"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sadepisarat

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Jarva

Sadepisarat

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Päämääränäni olisi saada figualustoissa ilmentymään sadekeli, ja kenties itse figuissakin, jos jälki näyttää hyvältä. Eli haussa olisi sellainen efekti, jossa sadepisaroita näkyisi alustassa, ja tekniikkana käyttäisin joko suihkepulloa tai hammasharjaa, joten pisaranesteen pitäisi olla läpikuultavaa ja melko juoksevaa. Mikä aine olisi siis tähän temppuun passeli? Pohdin että kelpaisiko kenties hieman vedellä laimennettu kiiltolakka? Tiedä sitten näyttäisikö se kuivuttuaan kuinka rumalta.
Argonath

Re: Sadepisarat

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Itse joskus tein suihkauttamalla kiiltävää lakkaa läheltä nopeasti baseen jolloin se jäi pisaroiksi static grassiin. Myös mahdollisimman paksu mutta jotenkuten juokseva lakka voisi toimia että se jää pisaroiksi ruohon päälle, eli ei kannattanne ohennella kun se muuten juoksee vain alaspäin.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Kain

Viesti Kirjoittaja Kain »

Ja ainahan jos hilloa löytyy niin tuo woodland scenicsin water effet-mönjä toimii koska sen rakenne on aika "tuhtia". En siis tarkoita realistic wateria koska se tuppaa valumaan vaan sitä ihan noihin erikoisempiin vesiprojekteihin tarkotettua water effectiä...

Ja jos tuommoista pikku tarkkaa hommaa tekee niin ei varmasti paljoa sitä kulukkaan..tosin on varmasti aika tuskaisen hidasta toimintaa..en siis itse ole kokeillut mutta tuli vain mieleen, koska muuten olen noilla vesitöhnillä leikkinyt..
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Itse figuuriin saa varmaan sopivan kiiltävän pinnan kiiltolakan maltillisella käytöllä. yleiseen ulkoasuun pitäisi myös kiinnittää huomiota. Sadesäällä on yleensä pilvistä, joten ei kirkkaita värejä vaan paljon murrettuja sävyjä. Myös maastoon pitänee kiinnittää huomiota. Kurakelillä roiskuu rapakkoa juostessa, joten kuraa varmaan normaalia enemmän, ei kuitenkaan liikaa, eivät kaikki kompuroi mutalammikossa sadesäällä. roiskeet myös maastoon mukaan, ei keskellä aavikkoa löydy aina mutasuota, jossa sankarimme kävisi vartavasten itseään mudalla tuhrimassa.
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Static grassia ei kyseissä projektissani tule näkymään kuin murto-osa, sillä olen tekemässä ikuisuusprojektiksi venähtäneen Nurgle-armeijani baseihin hieman gotiikan tyylistä satamakaupunkiteemaa, tässä eräs esimerkki gotiikan rakennustyylistä. Kenties johdin vahingossa hieman harhaan kun puhuin pisaroista, sillä tarkoitin lähinnä sellaista kun kiven pinnassa näkyy pisaran jälki, ei itse fyysistä pisaraa siis. Mutta näin jälkikäteen ajateltuna, muutama varsinainen pisara pisaran jälkien seassa vaikuttaisi hyvältä idealta.
Morze kirjoitti:...ei kirkkaita värejä vaan paljon murrettuja sävyjä.
Itse asiassa kirkkaat värit voivat olla murrettujakin sävyjä, mutta ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Alustoiden maasto koostuu jo lähinnä sellaisesta kostean meri-ilmaston vihertämästä kivestä, terästettynä muutamilla likaisilla sävyillä.

Voisin tässä samalla kysäistä että miten onnistuisin saamaan vedestä sakean näköistä? Olettaisin että lakan tai W. Effectin värjäys inkillä toisi lähinnä sellaisen läpikuultavan värin, joten onnistuisiko lakan tms. sakeuttaminen perusmaaleilla?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”