"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Faba Black Orcs => 40k 'Eavy Armour Nobz

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
mv40k2
Viesti:

Faba Black Orcs => 40k 'Eavy Armour Nobz

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Helo.
Joulun välipäivillä iski yllättävä konvertointi-into ja päätin protoilla kesällä syntynyttä ajatusta, eli saisiko Faban metallisista Black Orc:eistä muokkaamalla 40k-puolelle 'Eavy Armour Nobz Mobia, joka olisi pelissä vähän Mega-Armoureita halvempi ja nopeampi. Kaivoin testiä varten kaapista eBay överinä tulleet Black Orc muusikon ja banner bearerin.

Muutemia iltoja Dremelin, green stuffin ja pikaliiman kanssa touhusin ja tuossa on lopputulos:
Etu
Vasen
Taka
Oikea

Tein seuraavia muokkauksia että sain 40k-henkeä:
  • Armour: yritetty peittää kaikki faba-henkiset armour kohdat kuten chainmail ja pyöreät haarniskan palat pienillä metallilevyillä ja piikeillä, jotta tulisi 2.ed fluffin mukainen 'eavy armour, joka kasattu kaikesta mahdollisesta romumetallista, ym.
  • Pää: sahattu pois kaulatynkä ja aseteltu pää stuffin kanssa 3-5 mm ylemmäs kuin tavallisilla Black Orc:eilla jotta ei jää niin kumaraan ja etukenoon
  • Asento: liimattu baselle aavistuksen pystymmäs, eli kantapäille ja varpaat ilmaan
  • Kengät: viilattu kulmikkaiksi ettei näytä 'ritari-tossuilta'
  • Aseet: napsittu faba-aseet pois ja tilalle 40k-aseita
  • Banneri: vaihettu bannerin yläosa oikean 40k Nobz Mobin kanssa, istui ihan ristiin
  • Pommi: muusikon rumpu muutettu demolition chargeksi lisäämällä bitzejä ja sytytyslanka, toiseen käteen väänsin vanhasta Space Crusase boltterista ja green stuffista sytkärin eli hand-flamerin
Tavoite oli että saisin häivytettyä noista Faba-hengen riittävästi pois.
Omille tuotoksille on sokea, joten te voitte arvostella ja kertoa miten onnistui ja kannattaako jatkaa squadillinen. Hyviä ideoita ja ajatuksia jatkokonvertointiin otan myös mielellään.

-mv40k2
janojussi

Re: Faba Black Orcs => 40k 'Eavy Armour Nobz

Viesti Kirjoittaja janojussi »

Itsekkin olen tehnyt black orkkien (uusista muovisista) kehoista 'eavy tai Nob orkkiloita.
Tassa on hataseen pari Lootaa:

Kuva

Suosittelen kayttamaan uusia black orkki ukkelei. Jalat olisivat voineet olla ukoillasi hieman enemman 40K henkea.
40K Kaaos deemonit lista 1500pts W=3 D=1 L=0
40K Tonnipojat "2 prinssiä+Oblit" lista 1000-1750pts W=9 D=3 L=4
40K Necronit 1500pts W=2 D=1 L=1
mv40k2
Viesti:

Ihan kivoja olivat nuo sinun Lootaz.
Pitänee itsekkin lisäillä vähän kitaralankaa letkuiksi että tulee sci-fi henkeä.
Mistä on nuo käsissä olevat vaaleat Ork glyphit? Omia ukkoja koristelisin myös mielellään moisilla.

Jalkoja en jaksanut sahata pois kun oli metalliukkoja. Ihan periaatteesta lähdin metallisilla ukoilla liikkeelle kun muu (vanha) örkkiarmeija metallia enkä oikein välitä muovista. Hankalampaa toki konvata. Poseja ei pahemmin muutella kun en jaksa ruveta pilkkomaan Dremelin timanttilaikalla.
No, täytyy siis vielä viritellä vähän jalkoja. Ehkä niihin noita letkuja ja jotain muuta...

-mv40k2
janojussi

mv40k2 kirjoitti:Mistä on nuo käsissä olevat vaaleat Ork glyphit? Omia ukkoja koristelisin myös mielellään moisilla.

-mv40k2
Tein ihan itse niita styyrenista vai mita lie valkoisesta muovista nyt olikaan.

Jalkoihinkin voisi saada 40k henkea tekemalla vain muutoksen kenga osaan... hiomalla kenga osa pyoreammaksi tai leikkaamalla varvas osan pois kokonaan ja tekemalla greenstuffista pyorean maiharinkarjen... ehka siihen viela joku 'teraskarki' yksityiskohta.

Kuva
mv40k2
Viesti:

Ok, no tuo oli ihan hyvä idea (ja selkeä kuva :)).

Alunperin kengät olivat vähän suipot ja näyttivät just sellaisilta keskiaikaisilta haarniskakengiltä.
Viilasin kärjet kulmikkaiksi (3 viistettä). Ajattelin myös että upotan jokaiseen viisteeseen piikin hammastikuista kuten olin olin tehnyt olkapäille. Idea jotenkin unohtui kaikessa tohinassa. Eli lisään joko piikit tai gs:stä nuo sun ehdoittamat raudat tai sitten molemmat. Ktos.

Kellään muita ideoita?

-mv40k2
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

Kun kerran ideoita kaivataan, niin miten olisi noiden kypärien muuttaminen kaasunaamareiksi, toisi sopivasti scifiä noihin, imo noi hammassysteemit on se joka kertoo välittömästi että ne on faba mustaörmyjä. Ja nyt tarkoitin sitten sellaisia moderneja kaasunaamareita, enkä mitään letkulla happisäiliöön kytkettyä mammuttimallia.
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
ale

Viesti Kirjoittaja ale »

Itsekin olen muovisista black orceista kymmenhenkisen nobijengin itselleni konvertoinut. Itse pidän enemmän muovifiguista mutta makuasioistahan on turha kiistellä. Muovifigujen konvertoiminen nyt on ainakin helpompaa, sitä voi tuskin kukaan kiistää. Muovi-blorceille ei tosin valitettavasti saa kovin monipuolisia asentoja ilman raskaampaa konvertointia, joten sikäli niissä ei niin valtavaa eroa metallisiin ole. Kuvat löytyvät tuolta:http://www.the-waaagh.com/forums/index. ... ntry400858. Jonkun pikkumuutoksen olen tehnyt kuvien ottamisen jälkeen ja kaikki ovat maaleissa. Pitäisi varmaan joskus kuvata ne nykymuodossaan. Tai ehkä sitten kun baset ovat valmiit.

40k-bitsien lisääminen on helppo tapa tehdä niistä vähemmän fantasiamaisia. En käyttänyt blorcien kypärällisiä päitä lainkaan, koska 40k-örkkipäät näyttävät paremmilta scifi-maailmassa. Joidenkin mielestä noissa on jopa liikaa bitsejä, mutta itse pidän niistä tuollaisina.

Ja sitten vielä sinun nobeistasi: vaihtaisin päät, mutta muuten pidän niistä. Itse en ole yhtäkään metallifigua koskaan jaksanut konvertoida noinkaan paljoa. Maalattuna näyttävät varmaan hyviltä ja sopivilta 40k:hon. Demolition charge on hauska idea.
janojussi

Kaipa sita sitten on laitettava nama omat loput Nobit tanne kanssa.
Kuva
Kuva
mv40k2
Viesti:

Pesis kirjoitti:Kun kerran ideoita kaivataan, niin miten olisi noiden kypärien muuttaminen kaasunaamareiksi, toisi sopivasti scifiä noihin, imo noi hammassysteemit on se joka kertoo välittömästi että ne on faba mustaörmyjä.
ale kirjoitti:40k-bitsien lisääminen on helppo tapa tehdä niistä vähemmän fantasiamaisia. En käyttänyt blorcien kypärällisiä päitä lainkaan, koska 40k-örkkipäät näyttävät paremmilta scifi-maailmassa. <snip> ...vaihtaisin päät, mutta muuten pidän niistä.
Taitaa kaikki olla samaa mieltä että faba-päille pitäis tehdä jotain. Janojussin Nobzeillakin on 40k örkkipäät.
Huoh, itse kun valitsin nuo figut pohjaksi ja jätin päät koskematta juuri Black Orc kypärien takia. Ovat sopivat 'spiky' tyylisiä mun makuun ja ne taitaa olla ainoat koko pään kattavat kypärät jotka ei ole mitään 40k Power/Mega-Armour mallia. Tarviin koko pään kattavat kypärät kun IMHO 'Eavy Armour Nobz:eilla pitää olla kunnon kypärät ja nyky-örkkien paljaat päät ei sovi mun 40k örkkiarmeijaan joka on täysin pre 3.edikka (lue: sitä vanhempaa örkkityyliä). Eli pitänee sit lisäillä vähän letkuja/bitzejä/stuffia kypäriin peittämään fabamaisuus.
ale kirjoitti:Demolition charge on hauska idea.
Ktos. Oli ihan hihasta vedetty juttu kun en jaksanut lähteä veistelemään rumpua pois. Helposti siitä syntyi iso pommi.

Pidin janojussin ja alen Nobzeista. Kuvia katseltua täytyy todeta että pitänee lisäillä omiin enemmän 40k bitzejä (telaketjun palasia, tähtäimiä, pommeja, tavarataskuja, ammuksia, 40k vihujen päitä, jne). Tuovat kivasti tunnelmaa. Ja tuon 'tupla chainsword axe':n reseptin lainaan ja monistan omiini. Mietinkin että mitä tekisin 2-h kirves örkkien aseille. :)

-mv40k2
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”