"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lähitaistelusta....

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Jipe

Lähitaistelusta....

Viesti Kirjoittaja Jipe »

Elikkä. En oo varma että osaanko selittää tätä kunnolla. mutta yritetään.
Spacemarinet aloittaa, liikkuu ampuu tyraniideja, ei pääse lähitaisteluun. Tyraniidit liikkuu, ampuu ja lähitaistelee. Noniin nyt tulee mun onkelma.
Koska lähitaistelu on tapahtunut niin voivatko nämä minun spacemarinet, jotka ovat tyraniidien vieressä, ampua ja sitten alkaa lähitaistelemaan, vai voivatko ne edes ampua? Pitääkö niiden vain lähitaistella, koska ovat vihujen vieressä?
Migutti

Re: Lähitaistelusta....

Viesti Kirjoittaja Migutti »

ööh..

mitä mä nyt oon käsittänyt, niin ''Assault'' tyyppisillä aseilla saa tuosta ampua? En oo ollenkaan varma, joku kokeneempi auttakoon.
Hyvönen

Viesti Kirjoittaja Hyvönen »

Jipe kirjoitti:Elikkä. En oo varma että osaanko selittää tätä kunnolla. mutta yritetään. Spacemarinet aloittaa, liikkuu ampuu tyraniideja, ei pääse lähitaisteluun. Tyraniidit liikkuu, ampuu ja lähitaistelee. Noniin nyt tulee mun onkelma. Koska lähitaistelu on tapahtunut niin voivatko nämä minun spacemarinet, jotka ovat tyraniidien vieressä, ampua ja sitten alkaa lähitaistelemaan, vai voivatko ne edes ampua? Pitääkö niiden vain lähitaistella, koska ovat vihujen vieressä?
Vähän vaikeasti selitit, mut yritetään.
Jos tyranidit hyökkäsivät Space marineiden kimppuun, ei hyökkäyksen kohteena oleva unitti voi enää ampua. Lähitaistelussa, lähitaistelusta eikä lähitaisteluun voi ampua. Marinet joiden kimppuun Tyranidit kävivät lyövät luonnollisesti takaisin lähitaistelussa, sääntökirjasta löytyy säännöt miten.
Migutti kirjoitti:mitä mä nyt oon käsittänyt, niin ''Assault'' tyyppisillä aseilla saa tuosta ampua? En oo ollenkaan varma, joku kokeneempi auttakoon.
Hyvin meni. Assault-tyyppisillä aseilla ei saa siis ampua lähitaistelussa. Assault-tyyppisillä aseilla saa tietenkin ampua ennenkuin liikkuu lähitaisteluun, muttei tällöinkään jo valmiiksi käynnissä olevaan lähitaisteluun ja tietenkin vain omalla vuorolla.

-Hyvönen-
"Se on siis nyt todistettu, että minä vain en osaa pelata." -the Captain-
Officer-Matti

Viesti Kirjoittaja Officer-Matti »

Jipe kirjoitti:Elikkä. En oo varma että osaanko selittää tätä kunnolla. mutta yritetään.
Spacemarinet aloittaa, liikkuu ampuu tyraniideja, ei pääse lähitaisteluun. Tyraniidit liikkuu, ampuu ja lähitaistelee. Noniin nyt tulee mun onkelma.
Koska lähitaistelu on tapahtunut niin voivatko nämä minun spacemarinet, jotka ovat tyraniidien vieressä, ampua ja sitten alkaa lähitaistelemaan, vai voivatko ne edes ampua? Pitääkö niiden vain lähitaistella, koska ovat vihujen vieressä?
Siis marinet eivät saa ampua tässä ennen kuin nidit assaulttavat (nidien vuorolla) ja marinet eivät saa iskeä nideihin muuta kuin lähis iskuja. Eli eivät saa ampua koska closis on yhä käynnissä mutta saavat lähistellä.
...
Jipe

Viesti Kirjoittaja Jipe »

Joo kiitos tiedoista!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”