"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Das massa

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Sir_Jarkko

Das massa

Viesti Kirjoittaja Sir_Jarkko »

Paikallisessa fantsussa kun oli tämä citadelin "Vihreä Juttu" eli greenstuff loppunut. Lähdinpä katselemaan paikallisesta askarteluliikkeesta josko moiselle töhnälle löytyisi korviketta, ja törmäsin tähän Das-tuotteeseen. Kysyisimpä nyt että kuinka hyvin Das taipuu esmes rakojen täytteeksi? Tähän hommaan olin alunperin käyttämässä greenstuffia, muttakun hinta/määrä suhde näyttäisi kallistuvan melko reippaasti Das'n puoleen.
"From the blizzards under northern sky I hail!"
Druzhina Captain
Valvoja

Re: Das massa

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Das massa kuivuneena muistuttaa savea enkä usko, että se käy tuohon tarkoitukseen. Jos greenstuffia ei löydy, niin Milliput on hyvä vaihtoehto. Suomen hintoja voi tarkistaa vaikka Sotataidolta. Näin sitä esim. HobbyPointissa sekä Sinooperissa.
Sir_Jarkko

Viesti Kirjoittaja Sir_Jarkko »

No hyvä että tuli tuokin asia selväksi ennenkuin kerkesin ostaa järjettömän möykyn "savea". Kiitokset kapteenille valaisusta.
"From the blizzards under northern sky I hail!"
Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag »

das massa on tosin hyvin käytännöllistä basetuksessa, jossa ei tarvita tarkkoja yksityiskohtia. siitä voi esimerkiksi muotoilla kivä, puunrunkoja, kantoja, laattoja jne. Kannattaa kokeilla.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Minä en kyllä lähtisi siitä tahnasta tekemään mitään geneerisiä muotoja kummempaa. Pinnat kannattaa alustaelementeissäkin vielä silaista jollain paremmalla.
Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag »

dead flesh penalty kirjoitti:Minä en kyllä lähtisi siitä tahnasta tekemään mitään geneerisiä muotoja kummempaa. Pinnat kannattaa alustaelementeissäkin vielä silaista jollain paremmalla.
Kyllä sillä saa ihan päteviä muotoja aikaan, mutta lopputulosta kannattaa viilata aika ankarasti.
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Mainittakoon vielä että kuivuttuaan DAS-massa on selvästi heikompaa (lue: heikommin kulutusta/iskuja/vääntämistä kestävää) kuin green stuff. Ja kuivuessaan tuppaa halkeilemaan hieman. Sen perusteella sopii mielestäni selvästi paremmin basetus ja maastontekohommiin kuin itse figuihin.

Toki heti perään joudun myöntämään että joskus GS pulassa olen joutunut turvautumaan DAS-massaan figun kolojen paikkaamisessa. Kyllä se toimi kun osat oli pinnattu ja massan päälle sivelin Erikeepperiä tasoittamaan ja antamaan kestoa.

-mv40k2
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”