vinkkejä mariineille

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
möhkäle

vinkkejä mariineille

Viesti Kirjoittaja möhkäle »

elikä pelaan marineilla mutta mietin miten maalaan ne haluisin niistä sellaisia että näyttäis kuluneilta armourit ruosteessa jne.
osaako kukaan auttaa?
"yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen"
Wintersun

Re: vinkkejä mariineille

Viesti Kirjoittaja Wintersun »

Minkä värisiä mariiniisi ovat?Itse olen ainakin tehnyt kulunutta haarniskaa seuraavasti:Maalaan ensin haarniskan kunnolla, sitten laitan haluamaani kohtiin vaikka boltgun metallia ja siihen päälle brushaan vähän mhitril silveriä(tummasta vaaleampaan).Näin syntyy kuluneen metallin efekti.Voit myös whashata niitä kuluneita metalli kohtia.Eli otat vaikka flesh whashia (ohenna veteen koska muuten kiiltää) ja lisäät sitä metalli kohtian päälle.Ja ruostetta olen tehnyt: scoredbrownin,blazing orangen ja shining goldin mixauksesta.Mieleisen sävyn löydät varmasti sekoittamalla.Ja tässä vielä gw:n sivuilta linkki tutoriaaliin: http://uk.games-workshop.com/spacemarines/damage/4/
Antti_94 kirjoitti:
Ja jos 10 tauta juoksee rivissä niin ei iigeet voi väistää sitä potkua. Muutama ainakin vahingoittuu / kuolee siitä ja sitten alkaa vaan hakata miekoilla!
Bloodman92
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bloodman92 »

miten voi saada niitä hienoja olkamerkkejä sellasille chaptereille joilla niitä ei tule pakkauksissa Esim.White Consuls?
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Bloodman92 kirjoitti:miten voi saada niitä hienoja olkamerkkejä sellasille chaptereille joilla niitä ei tule pakkauksissa Esim.White Consuls?
Maalaamalla. Tai jos haluaa oikein kikkailla niin joistain askartelukaupoista löytyy sellaista transfer paperia joihin voi tulostaa kuvia, mutta eiköhän se maalaus ole helpompi vaihtoehto.
möhkäle

Viesti Kirjoittaja möhkäle »

M@s@ kirjoitti:Minkä värisiä mariiniisi ovat?Itse olen ainakin tehnyt kulunutta haarniskaa seuraavasti:Maalaan ensin haarniskan kunnolla, sitten laitan haluamaani kohtiin vaikka boltgun metallia ja siihen päälle brushaan vähän mhitril silveriä(tummasta vaaleampaan).Näin syntyy kuluneen metallin efekti.Voit myös whashata niitä kuluneita metalli kohtia.Eli otat vaikka flesh whashia (ohenna veteen koska muuten kiiltää) ja lisäät sitä metalli kohtian päälle.Ja ruostetta olen tehnyt: scoredbrownin,blazing orangen ja shining goldin mixauksesta.Mieleisen sävyn löydät varmasti sekoittamalla.Ja tässä vielä gw:n sivuilta linkki tutoriaaliin: http://uk.games-workshop.com/spacemarines/damage/4/
Ok maalaus sujuu ihan hyvin, mutta miten saa tuollaisia kuoppia myydäänkö valmiiksi tollasii panssareita jos ei niin neuvoisiko joku miten voisi tehdä tuollaisia viiltoja sun muita.
"yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen"
Migutti

Viesti Kirjoittaja Migutti »

Askarteluveitsellä, enempää en osaa neuvoa, itsekkään kun en osaa (mitään).
Horde Lover

Viesti Kirjoittaja Horde Lover »

möhkäle kirjoitti:
M@s@ kirjoitti:Minkä värisiä mariiniisi ovat?Itse olen ainakin tehnyt kulunutta haarniskaa seuraavasti:Maalaan ensin haarniskan kunnolla, sitten laitan haluamaani kohtiin vaikka boltgun metallia ja siihen päälle brushaan vähän mhitril silveriä(tummasta vaaleampaan).Näin syntyy kuluneen metallin efekti.Voit myös whashata niitä kuluneita metalli kohtia.Eli otat vaikka flesh whashia (ohenna veteen koska muuten kiiltää) ja lisäät sitä metalli kohtian päälle.Ja ruostetta olen tehnyt: scoredbrownin,blazing orangen ja shining goldin mixauksesta.Mieleisen sävyn löydät varmasti sekoittamalla.Ja tässä vielä gw:n sivuilta linkki tutoriaaliin: http://uk.games-workshop.com/spacemarines/damage/4/
Ok maalaus sujuu ihan hyvin, mutta miten saa tuollaisia kuoppia myydäänkö valmiiksi tollasii panssareita jos ei niin neuvoisiko joku miten voisi tehdä tuollaisia viiltoja sun muita.
Kun katot tosta linkistä pari previous kohtaa taaksepäin, löytyy sieltä jonkinlaiset ohjeet niitten tekoon.
skarpa

Viesti Kirjoittaja skarpa »

http://uk.games-workshop.com/spacemarines/damage/3/

On muuten aika rumia konvertointeja. Jotenkin huolimattoman oloisesti tehtyjä. Ja jos porukalla on techmarine mukana, niin on sillä varmaan sen verran jotain kaapelia tai muuta mukana, että repun saa sidottua takaisin selkään. Vielä oudompi ratkaisu on juottaa haarniskan hajonnut voimanlähde kiinni jalkohin. Äkkiseltään tuntuu aika kömpelöltä, kun sen olisi varmaan saanut kiinni alkuperäiseen paikkaankin.

EDIT: Hapon syövyttämät jäljet on kyllä ihan hienoja.
pikkumies

Viesti Kirjoittaja pikkumies »

No olen kova mariininkerääjä joten tässä on resepti kuinka itse maalaan ukkoja:
Panssari (sininen, vaalea):
1. basecoat: chaos black (spray).
2.tässä maalaat kaiken, mikä tulee siniseksi regal blue- maalilla.
3.nyt drybrushaat (odota että regal kuivuu!!!) ultramarines bluella päälle.
3.tee heikkoa highlightausta (drybrush!) ice bluella. Voit myös korvata ultramarines bluen ja skull whiten sekoituksella.

Panssari(punainen):
1.undercoat chaos black.
2.maalaa hahmon panssarit scrab redillä käyttäen drybrush methodia.
3.drybrushaa hahmo käyttäen blood rediä.
3.drybrushaa viellä hahmoa red gore maalilla.
[gore ja blood saattavat olla väärtepäin]

Metalli:
1.Drybushaa mustan undercoatin päälle boltgun metallia.
2.tee pientä korostusta chainmaililla.

Silmät/linssit:
1. maalaa scrab redillä koko silmä mustan pohjamaalin päälle.
2.maalaa 1/3 silmästä (alakulmasta) blood redillä.
3.Pistä pienet pisteet valkoista scrab redin päälle.
Kuva: Kuva
(Pikainen 10sec. painttitöherrys)

Iho:
1.pistä dark fleshiä mustan unercoatin päälle.
2.pistä dwarf fleshiä, mutta jätä TUMMIMPIIN kohtiin hieman dark fleshiä.
3.Laita viellä hieman elf fleshiä korkeisiin kohtiin. esim. nenän pää ja posket.

Alusta:
1.pistä semmoista vihreää "palleronurmikkoa" mitä voit ostaa GW kaupoista maa täyteen.
2.maalaa mustalla.
3.Drybrush graveyard earthilla.
4.drybrush bleached bonella.
5.Liimaa hieman nurmikkoa gw kaupoista siihen päälle.

Trimmit:
1.maalaa (jos haluat) elf fleshin päälle drybrushaamalla shining goldilla.

enempää en voi auttaa, mutta tarvitset nämä sinisiin marsuihin:
chaos black spray.
Regal blue.
ultramarines blue.
ice blue.
chaos black.
boltgun metal.
chainmail.
scrab red.
blood red.
skull white.
"palleronurmikkoa"
graveyard earth.
bleached bone.
tavallista nurmikkoa.
elf flesh.
dark flesh.
dwarf flesh. (ihoon!)
shining gold.

Aika kalliiksi tulee... ÄLä valita minulla jos ei tule hienoa!

Ai mikä chapter? no jokin puol- ultramarsu. puoliksi oma siis.
Viimeksi muokannut pikkumies, To 02.08.2007 12:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Anaheim kirjoitti:hulluja tarvitaan että evoluutio jatkuu ;)
Paina tätä auttaakseni sademetsääni!
Bloodman92
Viesti:

kuulostaa aika siisteilt=) mikä on sun chapteri?
Noi vinkit ei oikeen auto mariini keräilijöitä joiden armeija on valkonen,punanen tai keltanen
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Niitä saa hyvin tehtyä ihan askarteluveitsellä, mutta itse kokeilin myös halkaista yhden olkapanssarin ja sitten liimata puolikkaat paikoilleen. Omassa Ultramarine tactical squadissa kaikilla on panssareissa luodinreikiä, viiltoja yms.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Bloodman92 kirjoitti: Noi vinkit ei oikeen auto mariini keräilijöitä joiden armeija on valkonen,punanen tai keltanen
Simppelein idea, minkä noista ohjeistakin voi johtaa on:
Pohjamaali, tumma versio väristäsi, värisi, vaalea versio väristäsi. Vaihdat käyttämäsi värin tuohon. Mikäli sopivan näköistä vaaleaa versiota ei ole, niin sekoittamalla valkoista voit vaalentaa väriäsi. Itse olen käyttänyt vaalentimena joko vaaleaa ihoa tai norsunluun väristä maalia, koska puhdas valkoinen on minusta liian kirkasta.

Valkoinen ja keltainen ovat vaativammat saada hyvän näköiseksi. Valkoisessa aloitat harmaista ja päädyt puhtaan valkoiseen. Keltaisessa tummaksi esim. jokin ruskean sävy. Itse olen käytellyt vaaleahkoa ruskeeta, minkä päälle tummempaa keltaista ja siihen keltaista, mitä lopuksi vielä vaalennettu valkoisella.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Bloodman92
Viesti:

noihan on iha perus high light juttuja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”