"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mikä pohjaväriksi?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
samppara

Mikä pohjaväriksi?

Viesti Kirjoittaja samppara »

Elikkäs laitan pohjaväriksi mustan kaikille tyypeille ennen maalaamista.
onkos siinä järkeä?
tai laitatko itse pohjaväriksi mustan vai jonkun muun värin?
Strider

Re: Mikä pohjaväriksi?

Viesti Kirjoittaja Strider »

Laita musta se on hyvä ja järkevä ja ite käytän myös sitä.
OneManArmada

Viesti Kirjoittaja OneManArmada »

Tumman ruskea toimii myös hyvin.
Mitenkä kirjoitan? Pistä sähköpostia jos ottaa päähän.
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Johtuu hieman figuurista, minkä sävyistä jälkeä haluat. Valkeisiin sävyihin tietenkin valkoinen ja tummiin musta. Itse käytän mustaa, kun maalailen gobbojani, ja kaveri valkoista haltsuja maalatessa. Ruskea sopii myös ihon pohjaväriksi ja harmaakin voi soveltua johonkin...
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Itse käytän yleensä mustaa pohjamaalia ja se sopii minun maalaustyyliini vallan mainiosti. Kun jätät mustaa näkyviin harkittuihin kohtiin, niin se kelpaa myös tummimmaksi varjostukseksi. Mustalla ja valkoisella on se ero pohjaväreinä, että valkoisella pohjalla saat värikylläisemmät ja kirkkaammat sävyt, kuin taas mustalla pohjalla värit taipuvat hieman neutraaleimmiksi ja joudut maalaamaan useamman kerroksen päälle, ennen kuin väristä tulee oikean sävyinen. Tietenkin ne muutkin värit kelpaavat pohjaväreiksi, itse maalasin aikoinaan Plaguebearereilleni Catachan Greenillä pohjamaalin, joka sopi niille figuille vallan hyvin. Esimerkiksi ihmisen ihon pohjaväriksi kelpaisi punertavat ja ruskeahkot sävyt, kalpeampaan ihoon kenties harmahkot sävyt. Tummiin ja synkkiin figuihin tumma pohjamaali on aivan omiaan ja "kirkkaisiin" figuihin kirkas pohjamaali. Figuahan ei tietenkään tarvitse pohjamaalata samalla värillä, vaan eri osat voi pohjamaalata eri sävyillä, kuten esim. iholle vaalea pohjamaali ja takille tumma.
Aristoteles

Viesti Kirjoittaja Aristoteles »

Olen mustan kannalla ehdottomasti; se toimii loistavana varjostajana vähällä vaivalla. Haittana on vain se, että jos mustan pohjamaalin päälle maalaa liian kirkkaalla värillä täytyy usein maalata kaksi kerrosta, mielellään alle samaa värityyppiä (esim. punainen) mutta eri sävyä (esim. red gore). Alle maalattavan sävyn kirkkaus/tummuus tietysti vaihtelee, huomaat kyllä maalatessasi mikä sopii millekin. Mutta esimerkiksi tämä meidän punaisemme, punainen on sen verran voimakas väri että sen alle riittää yleensä vaaleampikin punainen mutta esimerkiksi keltaiset ovat niin kirkkaita että pintavärin alle tulisi maalata hieman tummempaa keltaista mikä peittää mustan paremmin.
Jarr.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Jos haluaa rumia figuja, niin mikäpä siinä.

Tuossa toinen ketju aloittajalle. Haku on sitten kätevä.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... it=mantraa

edit. Vastaus siis ketjun ensimmäiseen viestiin.
Luumumehu on soturien juomaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”