta noihin Heavy Weapon -tiimien basekokoihin?
Kun nelosedikkahan toteaa selkeästi, että figua ei saa pultata millekään modelin mukana toimitettua basea pienemmälle lätylle - asiasta tekee monimutkaisen se, että esim. Steel Legion IG -figuilla sinkoja kanniskelee yksinäinen mies pienellä basella ja lataaja on erikseen, kun taas sitten Cadian ja Catachan -heavyasebokseissa sekä lataaja että ampuja on tarkoitus lyödä samalle, isolle baselle. Itse olen IG-armeijassani convertoinut raskasasemiehet lisäämällä singon peruscadialaisille, eli miehet päätyivät boksissa tulleille pienille baseille (kun en omistanut isompia). Ovatko tällaiset itse rakennellut raskasasemiehet nyt siis turnauksissa ja muissa "virallisissa" peleissä laittomia käyttää?
Täsmennetään vielä sen verran, että figuihin lisätyt singot ovat siis ihan oikeita muovisia ja metallisia wh40k-sinkoja, eivät muropakettivirityksiä.
Kun nelosedikkahan toteaa selkeästi, että figua ei saa pultata millekään modelin mukana toimitettua basea pienemmälle lätylle - asiasta tekee monimutkaisen se, että esim. Steel Legion IG -figuilla sinkoja kanniskelee yksinäinen mies pienellä basella ja lataaja on erikseen, kun taas sitten Cadian ja Catachan -heavyasebokseissa sekä lataaja että ampuja on tarkoitus lyödä samalle, isolle baselle. Itse olen IG-armeijassani convertoinut raskasasemiehet lisäämällä singon peruscadialaisille, eli miehet päätyivät boksissa tulleille pienille baseille (kun en omistanut isompia). Ovatko tällaiset itse rakennellut raskasasemiehet nyt siis turnauksissa ja muissa "virallisissa" peleissä laittomia käyttää?
Täsmennetään vielä sen verran, että figuihin lisätyt singot ovat siis ihan oikeita muovisia ja metallisia wh40k-sinkoja, eivät muropakettivirityksiä.
Liity Kaartiin! Kierrä galaksia! Kohtaa uusia, jännittäviä muukalaisia ja tapa ne!
-
vompovompatti
Faqissa oli että ovat samalla alustalla liikumisen takia, mitä ikinä sillä hakevat
Missilet olen pitänyt pikku baseilla, mutta mortarit, lascit, hb:t ja ac:t ovat isolla basella. Tosin lataajat hilluvat aina pikku baseilla ryhmän seassa. Turnauksissa ei tästä ole valitettu (en ole missileitä tosin käyttänyt turnauksissa).
Missilet olen pitänyt pikku baseilla, mutta mortarit, lascit, hb:t ja ac:t ovat isolla basella. Tosin lataajat hilluvat aina pikku baseilla ryhmän seassa. Turnauksissa ei tästä ole valitettu (en ole missileitä tosin käyttänyt turnauksissa).
I am the king of Rome, and above grammar.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Pien on söpöö
Itselläni on kaikki heavy aseet pienellä baselle. Yleensä käy niin että ampuja on basen päällä ja ase menee kauas basen ulkopuolelle. Mittaukset teen aina basen reunasta. Kukaan ei ole koskaan valittanut... Jos joku valittaa niin laitan sen sitten väliaikaisesti lojumaan isommalle.
Asiasta poiketen.
tuli mieleen ku itelle on vähän epäselvää että saako ryhmässä olla 1 special ase ja yksi heavy weapon vai niin monta kuin ryhmään mahtuu ?
tuli mieleen ku itelle on vähän epäselvää että saako ryhmässä olla 1 special ase ja yksi heavy weapon vai niin monta kuin ryhmään mahtuu ?
- Half-breed
No eipä ole epäselvää ollenkaan. Lue vaikka Kaartin codexia, niin siellä sanotaan selvästi montako spesiaaliasetta ja heavyasetta saa jokaisessa ryhmässä olla.esukki kirjoitti:Asiasta poiketen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Amazing Slug
GW:N virallinen kanta kuuluu: omg rofl.Captain Lucius kirjoitti:Niin, mikä on tätä nykyä GW:n virallinen kanta noihin Heavy Weapon -tiimien basekokoihin?
Turnausjärjestäjien virallinen kantaa kuuluu: Laita mille tykkäät, tai älä. Yksikään järkkääjä ei ole miesmuistiin kommentoinut mitenkään asiaa. Päättömät kanat ovat vähemmän sekaisin kuin 40K:n basesäännöt ja ihmiset käyttäytyvät sen mukaan.Ovatko tällaiset itse rakennellut raskasasemiehet nyt siis turnauksissa ja muissa "virallisissa" peleissä laittomia käyttää?