Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Aloin tässä miettimään, miten minun kannattaisi tehdä detachmentit. Armeijassani on tälläiset soturit:
10 halberdieria
10 handgunneria (tai crossbowmeniä kumpi parempi?)
8 Knightiä (IC)
5 Pistolieria
Mortar
Master engineer robo hevosen selässä(älkää pliis puhuko komentaja valinnasta)
Vastassa taas:
Hordes of chaos armeijassa on yksi squadi marauder horsemeniä, marauder squadi, warrior regiment squadi ja screamereitä 4 .Komentajana toimii 2lvl sorcerer hepan selässä
Kääpiö armeijajassa taas Thane komentajana, 15 longbeardia, 15 warrioria, 10 thundereria, cannon ja bolt thrower.
Itse ajattelin pätkästä handgunnerit viiden porukoihin ja liittää ne halberdi herroihin.
Jännän oloinen armeija. Ampujia älä toki laita detachmenteiksi, jos ajattelit ritareita käyttää Inner Circlenä (ja mikset käyttäisi, engineerikö loikkii niiden mukana?) niin corepaikkasi eivät riitä lailliseen armeijaan. Suosittelisinkin pientä investointia. Armeijasi näyttää pyrkivän ampumiseen, mutta tästä huolimatta ostaisin pari pakettia state trooppereita lisää (tai sitten etsit sotun osta/myy/vaihda alueelta halpaa tavaraa) saadakseni 20, tai mieluiten pari miestä runsaan, miehen keihäsmies tai miekkamiesyksikön, jolle nuo hilparimiehet voisi taasen antaa detachmentiksi. Hilparimiehet ja Free companierit ovat minun kokemuksieni mukaan toimineet parhaiten kovimman iskukykynsä vuoksi. Lisäksi, kaivatessasi, jokunen crossbowmies tai handgunneri ampuvana detachmentina voisi toimia. Pistolierit ja ritarisi voinevat sujahtaa toisesta laidasta läpi kun taas jalkaväkesi ja ampumisesi kuuluisivat sitten keskelle tai toiselle laidalle ottamaan vihollisen kovimman hyökkäyksen vastaan.
Eli eli, pikku-ukkoinvestointia harkitsisin sinuna. Sotavasarasta löytää varmasti kovin helpolla käytettyjä, mutta hyväkuntoisia figuureja, joita kannattaa hyödyntää. Tuosta figuurivalikoimasta ei saa laillisesti detachmenteja käyttöön lainkaan, jos ritarit tahdot Inner Circlenä. Ja tämä kannattaa, varsinkin kääpiöitä ja kaaoksen kovia elukoita vastaan.