Mallinnusohjelmana toimi 3DS Max ja renderöinnin tein Mental Raylla, tosin kehnosti, sillä en jaksanut alkaa säätämään rendaus-asetuksia, mikä olisi aiheuttanut myös sen, että rendausaika olisi korkeiden arvojen takia venynyt pitkäksi. Väljä rendaus esiintyy ikävästi sahalaitaisuutena heijastuksissa, hahmon reunoissa ja etenkin johdoissa, sinänsä harmi. Onnistuin peräti tällä kertaa tallentamaan kuvan hyvälaatuiseksi JPG:ksi - ohoo, ei enää porrastuneita väriliukumia! Työn valmistumista nopeutti se, että käytin pohjana aiemmin tekemääni naismallia, jota muokkailin jonkin verran tähän työhön. Työn pusersin valmiiksi noin viikossa.
Työssä käytin paria minulle uutta tekniikka, joista toinen on materiaalin heijastuskanavaan sijoitettava Flat Mirror -kartta, jonka havaitsin todella käteväksi. Flat Mirroria tulen varmasti käyttämään tulevaisuudessakin. Kyseinen temppu esiintyy siis kohdussa, rinnoissa ja mustassa silmäkuvussa. Lasina toimi vanha Raytrace-lasimateriaalini.
Toinen uusi tekniikka oli feikkiheijastuksella toimiva metallimateriaali. Aluksi olin todella epäileväinen kyseisen materiaalin suhteen, etenkin kun siihen ei muodostut laisinkaan omia varjoja, ainoastaan heijastuksien suomat varjot. Loppua kohden kumminkin tykästyin kyseiseen materiaaliin ja nyt vallan hirvittää aikaisemmin käyttämäni metallimateriaalit, esimerkkinä aiemmin esittelemäni scifi-aseen metallipinnat. "Kiikarisilmän" (mikälie nimeltään) metalliosat näyttävät melko omituisilta, koska ne eivät sijaintinsa takia saaneet mitään heijastettavaa osakseen.
Muihin materiaaleihin en käyttänyt mitään ihmeellisimpiä kikkailuja, ainoastaan lapsivedessä olen käyttänyt valoa raskaasti taittavaa, puolihimmeää ja oranssia Raytrace-materiaalia. Itse olen suht laiska mappaamaan, joten tässäkään työssä ei moista ilmene, ei edes kohdun sikiösymbolissa.
Taustaksi kelpasi pelkkä musta tausta, sillä joku varsinainen miljöö olisi saanut hahmon valaistuksen näyttämään luonnottomalta. Valaistuksesta tulikin mieleeni, että päädyin ensimmäistä kertaa käyttämään kolmipistevalaistusta työssäni.
Joo, tiedän kyllä, nuo huulet ovat kyllä aika pervot.

Kommenttia saa antaa ihan vapaasti.