Flames of War teemapeli Ropeconiin
Flames of War teemapeli Ropeconiin
Tarkoituksena siis olisi järkätä jonkun sortin moninpelaaja-peli Ropeconiin sunnuntaiksi 10.8. Homma on vielä ajatustasolla, mutta kannatusta on tullut useilta pelaajilta. Lähtökohtana on, että pelattaisiin jokin enemmän tai vähemmän historiallinen mittelö. Lisäksi kaikkien miniatyyrien tulee olla maalattuja. Näiden puitteissa, olisi hyvä alkaa keräämään pelaaja listaa, jonka pohjalta puolet jaetaan ja mittelö suunnitellaan.
Tilanne näyttää olevan sellainen, että saksalaiset ja britit (sekä vähemmässä määrin jenkit) ovat vahvasti edustettuina, joten mittelö luultavasti on Normandiameininkiä. Katsotaan nyt kuitenkin vielä, mitä kaikkea löytyy. Lisäksi laina-armeijoita löytyy, joten tehtävästä riippumatta kaikkien pitäisi päästä pelaamaan.
Mikäli homma kiinnostaa, pistä YV:tä tai suoraan vastausta tähän postiin, mistä löytyy seuraavat:
1. Nimi
2. Armeija
3. Pistemäärä
4. Mikäli et seuraa sotavasaraa aktiivisesti, pistä muita yhteystietoja
Kommenttia? Kysymyksiä?
-Jaakko
Tilanne näyttää olevan sellainen, että saksalaiset ja britit (sekä vähemmässä määrin jenkit) ovat vahvasti edustettuina, joten mittelö luultavasti on Normandiameininkiä. Katsotaan nyt kuitenkin vielä, mitä kaikkea löytyy. Lisäksi laina-armeijoita löytyy, joten tehtävästä riippumatta kaikkien pitäisi päästä pelaamaan.
Mikäli homma kiinnostaa, pistä YV:tä tai suoraan vastausta tähän postiin, mistä löytyy seuraavat:
1. Nimi
2. Armeija
3. Pistemäärä
4. Mikäli et seuraa sotavasaraa aktiivisesti, pistä muita yhteystietoja
Kommenttia? Kysymyksiä?
-Jaakko
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Nopat ja Taktiikka Ry
Re: Flames of War teemapeli Ropeconiin
Olen mukana. Toivottavasti tästä saadaan puhdas länsi-liittoutuneet vs. Saksa, mutta ei kai se niin paha ole jos siellä jotain muutakin vilahtaa.
- Antti L.
- British 7th Armoured Division
- 1650p. (voi toki olla enemmänkin Coniin mennessä)
- Antti L.
- British 7th Armoured Division
- 1650p. (voi toki olla enemmänkin Coniin mennessä)
Nopat ja Taktiikka Ry
Ajatustasolla Schwere-Panzer-Abteilung 503 onnistuisi, 1500 pisteessä. Siinä on sopivan vähän liikkuvia osia sunnuntain metafyysiseen krapulaan. Jos vaikka joku muu(tm) huolehtii siitä että Tiger/Panzer -suhde säilyy temanttisesti sopivalla tasolla.
-Guzlob
-Schwere-Panzer-Abteilung 503
-1500pts
-Guzlob
-Schwere-Panzer-Abteilung 503
-1500pts
it is apparent the intent has been revealed
Hyvä, hyvä. Omalta osaltani saan paikalle varmaan pari tonnia SS panzergrenadierejä, sekä tarpeen vaatiessa saman verran suomalaisia. Luultavasti parin tonnin jenkki armeija saadaan myös kehiin kaverin kautta.
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
- Druzhina Captain
- Valvoja
Onko tarkoitus pelata sitä FoWin omilla figuilla. Minulla olisi puna-armeija, mutta vain 1/72-skaalassa. Mielenkiintoista katsoa montako FoWin palaajaa löytyy Suomesta. Pitäsisikö oikeasti vaivautua paikalle? :)
- Sotalammas
Risto Tepponen
Saksalaista perus listaa Joko jalkäväki 2000p
tai sekasikiö panssari kompania myös 2000p
Ja mahdollista Britti armeijaa löytyy lisäksi kaverilta joko hänen pelaamana tai minun paikalle rahtaamana.
Saksalaista perus listaa Joko jalkäväki 2000p
tai sekasikiö panssari kompania myös 2000p
Ja mahdollista Britti armeijaa löytyy lisäksi kaverilta joko hänen pelaamana tai minun paikalle rahtaamana.
Nopat ja Taktiikka Ry
Joopajoo... eli kyllähän tämä kiehtoo kaiken sen muun RopeCon häsläkän rinnalle...
Henri Härkönen
Panzer Lehr 6000+ pistettä
2nd Armored Division "Hell on Wheels" 2000+ pistettä
Henri Härkönen
Panzer Lehr 6000+ pistettä
2nd Armored Division "Hell on Wheels" 2000+ pistettä
Ja kyllä...peliä olisi tarkoitus pelata ihkaoikeilla 15mm figuille oikean kokoisilla baseilla. Valmistajan ei välttämättä tarvitse olla Battlefront mutta skaalan sekä sääntöteknisen hölynpölyn olisi tarkoitus olla oikeaa...Druzhina Captain kirjoitti:Onko tarkoitus pelata sitä FoWin omilla figuilla. Minulla olisi puna-armeija, mutta vain 1/72-skaalassa. Mielenkiintoista katsoa montako FoWin palaajaa löytyy Suomesta. Pitäsisikö oikeasti vaivautua paikalle? :)
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -- Albert Einstein
Kyllä, mutta lainanappeja varmasti löytyy, kunhan säännöt vain ovat jotenkin tutut.SickBunny kirjoitti:Ja kyllä...peliä olisi tarkoitus pelata ihkaoikeilla 15mm figuille oikean kokoisilla baseilla. Valmistajan ei välttämättä tarvitse olla Battlefront mutta skaalan sekä sääntöteknisen hölynpölyn olisi tarkoitus olla oikeaa...Druzhina Captain kirjoitti:Onko tarkoitus pelata sitä FoWin omilla figuilla. Minulla olisi puna-armeija, mutta vain 1/72-skaalassa. Mielenkiintoista katsoa montako FoWin palaajaa löytyy Suomesta. Pitäsisikö oikeasti vaivautua paikalle? :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Kyllä kiinnostaa!
Marko Parviainen ja Gepanzerte panzergrenadier lista 2000 pistettä. Ja voin suosiolla jättää Tiikerit/Pantterit kotiin ettei niistä tule yliannostusta!
Pitää vielä maalata, mutta ei ole eka kerta, kun kiireessä suditaan armeijaa turnaukseen (vaikkei tämä nyt turnaus olekaan tällä kertaa, mutta ajaa saman asian...)
Rakenteilla on myös Brittien 7th Armoured lista (2000 pistettä), mutta ikävä kyllä en kyllä ehdi kahta armeijaa maalata coniin mennessä...
Jos saan lähetyksen tykinpiippuja tankeilleni uudesta seellannista piakkoin (armeija laatikosta kun puuttuivat kokonaan tankkien tykit... :( )sekä tilaamani vahvistukset saapuvat fantsuun, pystyn kyllä laittamaan saksalaiset syrjään ja tuomaan britit sen sijaan. (Kun saksalaisedustus on näemmä vahvempi kuin liittoutuneiden).
Marko Parviainen ja Gepanzerte panzergrenadier lista 2000 pistettä. Ja voin suosiolla jättää Tiikerit/Pantterit kotiin ettei niistä tule yliannostusta!
Pitää vielä maalata, mutta ei ole eka kerta, kun kiireessä suditaan armeijaa turnaukseen (vaikkei tämä nyt turnaus olekaan tällä kertaa, mutta ajaa saman asian...)
Rakenteilla on myös Brittien 7th Armoured lista (2000 pistettä), mutta ikävä kyllä en kyllä ehdi kahta armeijaa maalata coniin mennessä...
Jos saan lähetyksen tykinpiippuja tankeilleni uudesta seellannista piakkoin (armeija laatikosta kun puuttuivat kokonaan tankkien tykit... :( )sekä tilaamani vahvistukset saapuvat fantsuun, pystyn kyllä laittamaan saksalaiset syrjään ja tuomaan britit sen sijaan. (Kun saksalaisedustus on näemmä vahvempi kuin liittoutuneiden).
If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov
Hyvä hyvä, pelaajia näyttäisi olevan, mutta odotetusti akselivaltojen edustus on melko suurta. Tällä hetkellä tilanne näyttää kutakuinkin seuraavalta:
Saksa: 2000 + 6000 + 2000 + 1500 + 2000 = 13500 (gepanzerte panzergrenadier, lehr, tiikereitä, SS-mekanisoitua ja Riston ressukka wehrmachtia)
Jenkit: 2000 + 2000 = 4000 (Hell on Wheels + jalkaväki)
Britit: 1650 + Riston kaveri X = 1650 + X + Y (iso ?) (7th armoured + X + Markon 7th Armoured)
Eli jos liittoutuneita löytyy lisää, niin hyvä. Kyllähän tosta jo pelii saa, mutta olis hyvä ettei tarttis karsii saksalaispelaajille pienii armeijoita johtuen liittoutuneiden vähyydestä.
Katotaan vielä jokunen viikko mitä muuta löytyy, sekä yrittäkää houkutella ja kiristää kavereitanne osallistumaan, sekä hommaamaan maalattuja figuja paikalle. Nyt näyttäis tosiaanki tulevan joku Viller-Bocage/Cobra aikainen mittelö, jossa mukana kyseisiä joukkoja niin pitkälti kun mahdollista. Täytyy vähän selailla historiankirjoja.
Saksa: 2000 + 6000 + 2000 + 1500 + 2000 = 13500 (gepanzerte panzergrenadier, lehr, tiikereitä, SS-mekanisoitua ja Riston ressukka wehrmachtia)
Jenkit: 2000 + 2000 = 4000 (Hell on Wheels + jalkaväki)
Britit: 1650 + Riston kaveri X = 1650 + X + Y (iso ?) (7th armoured + X + Markon 7th Armoured)
Eli jos liittoutuneita löytyy lisää, niin hyvä. Kyllähän tosta jo pelii saa, mutta olis hyvä ettei tarttis karsii saksalaispelaajille pienii armeijoita johtuen liittoutuneiden vähyydestä.
Katotaan vielä jokunen viikko mitä muuta löytyy, sekä yrittäkää houkutella ja kiristää kavereitanne osallistumaan, sekä hommaamaan maalattuja figuja paikalle. Nyt näyttäis tosiaanki tulevan joku Viller-Bocage/Cobra aikainen mittelö, jossa mukana kyseisiä joukkoja niin pitkälti kun mahdollista. Täytyy vähän selailla historiankirjoja.
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
- Sotalammas
Mun kaverin kautta tulevat britit ovat 1500 pistettä oleva kommando lista. Ja ei se perus jalkavälki nyt niin ressukkaa ole ... ei kaikko voi olla aina SS joukkoja =)
Nopat ja Taktiikka Ry
Mä kyllä mielelläni tulisin Briteillä ja jättäisin saksalaiset kotiin, mutta kuten sanoin jo, se riippuu ihan miten Battlefront jaksaa mulle toimittaa niitä tankinpiippuja.
Maalatuksi en saa kuitenkaan kuin yhden armeijan, joten älä laske mun joukkoja molemmille puolille...
Pidän sormia ristissä ja peukkuja/isovarpaita pystyssä jotta tykinpiiput saapuisivat piakkoin. Näyttää tosiaan siltä, että Liittoutuneet kaipaisivat enemmän vahvistusta kuin akselivaltiot...
Eli ilmoittelen piakkoin, kummalla armeijalla oikeasti tulen.
Maalatuksi en saa kuitenkaan kuin yhden armeijan, joten älä laske mun joukkoja molemmille puolille...
Pidän sormia ristissä ja peukkuja/isovarpaita pystyssä jotta tykinpiiput saapuisivat piakkoin. Näyttää tosiaan siltä, että Liittoutuneet kaipaisivat enemmän vahvistusta kuin akselivaltiot...
Eli ilmoittelen piakkoin, kummalla armeijalla oikeasti tulen.
If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov
Ai niin... onhan mulla ostettuna laatikollinen Brittien laskuvarjojoukkojakin. Voisin pistää kokoon jonkinlaisen sekalistan jossa on laskuvarjojunnuja sekä 7th armouredin yksiköitä... Ei ihan lainmukainen lista, mutta yrittäisin saada sen mahdollisimman lailliseksi.
Sallittaisko tälläinen lista siihen peliin?
Jos tämä sallitaan, niin sitten voin varmuudella sanoa tuovani jonkinlaisen Brittilistan coniin ja jättää saksalaiset kotiin.
Koko olisi tosiaan se 2000 pistettä.
Jos tämä sallitaan, niin sitten voin varmuudella sanoa tuovani jonkinlaisen Brittilistan coniin ja jättää saksalaiset kotiin.
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov
Kyllä tällasissa tapauksissa katotaan vähän läpi sormien. Eli kaikki voisi pyrkiä tekemään laillisen listan, mutta etenkin näin isossa mätössä tulee joukkoja olemaan sekaisin joka tapauksessa divisioonarajojen yli. Skenaariontekijän harteille jää sitten kehittää jotain edes kaukaisesti uskottavaa tehtävää, jossa on puolet jenkkejä, puolet brittejä ja vielä sekadivisioonista hyökkäämässä SS-joukkojen, lehrin ja wehrmachtin kimppuun.Hammer kirjoitti:Ai niin... onhan mulla ostettuna laatikollinen Brittien laskuvarjojoukkojakin. Voisin pistää kokoon jonkinlaisen sekalistan jossa on laskuvarjojunnuja sekä 7th armouredin yksiköitä... Ei ihan lainmukainen lista, mutta yrittäisin saada sen mahdollisimman lailliseksi.
Sanotaan vielä näin, että tehtävässä tulee olemaan joitain rajoituksia / erikoissääntöjä, joten ennen kuin on tiedossa, on turha laskea hirveästi esim. Brittien yöhyökkäyksen varaan tai olla laskematta miinakenttiä mukaan armeijan pistehintoihin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Hyvä, sitten tuun Briteillä.
Mä vieläkin toivon voivani tuoda puhtaan 7th Armoured listan, mutta saas nähdä...
Se laillisuus puoli mun listassa on tasoa: "Joudun korvaamaan Shermanit Cromwelleilla". Eli, ei kai niin kauheen pahaa?
Mä vieläkin toivon voivani tuoda puhtaan 7th Armoured listan, mutta saas nähdä...
Se laillisuus puoli mun listassa on tasoa: "Joudun korvaamaan Shermanit Cromwelleilla". Eli, ei kai niin kauheen pahaa?
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov
Ai vitsi, tämän koon teemapeli vaikuttaa kyllä aivan mahtavalta. Harmi, että sääntötuntemus ja figujen omistus on olematonta, niin jää miun osallistuminen välistä. Muutenkin valtion leiriltä ei lomien saanti ole varmaa, mutta jos vain coniin pääsen niin pakko kyllä tulla matsia seuraamaan.
- Nicodemus von Traube
Oletettavasti saisin Ropeconiin mennessä vähintään 1500 Hell on wheelssiä (Jenkit, tankit, Late) maaleihin. Ja kun peli olisi vielä kuolleena sunnuntaina niin vieläkin parempi. Voisin hyvinkin osallistua.
15mm for teh win
Äh, helevata...
En jaksa stressata enään tämän takia.
Mä kokoan ja maalaan mun tankit ilman piippuja. Liimaan ne sitten jälkeenpäin kiinni jos ne koskaan saapuvat.
Eli pistä minut listaan: 2000 pistettä brittejä, 7th Armoured "Desert Rats"
Mä kokoan ja maalaan mun tankit ilman piippuja. Liimaan ne sitten jälkeenpäin kiinni jos ne koskaan saapuvat.
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov
Yesh! Nyt on liittoutuneilla mahiksetkin onnistua kun Dirkschneiderin eliittijoukot eivät olekkaan vastassa! :DHammer kirjoitti:Äh, helevata...
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -- Albert Einstein
Unohdat nyt, että jostain kumman syystä liittoutuneiden ylijohto uskoo osan rintamalinjaa Majuri Blackadderin panssarikomppanian vastuulle...Yesh! Nyt on liittoutuneilla mahiksetkin onnistua kun Dirkschneiderin eliittijoukot eivät olekkaan vastassa! :D
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov