"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kysymyksiä...

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Eddie94

Kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Eddie94 »

Eli olisin aloittamassa confrontationia, ja pari kysymystä olisi:
1.Onko sääntäkirja ranskankielinen?
2.Voisitteko kertoa living-deadeista ja druneista?
3.Ovatko ne uudistumassa milloin? Eli kannattaako nyt alkaa keräämään?
Khorne Flakes! - Healthy breakfast for every Chosen!
TheMuumio

Re: Kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja TheMuumio »

Vaikka olen itsekin hiljattain aloitellut niin voisi vastata.

1. Sitä saa sekä englannin, että ranskankielisenä (Suomesta tilattaessa se tietenkin on näistä se tutumpi eli englanti). Myös Confrontation bokseissa (Niissä +20 euroa maksavissa joissa lukee Confrontation, Rag'Narok tekstisissä ei tule mukana) tulee minisääntökirja jossa on kaikki pelaamiseen tarvittava mukana. (Kunnon kirjassa sitten kaikki Special rulet, yleiset taiat ja muut ylimääräiset)

2. Huono kertomaan näistä. Joku muu saa luvan tehdä tämän. Kuten sanoin olen juuri itsekin aloittanut.

3. Eikös uusi editio tule vuodenvaihteen paikkeilla? (joku tietäväisempi korjaamaan)
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Eddie94 kirjoitti:Eli olisin aloittamassa confrontationia, ja pari kysymystä olisi:
1.Onko sääntäkirja ranskankielinen?
Sääntökirja löytyy ainakin Ranskaksi ja Englanniksi, sekä luultavasti myös ainakin Italiaksi ja esperantoksi...
2.Voisitteko kertoa living-deadeista ja druneista?
Molemmat näistä nyt alkavat loppupeleissä olla aika laaja-alaisia armeijoita, joilla pystyy painottamaan oikeastaan melkein mihinkä tahansa pelin osa-alueeseen. Acheronilla tosiaan vissiin kaikki joukot aiheuttavat jonkin sortin pelkoa ja harvempi niistä itse pelkää mitään, kuri on hiukan kiven alla tämän vastapainona. Joukkoja löytyy ihan heiveröisimmästä luurangosta erinäisiin isoihin ja nopeisiin elukoihin. Magiaa löytyy aika reipas satsi ja pappispuolellakaan ei ihan tyhjänpäälle jäädä. Ampuminen tosin on Acheronilla aika heikoissa kantimissa, mutta sen pystyy helposti korvaamaan taikuudella. Druneilla pätee sinänsä samat seikat, mutta laaja-alaisen pelon sijasta löytyy muutamia omien hahmojen kestoa parantavia kykyjä, pääosin joukot eivät hirveästi iskua kestä, mutta se ei välttämättä hidasta matkaa yhtään. Isojakin miehiä löytyy kohtuu huokeisiin hintoihinkin. Magia ja pappistoiminta ovat kohtuu hyvissa kantimissa sinänsä myöskin, mutta eivät ehkä ihan niin hyvissä kuin epäkuolleilla kavereillaan. Toisaalta tähän auttaa se, että armeijaan saa suoraan otettua kiinteäksi osaksi myös keltti palkkiksia, joista löytyy sitten valinnanvaraa varsinkin hahmopuolelle. Ampuminen on myös druneilla aika harvassa, mutta ne jotka ampuvat tekevätkin sen kohtuu tehokkaasti.

Armeijathan ovat molemmat sen verta laajoja, että kattavaa katsausta on hiukka vaikea tehdä. Hyvänä neuvona on näilläkin armeijoilla kahtella mitkä napit näyttää nätiltä omaan silmään ja kysellä sitten vaikka täällä miten mokomat toimivat. (Tosin jahka edikan vaihdoksen muutokset tapahtuvat, niin mikään kerrottu ei enää välttämättä pidä paikkaansa.)
3.Ovatko ne uudistumassa milloin? Eli kannattaako nyt alkaa keräämään?
Pelin luonne tulee muuttumaan tässä vuoden loppupuoliskolla sen verta, että ainakin itse suosittelisin odottamaan siihen asti sen kirjan kanssa. Figuja toisaalta pitäisi olla turvallinen hommata, silla kaiken luvataan olevan käyttökelpoista myös uudessa formaatissa. Ja tietty niillä quick start säännöilläkin mitä figuurien mukana tulee, niin pääsee pelaamaan sen verran, että makuun pääsee.

Yrska (jauhaa taas ihan höpöjä)
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Eddie94

Viesti Kirjoittaja Eddie94 »

Kiitos! Eli odottelen loppuvuoden puolelle... Saatan kyllä ostaa figuja kun sotataidossa näyttää ainakin alennuksella olevan. ;)
Niin ja sitä viellä piti kysyä ettäminkä kokoisia nuo olisivat? Ihan GW:eenkö figujen kokoisia vai isompia?
Khorne Flakes! - Healthy breakfast for every Chosen!
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Ovat kaiketi 30 vai 32mm skaalaa gw:n herooista 28mm skaalaa vasten, eli vähän reilumpia, mutta toisaalta hintelämpiä mittasuhteiltaan. Kyllä ukkoja voi käyttää puolin ja toisin sekaisin, jos kehtaa.
Gamecynic

Viesti Kirjoittaja Gamecynic »

Rackhamin figut ovat kyllä huomattavasti sirompia kuin GW;n ja samalle pelikentälle en koskaan laittaisi näitä sekaisin (poikkeuksena ehkä minotaurit ja muut hirviöt). Voisi yhtä hyvin proxyttaa muovisotilailla joita saa 5€ 30 kpl paikallisesta osuuskaupasta.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

GW:n ja Rackhamin figut eivät hirveän monessa tapauksessa synkkaa yhteen. Poikkeuksia toki on, kuten peikot ja kelttien minotaurit, mutta esim. Cadwallonin minotaur maid ei taas erityisen hyvin sovellu muualle kuin Aarklashiin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Itse en kyllä voi aivan täysin vahvistaa tätä, sillä olen kuitenkin todistanut muutamia hyvinkin toimivia Rackhamin nappeihin pohjaavia hahmoja tuolla GW:n pelien puolella. Tiettyhän se on selvää, että mitään massaa ei kannata sekoittamalla lähteä tekemään, mutta yksittäisissä hahmoissa tai pienissä ryhmissä erillaisuus toimii sinällänsä ihan hyvinkin korostamaan tärkeyttä. Tietty kääpiöt ja gobbot on esimerkiksi semmoisia, jotka ei toimi sekoitettuna, oli mikä oli, mutta ihmishahmoilla ei ole ihan niin suuria ongelmia. Toisin päin homma sitten ei toimikkaan enää niinkään, kun harvemmin se vähempi-yksityiskohtaisuus toimii korostavana seikkana, . tietty, jos rakentaisi massan niistä GW:n napeista ja korostaisi R:n napeilla, niin sitten, mutta sekin vaatisi ehkä hiukka reippaammin modaamista puolin ja toisin.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”