"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40k brass kohokuviot (Forge World)

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
mv40k2
Viesti:

40k brass kohokuviot (Forge World)

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Forgellahan on paljon kivoja metallista etsattuja kohokuvioita armeijoiden koristelemiseksi.
Siis tuollaisia.

Kysyisin, että miten noiden käyttö sujuu parhaiten?
Ja pitääkö pintaa hioa että maali tarttuu hyvin?

Itsellä on vain vähän kokemusta 40k Basing Kit:in mukana tulleista kuvioista, ja totesin että sivuleikkureilla ja viilalla oli hieman hitaita/hankalia käsitellä ja vähän vääntyilivät irrotellessa. Sain vasta liimattua. En ole kerennyt maalata.

Eli miten nuo saisi optimaalisesti pois kehikosta (niin että säilyvät suorana) ja viilaamisen minimiin?
Kovaa alustaa ja mattopuukkoa olen seuraavaksi ajatellut kokeilla.

-mv40k2
Agamemnon2

Re: 40k brass kohokuviot (Forge World)

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Pienoismallipuolella suosittelevat nimenomaan kovaa alustaa ja terävää veistä noiden irrottamiseen. Toinen minkä olen todennut aika hyväksi ovat ihan sakset, joilla suurin osa etseistä irtoaa arkista ilman vääntymistä ja kirjoilua. Terät saattavat vähän tylsyä, joten ei ehkä ihan niillä keittiön ykkössaksilla. Jos kotoa löytyy riittävän siro pari, voi noilla myös nyppiä pois spruekiinnikkeet osista.

Maalauspuolella vetäisin ehkä vesihiomapaperilla pintaan vähän karheutta, enemmän varmuuden vuoksi kuin oikeaan tarpeeseen, ei mulla ole baseista ainakaan vielä värit hilseilleet.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”