"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

aseen AP

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
möhkäle

aseen AP

Viesti Kirjoittaja möhkäle »

No perinteisesti mulla ei suomentaminen onnistu niin joudun taas kysyy, että kun lascannonin ap on 2 niin ampumisen ratkasevalla eli vikalla heitolla saa yli ap:N niin menettääks ukko kaikki sen woundit ja kuolee vai meneekse armorist läpi ja se menettää 1 woundin??
"yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen"
Hyvönen

Re: aseen AP

Viesti Kirjoittaja Hyvönen »

Jos keksit itse sääntöjä, ei niihin kannata ainakaan täältä pyytää selvennystä. Vain sinä tiedät miten ne toimivat. Mitään ap-heittoa ei sääntökirja tunne.

Jos aseen ap-arvo riittää panssarin läpäisemiseen, "ukko" menettää yhden woundin. Erikseen on sitten Instant Death-sääntö, joka taas liittyy aseen strenaan. (s.24 Armour piercing weapons ja s.27 Instant Death! sääntökirjasta. Myös sivut 2-86 kannattaa edes yrittää lukea, onhan se vaikeaa jos ei mikään enkkuhigu ole, mutta helpompaa kuin täällä tyhmien kysyminen.)

Hienoa kuitenkin, että pystyt myöntämään että suomentaminen ei onnistu. Se ei silti ihan riitä, kyllä se onnistuu kun tarpeeksi yrität. Sääntöjä et tule ikinä oppimaan arvaamalla tai tänne postaamalla.

-Hyvönen-
"Se on siis nyt todistettu, että minä vain en osaa pelata." -the Captain-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”