Armeijaa miettimässä!
Armeijaa miettimässä!
Elikkäs olen tässä FaBaa alottamassa ja mietiskelen mitä kannattais alkaa kerää. Ite oon miettiny High Elffejä, Beasts of Chaosta ja Vampire Countteja. Pistäisittekö hyviä ja huonoja puolia ja jotai neuvoja mitä joukkoja alkuu ostais. kiitos jo etukäteen!
Re: Armeijaa miettimässä!
Jos katsoit Yleiset Keskustelut - osiosta, tämän linkki löytyi sieltä Huomattavan pienellä vaivalla, ja auttaa sinut alkuun.
Ja tämmöinen löytyi GW:n sivulta aika pienellä vaivalla sekin.
Ja joukkoja ostat niitä mitä haluat ja mistä pidät. Lukemalla sääntökirjasta löydät kuitenkin nämä pakolliset unitit, mitä pitää jokaisessa armeijassa olla.
(Jos haluat jotain optimoitua listaa, niin katsopa tuolta Armeijalistat osiosta jos jotain löytyisi..)
Ylipäätänsäkin foorumia selailemalla löytyy varmasti kaikenlaista tietoa.
Ja tämmöinen löytyi GW:n sivulta aika pienellä vaivalla sekin.
Ja joukkoja ostat niitä mitä haluat ja mistä pidät. Lukemalla sääntökirjasta löydät kuitenkin nämä pakolliset unitit, mitä pitää jokaisessa armeijassa olla.
(Jos haluat jotain optimoitua listaa, niin katsopa tuolta Armeijalistat osiosta jos jotain löytyisi..)
Ylipäätänsäkin foorumia selailemalla löytyy varmasti kaikenlaista tietoa.
Sellasta se on.
Re: Armeijaa miettimässä!
Helffipelaajana voin auttaa Korkeahaltioiden tapauksessa.ownedFIN kirjoitti:Elikkäs olen tässä FaBaa alottamassa ja mietiskelen mitä kannattais alkaa kerää. Ite oon miettiny High Elffejä, Beasts of Chaosta ja Vampire Countteja. Pistäisittekö hyviä ja huonoja puolia ja jotai neuvoja mitä joukkoja alkuu ostais. kiitos jo etukäteen!
Suurhaltiat iskevät kovaa mutta eivät kestä mitään. Tuossa tiivistettynä asian ydin. Armeijan erikoissäännöllä nämä iskevät aina ensiksi lähitaistelussa, ja soppaa ryydittää yksi pelin tehokkaimmista magiaosaamisista. Haltiat ovat kohtalaisen nopeita, ampuvat ja taistelevat tarkasti (tosin ampumisen teho on sotakonetta lukuunottamatta hieman laimea) ja omaavat hyvän sotamoraalin. Vastineeksi heitä saa kuitenkin kentälle erittäin vähän, koska joukot ovat kohtalaisen kalliita. Heikko kesto yhdistettynä vähälukuisuuteen on suurhaltioiden suurin ongelma.
Ovat myös ainut armeija, jolla on mahdollisuus saada lohikäärme alle 2000pts peleihin. Omistavat hyvän taikarepertuaarin ja ison kasan hyviä taikaesineitä. Haltiasankarit saakin varustettua todella kuolettaviksi lähitaistelijoiksi, ja löytyypä valikoimasta myös mainioita taikajousiakin.
Aloitteijalle hyvä valinta olisi minun mielestäni Battalion. Vaikka Silver Helmit ovatkin varmaan huonoimpia valintoja helffiarmeijassa, niin ne voi aina myydä tai niistä voi muokata (jos ei ole töppösormi) Dragon Princejä. Muuksi valinnaksi sopivat hyvin maagi/noblepaketit (ne joista saa ratsu- ja jalkaversion) koska tarvitset armeijallesi pakostakin kenraalin.
Tuolla vielä lisää suurhaltioiden yksiköistä
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P