"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Drunken chariot pilot drives into challenge

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Stormtrooper

Drunken chariot pilot drives into challenge

Viesti Kirjoittaja Stormtrooper »

Viime kotipeleissä kun olin itse lepovuorossa kaverin wolf chariot lähti combatista juoksemaan ja törmäsi kahden heron challengeen.
Herot olivat jostain syystä yksin taistelussa eivätkä olleet yksiköissä.
Kun kärry sitten törmäsi heroihin jäi pelaajille epäselväksi aiheuttaako se impact hittejä.
Tietääkseni ei mutta nyt kun pelissä on tällainen tilannen käynyt en ole niin varma.
Eli jos kärry olisi tarkoituksella hyökännyt ei kai impact hitit olisi tulleet challengeen?
Eikä ainakaan jos kärry oli juoksemassa pakoon?
Viimeksi muokannut Stormtrooper, Ti 25.03.2008 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Why the hell my auspex looks like it's playing tetris?
Cactuscheff

Re: Drunken chariot pilot drives into challenge

Viesti Kirjoittaja Cactuscheff »

Jos ymmärsin oikein ja kyseessä oli kahden alle US viiden hahmon välinen haaste, tai ainakin viholisen US oli alle viisi ja siihen ajoi pakoon juokseva kärrysi molemmat haasteen osapuolet ottavat oman setin impact hittejä ja kärry jatkaa matkaansa normaalisti. Vaikka kyseessä olikin haaste ei se vaikuta tilanteeseen mitenkään koska pakoon juoksevan kärryn hitit lasketaan ampumiseksi ja jaetaan sen mukaan. Jos vihollisen sankarin US oli viisi tai enemmän hän ottaisi ensin impact hitit ja sen jälkeen tuhoasi pakoon juoksevan kärryn. Tässä tilanteessa oma sankarisi saattaisi selvitä säikähdyksellä riippuen mistä suunnasta kärry saapui.

EDIT: Jäi huomioimatta tuo tarkoituksellinen rynnäkkö kysymys. Eli jos kahden yksittäisen sankarin haasteeseen rynnäköi jomman kumman osapuolen kärry se aiheuttaa impact hitit kohteeseensa ja jää sen jälkeen katsemaan vierestä tappelun kulkua.

Ja tuli nähtävästi kirjoitettua tuo edellinen pätkä väärästä näkökulmasta, mutta kai siitä selvän saa.
Mikään ei motivoi niin kuin vittuilu.
Stormtrooper

Viesti Kirjoittaja Stormtrooper »

Tämän pakenevan kärryn impact hitit ovat minulle uusi asia kun itse en juuri koskaan käytä vehjettä. Tämä johtunee aika paljon armeijan valinnasta.
Cactuscheff kirjoitti:...siihen ajoi pakoon juokseva kärrysi molemmat haasteen osapuolet ottavat oman setin impact hittejä...
Siis molemmat ottavat omat d6 osumaa eikä vain yhtä satsia joka sitten randomisoidaan?

Joo ja kyllä siitä viestistä ihan hyvin ymmärtää. Ei niin nirso sovi olla jos saa hyvän vastauksen.
Why the hell my auspex looks like it's playing tetris?
Cactuscheff

Viesti Kirjoittaja Cactuscheff »

Stormtrooper kirjoitti:Tämän pakenevan kärryn impact hitit ovat minulle uusi asia kun itse en juuri koskaan käytä vehjettä. Tämä johtunee aika paljon armeijan valinnasta.

Siis molemmat ottavat omat d6 osumaa eikä vain yhtä satsia joka sitten randomisoidaan?

Joo ja kyllä siitä viestistä ihan hyvin ymmärtää. Ei niin nirso sovi olla jos saa hyvän vastauksen.
No pakenevat kärrythän alkoivat tehdä impacteja muistaakseni vasta seiska edikassa.

Molemmat osapuolet ottavat käsittäkseni omat D6 osumaansa, koska ovat erillisiä yksiköitä vaikka taistelussa ovatkin. Mutta vain siinä tapauksessa, että kärry tosiaankin ajaa fyysisesti molempien yli, jos vain toinen tappelijoista jää alle toinen saa kiittää onneaan ja selvitä vahigoittumattomana.
Mikään ei motivoi niin kuin vittuilu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”