"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40k Ajoneuvo aavikolle

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Atsu

40k Ajoneuvo aavikolle

Viesti Kirjoittaja Atsu »

Kuvaa etsin pari tuntia, mutta tuloksetta.. Jos tälle on joku kunnon nimikin niin kertokaa ihmeessä. Eli olisi hakusessa sellainen ajoneuvo, joita olen nähnyt monessa leffassa, jossa niillä ajeltiin aavikoilla. Ajoneuvossa ei ole kunnon ovia jne.

En ole varma, mutta voi olla, että tällainen auto oli Kolme Kuningasta leffassa, ainakin tällainen löytyy jostain komediasta, jossa kaksi jätkää lähtevät armeijaan jne..

Jos tajusitte, että mitä tarkoitan niin mennään itse asiaan.
Olen tekemässä Marineista sellaista aavikolla toimivaa armeijaa, johon olisi hieno saada tuollaisia ajoneuvoja, joita käyttäisin vaikka Attack Bikejen tilalla. Mistä tuon näköisiä figuja saisi? Onko joku nähnyt missään pienoismalli liikkeessä? Koko pitäisi olla sellainen, että sinne saisi pari Marinea mukaan, toinen ajamaan ja toinen ampumaan.

Ja tietenkin, jos sinulta itseltäsi löytyy tällainen ja olet valmis siitä luopumaan niin PM kehiin :wink:
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Et mahda buggystä puhua (mahdanko minä edes tietää mistä minä puhun)? Jollakin sivulla tuollaisinen tehtiin kahdesta Space Marine Bikestä ja jostakin muista palasista. Oli aika nätti.
zqmfgb
Atsu

Nintendomies kirjoitti:Et mahda buggystä puhua
Just sellanen buggy (kaiketi). Se auton kori on aika pitkälti "putkia" siinä ympärillä tjs. Todella vaikea selittää..
Vega

Viesti Kirjoittaja Vega »

joo buggy se on, sen figukonversion olen itekkin nähnyt muttä tässä on IRL semmonen

http://www.ricksbuggies.com/images/banditfront.jpg
"Summon my army Lich"
Atsu

Vega kirjoitti:joo buggy se on, sen figukonversion olen itekkin nähnyt muttä tässä on IRL semmonen

http://www.ricksbuggies.com/images/banditfront.jpg
Jep, kiitos.
Tosin tuonne taakse vielä sellainen konekivääri ja vähän eri näköinen buggy, mutta juuri tuo idea.

Mistä päin Suomea kannattaisi tuollaista pienoismallia lähteä hakemaan?
Thorwald
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thorwald »

eikö siinä kolme kuningasta(clooney, joku muu, ja ice cube) leffassa se auto ollut humvee eli tuo amerikkalaisten persianlahdensodan lempiauto??
humveetä ainakin (tietääkseni) löytyy jonkinmoisena pienoismallina tai sitten metalli-autona
Where's mi pint? I can't do nothing whitout mi pint!
Atsu

Thorwald kirjoitti:eikö siinä kolme kuningasta(clooney, joku muu, ja ice cube) leffassa se auto ollut humvee eli tuo amerikkalaisten persianlahdensodan lempiauto??
humveetä ainakin (tietääkseni) löytyy jonkinmoisena pienoismallina tai sitten metalli-autona
No kyllä varmaan ainakin helpommin, kuin tuota buggyä.
Mutta se on taas paljon raskaamman näköinen,
http://www.humvee.net/
http://silverstone.fortunecity.com/toyo ... lery01.htm

joten sitä ei varmaan voi oikein käyttää Attack Biken tilalla..

Edit: Tuli muuten mieleen, että Humveeta voisi käyttää Rhinon tilalla..
Thorwald
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thorwald »

niinpä... marine armeija aavikkovarusteissa humvee yms... = kohta tuleva sota?
ei paha silti.. nuo buggyt ei sit´ten oikein sovi hummerin/humveen vierelle...
BTW mikäs se ero hummerin ja humveen välillä on?
Where's mi pint? I can't do nothing whitout mi pint!
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

ei niillä mitään eroa ole, armeijan nimi vs. siviilinimi. Yritä nyt myydä siviileille autoa jonka nimi on "High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle"

tommonen "kehikkoauto" on kulkee ainakin jenkkien sotaväessä nimellä Fast Attack Vehicle - FAV. Ei mikään hirmu yleinen vekotin. Netistä löysin joskus kuvia, vois vähän taas kahtella..

EDIT: http://rpg.ppnetmedia.com/himbergp/fast.htm
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Atsu

Väkipyörä kirjoitti:ei niillä mitään eroa ole, armeijan nimi vs. siviilinimi. Yritä nyt myydä siviileille autoa jonka nimi on "High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle"

tommonen "kehikkoauto" on kulkee ainakin jenkkien sotaväessä nimellä Fast Attack Vehicle - FAV. Ei mikään hirmu yleinen vekotin. Netistä löysin joskus kuvia, vois vähän taas kahtella..

EDIT: http://rpg.ppnetmedia.com/himbergp/fast.htm
Nyt ainakin tietää nimen.
Mutta missä ihmeessä on kauppa, joka myy pienoismalleja? Siis vähän harvinaisempia, kuten tämä Fast Attack Vehicle - FAV.
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

No Tampereella ainakin on "Harraste"-niminen lafka (tai ainakin oli kun viimeks kävin), varsin hintava mutta voisivat osata auttaa. Pääkaupunkiseudun ihmiset varmasti osaavat kertoa jonkun varsinaisen pienoismalliliikkeen. Kai nyt edes yksi sellainen on olemassa?

Vekotin on siis U.S Marine/Navy SEAL "Fast Attack Vehicle" / "Desert Patrol Vehicle" maailmalla on myös muita fav:eja ainakin joku saksalainen yms. kannattaa siis ennen kuin tilailee ottaa vähän selvää minkä näkönen modelli on tulossa.

Itse kyllä melkein suosittelisin moisen väsäämistä itse. Eihän siihen tarvi kuin pohjan, pyörät, putket ja konepellin. Aseita nyt luulisi löytyvän.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Gorbag
Viesti:

Re: 40k Ajoneuvo aavikolle

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Thunderi kirjoitti:Kuvaa etsin pari tuntia, mutta tuloksetta.. Jos tälle on joku kunnon nimikin niin kertokaa ihmeessä. Eli olisi hakusessa sellainen ajoneuvo, joita olen nähnyt monessa leffassa, jossa niillä ajeltiin aavikoilla. Ajoneuvossa ei ole kunnon ovia jne.

En ole varma, mutta voi olla, että tällainen auto oli Kolme Kuningasta leffassa, ainakin tällainen löytyy jostain komediasta, jossa kaksi jätkää lähtevät armeijaan jne..

Jos tajusitte, että mitä tarkoitan niin mennään itse asiaan.
Olen tekemässä Marineista sellaista aavikolla toimivaa armeijaa, johon olisi hieno saada tuollaisia ajoneuvoja, joita käyttäisin vaikka Attack Bikejen tilalla. Mistä tuon näköisiä figuja saisi? Onko joku nähnyt missään pienoismalli liikkeessä? Koko pitäisi olla sellainen, että sinne saisi pari Marinea mukaan, toinen ajamaan ja toinen ampumaan.

oliks se elokuva sellanen että ne jätkät oli vedenpuhdistajia aavikolla ja sitten niille pudotettiin jotai ihme sissi kamaa letsikasta ja niiden täyty tuhota jotain irakilaisten ohjuksia ja ne ampu singolla väärinpäin...
sit niitten täyty merkata jollain laaserilla se kohde lentsikoille ja ukko kuka sitä laaseria käyttti oli joku entinen hammaslääkäri ja välillä tähtäili
kamujansa päähän. Jos on niin mä oon nähny kyseisen leffan :wink:

Ja tietenkin, jos sinulta itseltäsi löytyy tällainen ja olet valmis siitä luopumaan niin PM kehiin :wink:
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Ehdottaisin että land speederistä väsäisi. Tulisi kyllä kalliiksi mutta hienoksi...

Land speederin runko ja sen takaosan runkkaa aukinaiseks.
Parista moposta sivuille lokarit ja renkaat.
Sit siihe taakse tehtyyn aukkoon joku heavybolter ja marine ampuu sil seisovalteen.
Egi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Egi »

Täältä löytynee hyödyllistä tietoa/kuvia jos haluaa konvertoida/säätää...

http://www.dropship.org.uk/projects/40k019cd.asp
- Egi
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Hiukka OT, mutta onko laillista käyttää tuollaista Landspeederistä tehtyä konversiota turnauksessa Landspeederin säännöillä?
zqmfgb
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Tässäpä Buggy (en tiedä koosta mutta kuitenkin) http://www.i-kore.com/acatalog/I_KORE_O ... 02_23.html
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Miun säälittävä väännös noin 1½ vuotta sitten :)

Kuva
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Nintendomies kirjoitti:Hiukka OT, mutta onko laillista käyttää tuollaista Landspeederistä tehtyä konversiota turnauksessa Landspeederin säännöillä?
Eihän konversioita yleensä kielletä, mutta on tietty vähän epäsopivaa käyttää skimmerin sääntöjä maassa kulkevalle ajoneuvolle. Eli ei ehkä ole paras vaihtoehto.

Speed Freekit on kyllä ainoa oikea buggy armeija...
Atsu

Kiitos vastauksista kaikille. Luulin tämän topicin jo kuolleen :roll:

Tuli muuten mieleen, että eikö tuo sopisi aika hyvin attack biken tilalle?
Tagy

Viesti Kirjoittaja Tagy »

Attack biken sääntöjähän noissa vehkeissä yleensä käytetään, mutta onhan tosin olemassa whitedwarfissa muunmuassa julkaistu taulukkosysteemi millä saa tehtyä laillisestia omia ajoneuvoja. Joku 40k custom vehicle creation chart tms.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”