"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Epic 40K vs. Epic armageddon?

Exalted One

Epic 40K vs. Epic armageddon?

Viesti Kirjoittaja Exalted One »

Oi!

Olen kaverin kanssa aloittamassa epic-pelailua, kun käsiimme päätyi hirveä läjä epic-sälää, joista yllättäen syntyi ihan kivan kokoiset chaos ja IG armeijat. Nyt kun noita armeijoita on alettu pistää pelikuntoon, on tullut todettua, että jotain figuja on liian vähän, eikä oikein huvittaisi alkaa tehdä alusta saakka itse kokonaisia figuureja, joten tuli mieleen kysyä, että onko noilla vanhoilla epic-figuilla paljon kokoeroa noihin uusiin?

Omat figumme on kun tuosta vanhemmasta päästä, ajattelimme käyttää vanhan (kaiketi kolmannen?) edikan sääntöjä, eikä noita armageddonin. Onko järkeä? Onko jommatkummat säännöt selkeästi fiksummat?

Kiitos etukäteen vastauksista! (^_^)
Mikke

Re: Epic 40K vs. Epic armageddon?

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Se kolmas editioni on ehkä kaikkein huonoin. Suosittelen pelaamaan jollain muulla. Armageddon ja netistä ilmaiseksi saatava 2. editioniin perustuva netepic lienevät parhaat sääntöpaketit. Molemmat ovat hyviä.

Figut kelpaavat kaikissa editioneissa mallikkaasti yhteen, jos vain säännöt löytyy. Armageddonissa ei ole kaikille vanhoille härveleille sääntöjä. Siinä mielessä netepic on parempi, siinä löytyy kaikille hilavitkuttimille kunnon säännöt.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Itse en tuota Epic40k hirveämmin pelannut, joten en osaa sanoa niistä säännöistä paljoa. rpr joka täällä kanssa välillä pyörii osaa varmaan sanoa parhaiten siitä edikasta (se pelasi sitä aika paljon). Hänen Epic40k sivut löytyy osoitteesta

http://rpr.kapsi.fi/gw/epic/

Itse tuota Armageddonia pelaan aika reippaasti. Huomattavan paremmalta se tuntuu kuin tuo 2. edikan versio. NetEpicciä en ole pelannut. Paikkakuntaa kun en näe, niin en tiedä missä pelaat. Mutta pääkaupunkiseudulla on muutamia aktiivisia Armageddonin pelaajia ja turnausta olen tässä jonkin ajan päästä järkkäämässä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Armageddon tosiaan on loistava systeemi ja myös ilmainen, tosin kuin E:40k, jonka kirjoja joutuu jonkin verran jo metsästämäänkin. Samat napit tosin toimivat molemmissa peleissä, joten kannattaa tietysti molempiin tutustua ja miettiä sitten sitä mieluisinta vaihtoehtoa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
asaura

Viesti Kirjoittaja asaura »

Armageddon on pelisysteeminä paljon toimivampi kuin E40K tai kakkosedikka.

Napeista ei tarvitse huolehtia juurikaan; Epic:A toimii pelinä myös silloin, kun figuureista ei saa kasaan juuri armeijalistojen mukaisia muodostelmia. Merkittäviä tai peliä haittaavia kokoeroja ei oikeastaan olekaan.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Olisi muuten mielenkiintoista jossain vaiheessa saada jonkinlainen vertaileva katsaus suomenkielellä NetEpicistä vs. Epic: Armageddonista...

Muutama parempi linkki mitä sain aiheesta pengottua:
http://www.wargamerau.com/forum/index.p ... opic=18090
http://6mm-minis.blogspot.com/2005/06/e ... -epic.html
http://www.411sync.com/cgi-bin/portal?k ... Armageddon
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

En ole aivan älyttömästi pelannut epiciä, mutta sen perusteella mitä olen pelannut antaisin ääneni netepicille. Siinä on juuri oikeanlaista massataistelun tuntua. Lisäksi siinä on monia hienoja oivalluksia, mitä armageddonissa ei ole. Toisaalta armageddonissa on monia juttuja, jotka on toteutettu netepiciä paremmin. Kyseessä on siis omasta mielestäni painotuskysymys (eli makuasia). Armageddoniin ei kyllä tarvi niin paljoa figuja ja siinä on vapaammat listat. Omasta mielestäni se ei ole hyvä asia epicissä, toisaalta aika moni on varmaan eri mieltä.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
rpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpr »

NetEpiciä en osaa kommentoida muutoin kuin että ellei se ole selkeä parannus Space Marinen 2nd edikkaa niin valitsisin Epic 40k tai Epic Armageddon koska vaan sen tilalle. Tämä tosin riippuu sitä mitä etsii: Epic Armageddon on enemmän strateginen sotapeli ja Space Marine 2nd ed sellainen "warhammer 40000 isommassa skaalassa", eli kaksi armeijaa kävelee päin toisiaan ja ampuu/hakkaa toisensa paskaksi ja sitten on erikoissääntöjä kaiken maailman hilavitkuttimille...

Epic Armageddon on sitten vähän kuin Epic 40k mutta korjattu pahimmat vääristymät - en nyt heti osaa sanoa yhtään asiaa, joka ois paremmin Epic 40k:ssa verrattuna Epic Armageddoniin...

PS: itse tähän keskusteluun paljoa liittymättä: sain pelipöydän taas kuntoon eli jos jotakuta kiinnostaa Epic (armageddon) niin mailia tai yv. Esim Itsepäisyyspäivä näyttää kovin hiljaiselta toistaiseksi...
asaura

Viesti Kirjoittaja asaura »

rpr kirjoitti:NetEpiciä en osaa kommentoida muutoin kuin että ellei se ole selkeä parannus Space Marinen 2nd edikkaa niin valitsisin Epic 40k tai Epic Armageddon koska vaan sen tilalle.
NetEpic on oleellisesti Space Marine 2nd edition. Pientä viilausta ja sääntöjen organisointia ja lisää sääntöjä siinä on.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Epic Armageddon”