Okei, homma on seuraavanlainen.
Eräässä pelissä kaverin Weirdboy käytti Zzzap! -poweria. Ongelma tuli siinä, kun koko muu ryhmä ('Ard Boyz) ampui jalkaväkeä, ja Weirdboy otti kohteekseen lähimmän Leman Russin. Codex: Orks sanoo, että Zzzap! toimii kuin ampuminen, eli mielestäni ei ammu eri kohteeseen. Örkkipelaajan puolella oli tyyppi, joka puolusti taas sitä näkökulmaa, että on sanottu säännöissä, että eri ryhmään ampuminen on sallittua. Siis tässä tapauksessa. Sääntis sanoo myös, että tällaiset powerit seuraa Shooting Ruleja.
Joku oppinut osaisi kenties vastata? Itse olen sitä mieltä, että olen ehdottomasti oikeassa.
(Kaveri muuten käytti Zzzappia omalla tavallaan, mutta onneksi ei naarmuttanut tankkia)
Zzzap! <-miten toimii?
Zzzap! <-miten toimii?
Idleness is the pathway to damnation.
- Air Defence
Re: Zzzap! <-miten toimii?
Olet oikeassa, samaa kohdetta on ammuttava. Yksikön kuvauksessa on mainittu erikseen, jos se pystyy kiertämään tuon säännön.Tylran kirjoitti:Itse olen sitä mieltä, että olen ehdottomasti oikeassa.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
toisaalta
Toisaalta säännöissä lukee että "choose a enemy unit within line of sight", minkä voi tulkita siten että se voi ampua erillistä yksikköä. Mutta olisin itse kuitenkin linjoilla että ammutaan samaa yksikköä.
- Guardsniper
Re: toisaalta
Ei käsittääkseni mitään epäselvyyttä. Weirdboy voi "ampua" zzzappinsa mihin ryhmään vain haluaa (olettaen, että kohde on kantaman sisällä etc.)... ollessaan yksin (aivan kuten normi IC:t). Jos se liittyy johonkin ryhmään, sitä koskee edelleen ihan normi säännöt. Eli sen täytyy "ampua" samaa kohdetta kuin muu ryhmä.Z7-852 kirjoitti:Toisaalta säännöissä lukee että "choose a enemy unit within line of sight", minkä voi tulkita siten että se voi ampua erillistä yksikköä.
Missäänpäin örkki dexiä ei sanota, että se saisi ampua eri kohdetta kuin muu ryhmä. Toisaalta siellä ei myöskään sanota, että sen täytyisi samaa ryhmää kuin muut. Jälkimmäinen "pakote" puuttuu örkki dexistä, koska se löytyy BBB:stä, joka on tarkoitettu käytettäväksi kodexien kanssa.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
Re: Zzzap! <-miten toimii?
Kiitoksia. Jos joillakin on vielä mielipiteitä, niin kertokaa vaan.
Idleness is the pathway to damnation.