Hogarth The Colossus (Arcaneminiatures kisafigu, 2. sija)
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Hogarth The Colossus (Arcaneminiatures kisafigu, 2. sija)
Matti lähetti tässä taannoin minulle linkin tuohon nettikaupan kisaan. Päätin sitten piruuttani osallistua vaikka sillä hetkellä kisan osittain tiukat rajoitukset jättivätkin melko vähän sopivia figuja, joita minulla oli sillä hetkellä saatavilla. Lisäksi luulin omaa tyhmyyttäni, että minulla on vain noin viikko aikaa maalata figu, joten se tuli sitten viikon aikana valmiiksi. BSG-maratoni katkaisikin maalaamisen hetkeksi, ja töitäkin piti tehdä. Aikaa olisi ollut oikeasti enemmänkin, mutta minä elin jo ihan eri kuukaudessa.
Päätin kuitenkin panostaa tuossa eniten noihin kasvoihin ja muutenkin tekniikkaa. Eli ei siinä taustalla ole tällä kertaa mitään hienoa ideaa, paitsi että inspiraationa toimi Paolo Parenten maalaus kyseisestä hahmosta. Yritin hakea samaa ilmeikkyyttä kasvoihin. Asia jossa minusta rackhamin oma maalari on epäonnistunut aika pahasti jättäen muuten ihan OK figun hyvin valjuksi. Myös miekka on sellainen seikka johon katsoja kiinnittää varmasti huomiota, joten senkin yritin toteuttaa hyvin. Olen myös itse tyytyväinen ihonväriin.
http://www.coolminiornot.com/pics/pics1 ... 646946.jpg
Päätin kuitenkin panostaa tuossa eniten noihin kasvoihin ja muutenkin tekniikkaa. Eli ei siinä taustalla ole tällä kertaa mitään hienoa ideaa, paitsi että inspiraationa toimi Paolo Parenten maalaus kyseisestä hahmosta. Yritin hakea samaa ilmeikkyyttä kasvoihin. Asia jossa minusta rackhamin oma maalari on epäonnistunut aika pahasti jättäen muuten ihan OK figun hyvin valjuksi. Myös miekka on sellainen seikka johon katsoja kiinnittää varmasti huomiota, joten senkin yritin toteuttaa hyvin. Olen myös itse tyytyväinen ihonväriin.
http://www.coolminiornot.com/pics/pics1 ... 646946.jpg
Modern cars - they all look like electric shavers.
Re: Hogarth The Colossus (Arcaneminiatures kisafigu, 2. sija)
No kyllähän todellakin olet tuonut ilmettä tuohon figuun kerrakseen =D. Eihän siinä mitään valittamista ole, hyvät värivalinnat ja teknisesti varsin onnistunut työ! RMM kunniiaan!
Tai jos ovat NMM niin sitten ainakin ajavat asiansa!
No jokatapauksessa hieno figu. 
- Isompi Arska
mahtava figu niinku kaikki muutki mitä oon sun maalamina nähny
. to takaraivon on sänki vaa jotenkin vihree... se on aika oudon näköne, ja toi vihree miekka on kans limasen näköne
, mut se ei oo huono juttu. tosi ilmeikäs äijä 
- Cuchulainn
- Viesti:
Onnittelut toisesta sijasta kisassa - olet todellakin onnistunut tuomaan tähän figuun erittäin paljon ilmeikkyyttä. Parhaat kohdat mainitsitkin jo, eli kasvot, miekan terä sekä iho, jotka kaikki luovat loistavan yleiskuvan. Jos kritiikkiä pitäisi antaa, kenties kultaosissa ja nahkaosissa voisi olla paikoitellen enemmän terävyyttä. Kaikenkaikkiaan kuitenkin loistava kokonaisuus 
Count the bodies like sheep, to the rhythm of the war drums...
Lay your head down, sleep, to the rhythm of the war drums...
Lay your head down, sleep, to the rhythm of the war drums...
- Gorkiporki
Kiitoksia ja kiitos myös Matille kommenteista jos satut tätä lukemaan.Cuchulainn kirjoitti:Onnittelut toisesta sijasta kisassa - olet todellakin onnistunut tuomaan tähän figuun erittäin paljon ilmeikkyyttä. Parhaat kohdat mainitsitkin jo, eli kasvot, miekan terä sekä iho, jotka kaikki luovat loistavan yleiskuvan. Jos kritiikkiä pitäisi antaa, kenties kultaosissa ja nahkaosissa voisi olla paikoitellen enemmän terävyyttä. Kaikenkaikkiaan kuitenkin loistava kokonaisuus
Osallistuitko itse kisaan, sillä minusta ainakin yksi työ muistutti hieman tyylinsä puolesta töitäsi? En vain muista että mikä. Joku haltia tai vastaava se taisi olla.
Kiitoksia kommenteista myös muille, ei vaan taida olla Rackhamin figut enää niin pop vai....hmmmm.
Aivan järisyttävän hieno figu, ihmettelen miksei voittanut koko kisaa. Iho ja metallit ovat hunajaa, aivan loistavia. Varsinkin tuo takaraivon sänki on ovela, todella onnistunut. 4-10 asteikolla 12 aivan loistava työ.
-
peukaloinen
Nyt on dude kyllä onnistunut ihmeen hyvin kasvoissa =) Koko figu oli erittäin hieno ja miekka oli aika aidon näköinen!! Mitä se outo suikale esitti siinä beississä (se missä se miekka oli)?
2
Hassu figu: tämä kuuluu niihin nappeihin, joita katsellessa joutuu pohtimaan onko metalliosat tehty NMM:lla vai RMM:lla. Veikkaisin kyllä hilemaaleja, satavarma en ole.
Iho ja kasvot ovat selvästi panostetuin osa napissa ja kasvot ovatkin hyvin tehty. Oliko hyvin valkoinen väri silmämunissa tietoinen valinta? Nyt katse siirtyy voimakkaasti figun silmiin. Valolla ja varjolla on leikitty kivasti (tykkään miekan terän varjoista), mutta toisaalta sama teema ei jatku ihan kaikkialle. Mutta kokonaisuutena tosi kiva figu, hauskaa nähdä myös aika rauhallisissa asennoissa olevia nappeja.
Iho ja kasvot ovat selvästi panostetuin osa napissa ja kasvot ovatkin hyvin tehty. Oliko hyvin valkoinen väri silmämunissa tietoinen valinta? Nyt katse siirtyy voimakkaasti figun silmiin. Valolla ja varjolla on leikitty kivasti (tykkään miekan terän varjoista), mutta toisaalta sama teema ei jatku ihan kaikkialle. Mutta kokonaisuutena tosi kiva figu, hauskaa nähdä myös aika rauhallisissa asennoissa olevia nappeja.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
RMM:ää ovat. Ainakin pääni laittanen pantiksi mokomasta, liian hileistä ollakseen NMM.
Ite jotenkin jäin vähän odottamaan enemmän sinulta. Ehkä oon tottunut siihen, että taso nousee koko ajan, mutta nyt kuitenkin tuntuu siltä, ettei tämä ole parasta antiasi. Kulta antaa vaikutelman ehkä väärään suuntaan. Vähän on vaisua ja kontrastitonta hileplösöä nyt. :\ Kuitenkin yleisilme on huippua, kasvot varsinkin. Kilpi alkaa muistuttamaan Cuchulainnin töitä, ehkä teidän tekniikat on jotenkin samantapaisia muutenkin.
-Nilarakh
Ite jotenkin jäin vähän odottamaan enemmän sinulta. Ehkä oon tottunut siihen, että taso nousee koko ajan, mutta nyt kuitenkin tuntuu siltä, ettei tämä ole parasta antiasi. Kulta antaa vaikutelman ehkä väärään suuntaan. Vähän on vaisua ja kontrastitonta hileplösöä nyt. :\ Kuitenkin yleisilme on huippua, kasvot varsinkin. Kilpi alkaa muistuttamaan Cuchulainnin töitä, ehkä teidän tekniikat on jotenkin samantapaisia muutenkin.
-Nilarakh
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri
Cynae-aeaelioe
Cynae-aeaelioe
- Gorkiporki
Joo. Kulta ei onnistunut tuossa niin hyvin, varsinkin kun hukkasin yhden kullan maalauksessa yleensä käyttämäni värin. En kyll tykkää oikein muutenkaan kullan maalaamisesta metallimaaleilla, vaikka toisaalta en tykkää siitä kyllä ylipäätään. Eli joo, metallimaaleja on käytetty.