"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pensselin Valinta.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Korkki

Pensselin Valinta.

Viesti Kirjoittaja Korkki »

Minkälaisia pensseleitä kannattaisi käyttää figujen maalaukseen..? Itselläni on Gold Sable merkkisiä keinokuituisia suteja, ja ne tahtoo kääntyillä joka mahdolliseen eri suuntaan ja karvat tahtoo jäädä sen maalin väriseksi mitä on viimeksi käyttänyt.. joten meinasin tässä kysästä että mikä olisi paras pensseli merkki/koko/jne.. jolla tulisi loistavaa ja tasaista maalaus jälkeä..?
Tämä tässä on allekirjoitus.
Tom_Gore

Re: Pensselin Valinta.

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Itsellänikin on lähinnä huonoja kokemuksia noista gold sableista. Ne alkavat harottamaan todella nopeasti. Tähän mennessä paras ostamani sivellin on EM4:n Kolinsky-sarjan suti. Näitä saa ainakin http://www.sotataito.com

Hintaa on, mutta on laatuakin. GW:n sudeista tuntuu että ainoastaan maalipakkauksien mukana tulevilla punavartisilla tekee jotain. Uudet siniset eivät pysy kasassa hetkeäkään.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Tärkein ominaisuus miniatyyrisiveltimelle on terävä kärki, joka pysyy hyvin muodossaan. Maalinvarastointikyky on toinen johon kannattaa kiinnittää huomiota, eli vähän isompi harjaosa terävällä kärjellä on parempi kuin kaikkein pienin harjas. Harjasten laatu on yllätys yllätys myös tärkeää. Synteettiset siveltimet suosittelen unohtamaan vaikka jotkut niistäkin tuntuvat pitävän niin itse en pidän paljon enemmän luonnonkarvaisten sutien ominaisuuksista. Täytyy taas tapani mukaan suositella Em4 kolinskyjä, jotka ovat hintaansa nähden todella hyviä. Tietysti jos haluaa oikeasti laadukkaita siveltimiä niin kappalehinta lähentelee kahtakymppiä, mutta Em nelosilla pärjää kyllä ihan loistavasti.
Korkki

Synteettinen vai sitten se toinen..? Mik lie onkaa. :)
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Korkki kirjoitti:Synteettinen vai sitten se toinen..? Mik lie onkaa. :)
Kolinsky ehdottomasti. Maksaa vähän enemmän, mutta pitää muotonsa paljon kauemmin ja antaa tasaisemman pinnan.
Pegar

Viesti Kirjoittaja Pegar »

Joo... Yrska usutti tänne kertoilemaan jotain sudeista, niinku mie niistä jotain tietäisin.

Yleensä ottaen keinokuituja en ole itse kokenut hyväksi, tuppaavat jostain syystä vääntyilemään ja sotkeutumaan pahemmin kuin luonnonkarvaiset.

Noi Em4:n sudit on oikein mainioita semmoseen peruskäyttöön ja miksei vaativampaankin.

Paikallisesti Maj-Art:ista löytyy varsin kattava kasa mitä erikoisempia siveltimiä tarkoitukseen jos toiseenkin. Itse ostin jokusen vähän kämäsemmän sudin sieltä ja sit innostuin tilaamaan sinne jokusen Raphael 8404-sudin.
Niillä oli sit hintaa se (muistaakseni) 14€ kappaleelta, mut tähän asti oon ainaskin ollut täysin tyytyväinen hankintaani.

Lisäksi kauppahallista löytyvässä Askaretassa on jonkinmoinen valikoima siveltimiä, joita käytin myös jonkin aikaa.

Mut tosiaan kyllä halvemmillakin sudeilla pärjää useimmat ihan hyvin ja laatua löytyy niistäkin. Minä vaan tunnetusti olen tämmöinen välineurheilija. :)

Jotain tämmöstä.

Ja tosiaan tuosta koosta sen verran, että oleellista on se, että sudin kärki pysyy terävänä ja ettei siihen otettu maali kuivu liian nopeasti. Tuo tällä hetkellä käytössä oleva Raphaeli on kokoa 2 ja olen tähän kokoon varsin tyytyväinen. Maalia mahtuu ja kärki pysyy hyvin kasassa. Aikaisemmin maalasin 00-koolla, vaikka nykyään en ymmärrä miten ikinä jaksoin maalata sellaisella neulalla. :D Mutta tuokin on kiinni ihan omista tottumuksista.

EDIT: Yrskan vika kaikki... :roll:
" Plop."
" Plop?"
" Plop."
" Plop..."
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Stockan taiteilijaosaston halpissudit. Daler-Rowney Sapphire. Kyllä, omistan W&N:n Series seiskan ja satsin noita EM4 Kolinskyjä. Silti se perustyöläinen ja se luotettava voimanpesä on nuo Stockan halpissynteettiset. 16:n vuoden maalauskokemuksella suosittelen kokeilemaan, eivät kuitenkaan maksa juuri mitään. Tahtoo siis sanoa, että vaikka olisi kuinka välineurheilija, niin silti nämä ovat makuasioita. Ja sitten on vielä se tosiasia, että eri asiat tehdään eri sudeilla. Silmät maalaan W&N:llä (kärki on vaan niin kovin kovin jämpti).
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Korkki

Kiitos vaan kaikille avusta.
@Hammerheart: Joo oon kuullu et kaikki nää kokeneet veteraanit käyttää W&N series 7. :) Maksaa vissii vaa aika paljo.. :(

Korkki
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Korkki kirjoitti:@Hammerheart: Joo oon kuullu et kaikki nää kokeneet veteraanit käyttää W&N series 7. :) Maksaa vissii vaa aika paljo.. :(
Niin tekee. Toisaalta ne Stockan halpissudit on tosi halpoja, eli loppupeleissä ei minulla noihin siveltimiin paljoa rahaa mene ;). Parempien sutien kaveriksi suosittelen muuten erittäinkin voimallisesti hommaamaan sivellinsaippuaa (saa taidekaupoista ja yksi purkki kestää ikuisesti). Sen avulla kalliit sudit pidetään hyvinä merkittävästi pitempään.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Korkki

Roger that! Ja juosten kauppaan ostamaan saippuaa!--> :D
Minkä merkkistä sutisaippuaa? Vai onko mitään väliä?

Korkki
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”