"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Water Effect ja Darwi-massa?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
MetalliMursu

Water Effect ja Darwi-massa?

Viesti Kirjoittaja MetalliMursu »

Tässä on nyt ollut kaverin kanssa vähän maastoa tekeillä, ja kun nyt tuo Vallejon Still Water ostettiin, sitä piti kokeillla tietenkin yhteen palaseen.

Vastaan tuli kuitenkin ongelma:

Eli siis, maastonpalojen pohjat tehtiin Darwi-massasta. Tähän palaseen tuli pieni lampi. Lammen pohjan kohdalta massakerros on ohut. Sitten, kun laitoimme still wateria lampeen, kuivuttuaan siinä oli sellainen kuoppa, "rööri". Ikäänkuin Still water olisi valunut/imeytynyt johonkin yhdestä kohdasta. Katsoin maastopalan pohjaan ja siellä oli pieni pullistuma.

Sitten laitoimme uudellleen water effectiä, sama kävi. Ja vielä kerran, ja sama kävi.

Mikähän tämän aiheuttaa?
Folk metal? Check out Tarvas!
Kain

Re: Water Effect ja Darwi-massa?

Viesti Kirjoittaja Kain »

Itselläni on kokemusta lähinnä woodland scenicsin waterista, mutta kuulostaa lähinnä siltä että mönjä imeytyy pohjamateriaaliin ja pullistaa sitä...tuolla mönjällähän on taipumusta muotoutua pohjan muotojen mukaan, joten pieni kuoppa siihen keskelle kyllä tulee jos vähänkin pohja vuotaa...

Kannattaa siis jotenkin tiivistää seuraavan maastonpalan lammen pohja/reunat. Itse olen käyttänyt perus vedellä ohennettua erikeepperiä, koska kuivuttuaan läpinäkyvä eikä näin haittaa...
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
MetalliMursu

Re: Water Effect ja Darwi-massa?

Viesti Kirjoittaja MetalliMursu »

Kain kirjoitti: Kannattaa siis jotenkin tiivistää seuraavan maastonpalan lammen pohja/reunat. Itse olen käyttänyt perus vedellä ohennettua erikeepperiä, koska kuivuttuaan läpinäkyvä eikä näin haittaa...
Jep, tuo tuli nyt itselläkin mieleen. Kuitenkin saatiin kuoppa paikattua vesikasvilla :)
Folk metal? Check out Tarvas!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”