Kaartia 1,5K
Kaartia 1,5K
Dodiih. Tälläinen melkein jalkaväkilista tällä kertaa. Olisi tarkoitus muuttaa koko joukko mechanisediksi, vaihtaa toinen platoona armoured fistiksi, laittaa stormarit yhteen isoon rymään ja hankkia toinen russi. Jalkamiehiä mech listaan löytyy tarpeeks, mutku kukaan ei myy mulle tarpeeks chimeroita.
Lista tehty pitkälti sen mukaan mitä löytyy, joten kaikki ei ole optimoitu pelkkään tehokkuuteen. Missileitä ei myöskään ole paria enempää, koska mulla ne ei vaan suorita tarpeeks hyvin useimpia vastustajia vastaan.
Stormarit ei ole se tehopelaajan valinta, mutta tykkään niiden figuista.
Hq
Command platoon
HSO
- iron discipline
4 guardsmen
- Standard bearer 11
86
Elites
Storm troopers (10)
- 2x plasmagun 20
Chimera
- multilaser 10
- heavy bolter 5
- heavy stubber 12
- extra armour 5
- smoke launchers 3
225
Troops
Infantry platoon A
Command squad
- Junior officer
4 guardsmen
- Autocannon15
55
3x infantry squad
- 3x miss-all launcher 45
- 3x plasmagun 30
255
Infantry squad
- lascannon 25
85
Infantry platoon B
Command squad
- Junior officer
4 guardsmen
- miss-all launcher 15
55
infantry squad
Miss-all launcher 15
plasmagun 10
85
infantry squad
- lascannon 25
85
Fast attack
Roug riders (5)
- hunting lances
55
Roug riders (5)
- hunting lances
55
Roug riders (5)
- hunting lances
55
Heavy support
Leman russ.
- lascannon 15
- h. bolter sponsons 10
- e. armour 5
- smoke launchers 3
178
Leman russ Demolisher
- lascannon 15
- heavy bolter sponsons 10
- extra armour 5
- smoke launchers 3
183
1457
Lista tehty pitkälti sen mukaan mitä löytyy, joten kaikki ei ole optimoitu pelkkään tehokkuuteen. Missileitä ei myöskään ole paria enempää, koska mulla ne ei vaan suorita tarpeeks hyvin useimpia vastustajia vastaan.
Stormarit ei ole se tehopelaajan valinta, mutta tykkään niiden figuista.
Hq
Command platoon
HSO
- iron discipline
4 guardsmen
- Standard bearer 11
86
Elites
Storm troopers (10)
- 2x plasmagun 20
Chimera
- multilaser 10
- heavy bolter 5
- heavy stubber 12
- extra armour 5
- smoke launchers 3
225
Troops
Infantry platoon A
Command squad
- Junior officer
4 guardsmen
- Autocannon15
55
3x infantry squad
- 3x miss-all launcher 45
- 3x plasmagun 30
255
Infantry squad
- lascannon 25
85
Infantry platoon B
Command squad
- Junior officer
4 guardsmen
- miss-all launcher 15
55
infantry squad
Miss-all launcher 15
plasmagun 10
85
infantry squad
- lascannon 25
85
Fast attack
Roug riders (5)
- hunting lances
55
Roug riders (5)
- hunting lances
55
Roug riders (5)
- hunting lances
55
Heavy support
Leman russ.
- lascannon 15
- h. bolter sponsons 10
- e. armour 5
- smoke launchers 3
178
Leman russ Demolisher
- lascannon 15
- heavy bolter sponsons 10
- extra armour 5
- smoke launchers 3
183
1457
Viimeksi muokannut QQ3, Su 01.06.2008 16:33. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
-
shadowironore
Re: Kaartia 1k
Eikös tuon toisen strom trooper ryhmän hinnaksi tule sitten 76 pistettä(50+16+10=76?)
ja leman russin pisteiksi en kyllä saa kuin 173 pistettä(140+15+10+5+3=173?)
ja leman russin pisteiksi en kyllä saa kuin 173 pistettä(140+15+10+5+3=173?)
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Koita paikallista GW-kauppiasta tai fantasiapelejä. Voin tietenkin pientä korvausta vastaan hakea täältä kaupasta ja postittaa sinulle. Ja kaartilla ei ole koskaan tarpeeksi sotilaita vaikka niitä olisi tonnissa 200 kpl.QQ3 kirjoitti:Jalkamiehiä mech listaan löytyy tarpeeks, mutku kukaan ei myy mulle tarpeeks chimeroita.
HSO kannattaa ottaa voxi koska muuten menee vähän korkea Ld hukkaan. G-launherit on kyllä aika tyylivalinta, mutta eivät paljoa taida tappaa. Yleisesti tuntuu koko yksikkö vähän kalliilta ja tehottomalta.QQ3 kirjoitti:Command platoon
Junior officer 40
- Honorifica imperialis 25
- bionics 5
4 guardsmen
- 2x g. launcher 16
86
Muut yksiköt arvostelen kahden tunnin kuluttua.
Re:
Miksi ihmeessä voxi? Näyttää aika istuvalta armeijalta, jolloin huuto kantaman pitäisi riittää hyvin. Ja se lippu sinne komentoryhmään tai tulee onkelmia.Z7-852 kirjoitti:HSO kannattaa ottaa voxi koska muuten menee vähän korkea Ld hukkaan. G-launherit on kyllä aika tyylivalinta, mutta eivät paljoa taida tappaa. Yleisesti tuntuu koko yksikkö vähän kalliilta ja tehottomalta.
Muut yksiköt arvostelen kahden tunnin kuluttua.
Oma-aloitteisuutta.
Re:
Mulla uutena ole mitään varaa ostaa. Meinasin tuolla vain sitä, että käytettyinä en niitä tarpeeksi löydä. :)Z7-852 kirjoitti:Koita paikallista GW-kauppiasta tai fantasiapelejä. Voin tietenkin pientä korvausta vastaan hakea täältä kaupasta ja postittaa sinulle. Ja kaartilla ei ole koskaan tarpeeksi sotilaita vaikka niitä olisi tonnissa 200 kpl.QQ3 kirjoitti:Jalkamiehiä mech listaan löytyy tarpeeks, mutku kukaan ei myy mulle tarpeeks chimeroita.
Voin mä sinne kyllä meltan tai pari noiden sijaan laittaa, tai sitten missilen. Kalliilta voi tuntua, mut toi officeri maksaa nyt saman mitä HSO alastomana. Se command platoon sattuu nyt vaan olemaan pakollinen.Z7-852 kirjoitti:HSO kannattaa ottaa voxi koska muuten menee vähän korkea Ld hukkaan. G-launherit on kyllä aika tyylivalinta, mutta eivät paljoa taida tappaa. Yleisesti tuntuu koko yksikkö vähän kalliilta ja tehottomalta.
En kyllä odottanut kenenkään menemään voxia ehdottelemaan. Mun pitäs iskeä lähes koko joukolle voxit jos niistä kunnon hyödyn haluaisin. Ei nyt oikein viittis montaa kymmentä pistettä kaivoon heittää. Mä luulin et sä olisit jo tähän mennessä oppinut totuuden voxeista, viivakoodi. :)
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Huuto ei loppujen lopuksi kanna kovin pitkälle. Voxeja ei tarvitse antaa jokaiselle ryhmälle, vaan ainoastaan niille ryhmille jotka ovat liian kaukana komentoryhmistä käyttääkseen niiden Ld. HSO ei taas ole järkevää ottaa minkään muun syyn takia kuin paremman Ld:n. Jos uhraa tähän jo näin monta pistettä niin voin hyvin uhrata muutaman kymmenen pistettä niille kauimmille ryhmille (stortroopers; varsinkin jos aijot chimeroita harrastaa). Itse harrastan mahdollisimman riisuttuja command squadeja, koska ei niistä koskaan niin paljoa hyötyä ole. Jos command squadiin laittaa aseen niin siinä pitää olla mahdollisimman pitkä rng eli ohjus, lascannon tai autocannon. Erikoisaseita ei kannata ja heavy bolterinkin rng on lyhyetkö.
Tuosta päästäänkin stormtrooppereiden ohi infantry squadin komento ryhmään mihin suosittene juuri sitä ohjusta (halvin vaihtoehto). Muuten näyttää loppu armeija aika peruskauralta.
Yleisenä kuvanahan tuo on stand-and-shoot lista mistä etutaistelua tekee kaksi stortrooper ryhmää. Tämä on minusta outo valinta koska nämä tuhotaan lähitaistelussa nopeasti, koska ovat IG ja lähellä vihollista. Tuo saattaa koitua niiden ryhmien kohtaloksi, jolloin huonossa deplossa menetät 150 pts. Tietenkin kyllä noilla plasmoilla aina jotain tappaa jos DS käyttää.
Toinen outolintu on noiden kranaatin heittimet, kun ne ei tunnu vain toimivan kuin jotain nidi gauntteja vastaan. Kaikki muu on liian sitkeää sen tulitukselle, jotta se saisi pisteitään takaisin. Itse käyttäisin niitä ainoastaan constrip ryhmissä jos sieläkään.
Tuosta päästäänkin stormtrooppereiden ohi infantry squadin komento ryhmään mihin suosittene juuri sitä ohjusta (halvin vaihtoehto). Muuten näyttää loppu armeija aika peruskauralta.
Yleisenä kuvanahan tuo on stand-and-shoot lista mistä etutaistelua tekee kaksi stortrooper ryhmää. Tämä on minusta outo valinta koska nämä tuhotaan lähitaistelussa nopeasti, koska ovat IG ja lähellä vihollista. Tuo saattaa koitua niiden ryhmien kohtaloksi, jolloin huonossa deplossa menetät 150 pts. Tietenkin kyllä noilla plasmoilla aina jotain tappaa jos DS käyttää.
Toinen outolintu on noiden kranaatin heittimet, kun ne ei tunnu vain toimivan kuin jotain nidi gauntteja vastaan. Kaikki muu on liian sitkeää sen tulitukselle, jotta se saisi pisteitään takaisin. Itse käyttäisin niitä ainoastaan constrip ryhmissä jos sieläkään.
Noita stormareita olen itsekin miettinyt. Vaihtoehtona olisi peluuttaa niitä kahden ryhmän sijaan yhtenä isompana kahdella plasmalla ja käyttää sitä pitämään obektiivejä. Toisaalta infantry platoon tekee senkin homman useimmissa tapauksissa paremmin. Voisihan niitä myös chimmun kanssa pitää, mutta yksi chimera ammutaan pois niin nopeasti. Figut kuitenkin haluaisin listassani pitää.
Grenade launchereista pidän itse todella paljon. Ovat ihan käteviä kevyemmin panssaroitua jalkaväkeä ja koneita vastaan. Voisi otta näillä aseistetun stormari ryhmän pois ja vaikkapa vahvistaa tuota toista ryhmää muutamalla modelilla.
Hmm, autocannonit voisi kyllä laittaa mielummin commandeilla, mutta silloin commandin tuhoutuessa menee samalla helpommin hyvä pyssykkä.
Mutta joo, ei tätä listaa verenmaku suussa kuitenkaan olla tehty.
Täytyy viikonlopun aikana pari testipeliä pelata ja katsoa toimiiko homma.
Grenade launchereista pidän itse todella paljon. Ovat ihan käteviä kevyemmin panssaroitua jalkaväkeä ja koneita vastaan. Voisi otta näillä aseistetun stormari ryhmän pois ja vaikkapa vahvistaa tuota toista ryhmää muutamalla modelilla.
Hmm, autocannonit voisi kyllä laittaa mielummin commandeilla, mutta silloin commandin tuhoutuessa menee samalla helpommin hyvä pyssykkä.
Mutta joo, ei tätä listaa verenmaku suussa kuitenkaan olla tehty.
Täytyy viikonlopun aikana pari testipeliä pelata ja katsoa toimiiko homma.
Nyt on eka testipeli tällä listalla pelattu. Necroneita vastaan tällä kertaa ja solid victory kaartille. Skenaario oli recon. Stormtroopereita peluutin yhtenä 10 miehen ryhmänä plasmoilla ja infiltratella. Kaiken kaikkiaan meni erittäin hyvin ja olipahan listalla hauskakin pelata.
Lista toimi oikeastaan niin hyvin kuin kaartilta voi odottaa. Pelin lopussa oli puolet joukoista kuolleet, mutta veivätpähän mukaan mukavasti necroneita. Vastustajakaan ei pelannut sikaa eikä ottanut monoliittiä. G. launcherit osoittautuivat tärkeiksi niiden korkeamman strenan takia. Seuraavana vastustajan tau ja uskon niiden osoittautuvan tärkeiksi siinäkin pelissä. Ainoa mitä listaan olisi lisää kaivannut oli ordance. Sitä kun ei tunnu koskaan olevaan tarpeeksi silloin kun sitä tarvitsee.
Lista toimi oikeastaan niin hyvin kuin kaartilta voi odottaa. Pelin lopussa oli puolet joukoista kuolleet, mutta veivätpähän mukaan mukavasti necroneita. Vastustajakaan ei pelannut sikaa eikä ottanut monoliittiä. G. launcherit osoittautuivat tärkeiksi niiden korkeamman strenan takia. Seuraavana vastustajan tau ja uskon niiden osoittautuvan tärkeiksi siinäkin pelissä. Ainoa mitä listaan olisi lisää kaivannut oli ordance. Sitä kun ei tunnu koskaan olevaan tarpeeksi silloin kun sitä tarvitsee.
Re: Kaartia 1,5K
Listaa päivitetty melkein 1500 pisteeseen.