Mordheimiä Ropeconissa '08
Mordheimiä Ropeconissa '08
Kun tuolla kahvihuoneen puolella oli keskustelua mordheimin pelaamisesta ropeconissa, teinpäs tämmöisen topicin pystyyn.
Onko ihmiset halukkaita tulemaan pelaamaan mordheimiä tuonne ropeconiin? Entä pitäisikö järjestää jotain kampanjantyylistä? Ideat sallittuja, jopa suotavia.
Itse pelaan Beastman Raiders -warbandilla.
Pistäkää vaan juttua tähän topicciin jos on kiinnostusta.
Onko ihmiset halukkaita tulemaan pelaamaan mordheimiä tuonne ropeconiin? Entä pitäisikö järjestää jotain kampanjantyylistä? Ideat sallittuja, jopa suotavia.
Itse pelaan Beastman Raiders -warbandilla.
Pistäkää vaan juttua tähän topicciin jos on kiinnostusta.
Re: Mordheimiä Ropeconissa '08
Itse varmaan marssitan Shadow warriorit mukanani 'coniin. Tapahtumassa tosin on jo sen verran höttöä, en tiedä miten paljon ehtii aikaa repiä yhteen aktiviteettiin, mutta toisaalta voisihan sitä samalla siellä jonkun pienimuotoisen kamppanjan vetäistä. Kampanjat nyt kuitenkin ovat tuhat kertaa mielekkäämpiä pelata kuin one-off pelit. Silleen pari peliä päivässä ei varmaan olisi ihan liian tiheä tahti?
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Multakin liikenee joukkio sinne kamppanjaan rötöstelemään, Middenheim. Kyllä sitä aikaakin on faba turnauksen ohella. Jos joku pientä kamppanjaa viitsii järjestää niin tosi hienoa olisi.
Eipä tuollainen kourallinen kääpiöitä tai rottia paljoa tilaa vie, eli miksei Mortikkaakin voisi välissä muutaman pelin heitellä.
Oliskos joku semmoinen pieni kampanja sunnuntaille sopiva? Perjantaina kun ei oikein jaksais ja lauantaina on fb -turnaus...
-
Noppa Jumala
minäkin voisin tuoda black dwarffit ja Possessedit mukaan, pelaisin kait black dwarfeilla...
minulle olisi ihan sama mikä päivä tuo kampanja olisi... säännöt on vähän hakussessa kun en ole pelannut vähään aikaan mordheimiä…
-Viktor
minulle olisi ihan sama mikä päivä tuo kampanja olisi... säännöt on vähän hakussessa kun en ole pelannut vähään aikaan mordheimiä…
-Viktor
Itse tulen paikalle kimppakyydillä, joka lähtee sunnuntaina muistaakseni jossain neljän paikkeilla, joten perjantai ja lauantai olisivat kaikista optimaalisimmat päivät. Kuitenkin koska ihmisiä on paljon ja jokaisella omat menonsa, menee aina jonkun puolesta aika kortille. Ehdottaisinkin, että kampanja pyörisi koko viikonlopun ja ihmiset kävisivät haastamassa toisiaan sen minkä ehtivät ja jaksavat ja pelaisivat kaikkina kolmena päivänä, kun ehtivät. Laitetaan vaikka joku max peliraja, jota ei kampanjassa saa viikonlopun aikana ylittää, jolloin voidaan iskeä vaikka joku lista seinälle, jos halutaan, niin nähdään kenellä on kovin rating ja kuka on omistanut eniten, jos joku voittajan kunniaa kaipaa.
Tuo kuullostaisi hyvältä. Kuinkas monta peliä olisi hyvä maksimi? 7?Gilaelin kirjoitti:Itse tulen paikalle kimppakyydillä, joka lähtee sunnuntaina muistaakseni jossain neljän paikkeilla, joten perjantai ja lauantai olisivat kaikista optimaalisimmat päivät. Kuitenkin koska ihmisiä on paljon ja jokaisella omat menonsa, menee aina jonkun puolesta aika kortille. Ehdottaisinkin, että kampanja pyörisi koko viikonlopun ja ihmiset kävisivät haastamassa toisiaan sen minkä ehtivät ja jaksavat ja pelaisivat kaikkina kolmena päivänä, kun ehtivät. Laitetaan vaikka joku max peliraja, jota ei kampanjassa saa viikonlopun aikana ylittää, jolloin voidaan iskeä vaikka joku lista seinälle, jos halutaan, niin nähdään kenellä on kovin rating ja kuka on omistanut eniten, jos joku voittajan kunniaa kaipaa.
Seitsemän tai kuusi. Kuusi olisi sikäli hyvä, että sen saisi jaettua kolmella, eli pyöreästi kaksi peliä per päivä. Toki sitten voisi pelata enemmänkin kerralla, jos jonain päivänä on enemmän menoa.
Pitäisikö ilmoittautuminen tehdä Ropeconissa vai täällä sotussa?
Itse ilmoittaudun mukaan kääpiöilläni, Reiklandereita en mitenkään voi saada ajoissa valmiiksi, kun figujakaan ei kaikkia viellä ole.
Itse ilmoittaudun mukaan kääpiöilläni, Reiklandereita en mitenkään voi saada ajoissa valmiiksi, kun figujakaan ei kaikkia viellä ole.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Laitetaan vaan ilmoittautuminen pystyyn jo täällä, on sitten helpompi operoida siellä paikan päällä. Vastaavasti voisi sopia yhden ajan vaikkapa perjantailta, jolloin yritettäisiin olla kaikki paikalla, jolloin voidaan laittaa homma käyntiin ja lista seinälle. Itse ilmoittaudun mukaan joko shadow warrioreilla, taikka undeadilla, riippuen siitä, kumman saan ajoissa valmiiksi.
Käytännönkysymyksenä heitän: mistä maastot ja miten toimitaan pelipöytien kanssa?
Käytännönkysymyksenä heitän: mistä maastot ja miten toimitaan pelipöytien kanssa?
-
Noppa Jumala
minäkin voisin ilmoittautua black dwarfeilla, onko porukalle ok että pelaisin black dwarfeillani? vai?
Totta kai meikäläisen infiltreittaavat, snipermodettavat, quickshottaavat, sprinttaavat haltiat T4:lla ja hunting arroweilla tulevat mukaan. Tai sitten vois tehä uuden warbandin...
-
tuli tikku
tässä mietin niin voisihan sitä tulla pelailemaan Shadow warrioreillani..
-------------
EDIT: en pääsekkään pelailemaan..
-------------
EDIT: en pääsekkään pelailemaan..
Viimeksi muokannut tuli tikku, Su 03.08.2008 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu no ilmottaudutaan sitten Middenheimilla. Itse varmaan pystyn pelaamaan eniten perjantaina.
Pitäisikö tätä yrittää saada ropeconin viralliseen ohjelmaan mukaan, vai miten toimitaan?
Joo, tämä voisi olla ihan siistiä. Nostaisi vissiin mahdollisuuksia saada toimivat pöydät ja tilaa pelata.Warp-Rider kirjoitti:Pitäisikö tätä yrittää saada ropeconin viralliseen ohjelmaan mukaan, vai miten toimitaan?
No, oiskohan täällä joku, joka tekisi homman kyseisestä asiasta enemmän tietävänä kuin minä, vai alanko minä ajamaan asiaa?Gilaelin kirjoitti:Joo, tämä voisi olla ihan siistiä. Nostaisi vissiin mahdollisuuksia saada toimivat pöydät ja tilaa pelata.Warp-Rider kirjoitti:Pitäisikö tätä yrittää saada ropeconin viralliseen ohjelmaan mukaan, vai miten toimitaan?
No itse morkkis-kampanjoita on kyllä tullut vedettyä parikin ja itse pelin puolesta homma on hanskassa, mutta näin toista kertaa 'coniin lähtevänä käytännönasioissa ainakin minä olen ulkona kuin lumiukko. Figuvastaavalle, eli Daylle voisi noin ensialkuun varmaan hihkaista asiasta, jotta saadaan tietää, mahtuuko vielä lisää ohjelmaa sille saralle.
Hej då!
Tulenpa näin iloisena ja aurinkoisena jumimaanantaina tänne söhertämään, kun kuulin pikkulintujen laulavan tästä mordheimjutusta. Gil vaikutti olevan mainitessaan vallan innoissaan siitä, että ette pelaa minkäänlaisella komppauksella, vaan tyydytte Living Rulebookin sääntövariaatioihin. Ajattelinkin antaa vaihtoehtoa, meillä Joensuussa päin kun ollaan hienosäädetty sääntistä hiukka erilaiseen suuntaan. Gilaelin tahtoo tietysti tulla juustottamaan komppaamattomilla haltioilla, pirullinen suippokorva kun on, mutta onneksi täällä on meitä muita jotka voivat langettaa pyhää sanomaa sääntövariaatioista maailmaan. :) Itte oli tarkoitus tulla 'coniin pööpöilemään, mutta tuskin mihinkään figutukseen lähden mukaan. Sieltä löytää tekemistä jo tarpeeksi ilman järjestettyä kiinnikettä. Käynen chillailemassa ja aukomassa Joensuulaisedustukselle päätäni.
Tästäpä löytyisi linkki, jos joku innostuisi, nykyisellään menossa rullaavalle Joensuulaiskampanjalle, jossa on käytössä jo Joensuussa pari vuotta testissä olleita sääntöjä (kuten dual wield), ja muutama uusi. Tsekatkaa ihmeessä.
http://sotavasara.net/keskustelu/viewto ... 78&t=77990
http://www.cabal-ostium.net/Kraus/Kuutamollakompit.pdf
Alempi on .pdf suoraan sääntömuutoksiin, jotka ovat atm käytössä. Lisäksi on suunniteltu ja mietitty ja kaavailtu seuraaviakin juttuja, joista itse ainakin pidän suuresti:
-Handgun ja Hochland ampuvat vain joka toinen vuoro, mutta saavat kylmästi vitosen puntin. I'd love.
-Blunderbussille S5 template. Tai S4.
-Kriittiset on juustoa. Tämän takia taulukoita pitäisikin rustata selkeästi uusiksi, mutta asia korjaantuu hieman jo 'varmistusheitolla' kriittisen sattuessa. Kun hahmo viskaa kutosen woundaukseen, heitetään vielä varmistusheitto, joka tarjoaa sen kriittisen 3+:lla, ja 1-2 vaihtoehdolla osuma vain woundaa automaattisesti. Tikarit heittävät bladed weapons taulukosta -1 modifierilla, ja tulos nolla on vain peruswoundi.
-Web of Steel skilli poistaa kriittisen varmistusheiton.
-Haltioiden tasapainotus ei ole välttämättä vieläkään kohillaan. Bändin aloitusvaiheessa hintalisäyksien lisäksi kaikki varusteet, jotka eivät ole jousia tai nuolia tai muita ampuma-aseita, maksavat vain 66% eli 1/3 eli kolmanneksen hinnastaan. Eliittimeininkiä.
Siinähän tuota jo palaa purtavaksi kerrakseen. Suunnitelkaa ja ottakaa jotain käyttöön jos kiinnostaa. Dual wield on ainakin ollut meillä päin erinomainen valinta, sekä Shield Specialition, jos sitä tahtoo resilientin lisäksi/asemasta käyttää. Kriittisiltähän se suojaa yhtä huonosti kuin ressi joka tapauksessa. Dual wield sääntöjen kanssa miekka+buckler vaihtoehto on vielä parempi kuin tavallisesti, mutta haittaneeko tuo toisaalta.
Tulenpa näin iloisena ja aurinkoisena jumimaanantaina tänne söhertämään, kun kuulin pikkulintujen laulavan tästä mordheimjutusta. Gil vaikutti olevan mainitessaan vallan innoissaan siitä, että ette pelaa minkäänlaisella komppauksella, vaan tyydytte Living Rulebookin sääntövariaatioihin. Ajattelinkin antaa vaihtoehtoa, meillä Joensuussa päin kun ollaan hienosäädetty sääntistä hiukka erilaiseen suuntaan. Gilaelin tahtoo tietysti tulla juustottamaan komppaamattomilla haltioilla, pirullinen suippokorva kun on, mutta onneksi täällä on meitä muita jotka voivat langettaa pyhää sanomaa sääntövariaatioista maailmaan. :) Itte oli tarkoitus tulla 'coniin pööpöilemään, mutta tuskin mihinkään figutukseen lähden mukaan. Sieltä löytää tekemistä jo tarpeeksi ilman järjestettyä kiinnikettä. Käynen chillailemassa ja aukomassa Joensuulaisedustukselle päätäni.
Tästäpä löytyisi linkki, jos joku innostuisi, nykyisellään menossa rullaavalle Joensuulaiskampanjalle, jossa on käytössä jo Joensuussa pari vuotta testissä olleita sääntöjä (kuten dual wield), ja muutama uusi. Tsekatkaa ihmeessä.
http://sotavasara.net/keskustelu/viewto ... 78&t=77990
http://www.cabal-ostium.net/Kraus/Kuutamollakompit.pdf
Alempi on .pdf suoraan sääntömuutoksiin, jotka ovat atm käytössä. Lisäksi on suunniteltu ja mietitty ja kaavailtu seuraaviakin juttuja, joista itse ainakin pidän suuresti:
-Handgun ja Hochland ampuvat vain joka toinen vuoro, mutta saavat kylmästi vitosen puntin. I'd love.
-Blunderbussille S5 template. Tai S4.
-Kriittiset on juustoa. Tämän takia taulukoita pitäisikin rustata selkeästi uusiksi, mutta asia korjaantuu hieman jo 'varmistusheitolla' kriittisen sattuessa. Kun hahmo viskaa kutosen woundaukseen, heitetään vielä varmistusheitto, joka tarjoaa sen kriittisen 3+:lla, ja 1-2 vaihtoehdolla osuma vain woundaa automaattisesti. Tikarit heittävät bladed weapons taulukosta -1 modifierilla, ja tulos nolla on vain peruswoundi.
-Web of Steel skilli poistaa kriittisen varmistusheiton.
-Haltioiden tasapainotus ei ole välttämättä vieläkään kohillaan. Bändin aloitusvaiheessa hintalisäyksien lisäksi kaikki varusteet, jotka eivät ole jousia tai nuolia tai muita ampuma-aseita, maksavat vain 66% eli 1/3 eli kolmanneksen hinnastaan. Eliittimeininkiä.
Siinähän tuota jo palaa purtavaksi kerrakseen. Suunnitelkaa ja ottakaa jotain käyttöön jos kiinnostaa. Dual wield on ainakin ollut meillä päin erinomainen valinta, sekä Shield Specialition, jos sitä tahtoo resilientin lisäksi/asemasta käyttää. Kriittisiltähän se suojaa yhtä huonosti kuin ressi joka tapauksessa. Dual wield sääntöjen kanssa miekka+buckler vaihtoehto on vielä parempi kuin tavallisesti, mutta haittaneeko tuo toisaalta.