"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

round baset.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Eerie

round baset.

Viesti Kirjoittaja Eerie »

tietääkö kukaan että mistä saisin ihan niitä samanlaisia round beissejä kun on esim. Lord of the ringsissä? Ja tarkoitan nyt ei gw:n beissejä!!! haluan tehdä gothic horror figuilleni ympyrä beissit.
http://www.oldgloryminiatures.com/detai ... _id=GH-001
minä olen swamphead
Harma

Viesti Kirjoittaja Harma »

Lord of the ring figuthan on gw:n tuotteita joten taitavat ne slotta basetkin olla gw:n baseja....
Eerie

no itseasiassa otin tuon Lord of the ringsin ihan vaan esimerkkinä niistä beisseistä. siis samanlaisia mutta ei GW:n. ymmärsittekö nyt? :)
minä olen swamphead
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Mitäs vikaa gw:n baseissa sitten on? :)

Niitä olisi ainakin helposti saatavilla..
Eerie

mä en vain yksinkertaisesti halua käyttää gw:n tuotteita ellei sitten ole pakko :)
minä olen swamphead
Harma

No epicastilta ( http://www.newwave.org/minis/epicast/square_bases.html ) saa ainakin valmiiks kuvioituja baseja mutta niitä pitää ulkomailta tilata....
En kyllä ymmärrä mikset voi gw:n baseja käyttää eihän niissä mitään vikaa ole...
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

no eiköhän se nyt kannattaisi sanoa, että on pakko.
Saat tosiaankin metsästää, jos haluat jotain irto-osia (Suomesta), jotka eivät ole GW:n
Edit: Liian hidas
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Swamphead kirjoitti:mä en vain yksinkertaisesti halua käyttää gw:n tuotteita ellei sitten ole pakko :)
Konformiteetinpelkoa?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Eerie

no tuolta newwavesta yleensä kaiken muunkin tilaan joten se ei olisi ongelma ja nuo epicastin pohjat tunnen kyllä ennestään mutta se miten saisin figun kiinni tuohon kauniiseen pohjaan olisi ongelma.
minä olen swamphead
Aacheron
Viesti:

Swamphead kirjoitti:...mutta se miten saisin figun kiinni tuohon kauniiseen pohjaan olisi ongelma.
Pikaliimaa?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Eerie

no kyllä sä tiedät mitä mä tarkoitan. siis siinä beississä ei ole yhtään tasaista kohtaa joten jos figun liimaa siihen kiinni jää sen alle epätasainen kohta ja figu saattaa irrota :)
minä olen swamphead
Aacheron
Viesti:

Tiedän, tiedän. Piti vain piruilla...

Sehän riippuu millaista basea hankit. Jos jotain skull-, rubble- tai muuta hyvin epätasaista hankit, niin voin vain tokaista että good luck.

Mutta, jos taas ostat sellaisen "vain teksturoidun" basen, niin miten olisi jos joko viilaisit/raapisit tulevan kosketuspinnan basella sileäksi (hullua, tiedän), tai sitten "täytät" epätasaisuudet kosketuspinnan kohdalla jollakin. Pikkuruinen GS-pala, ehkä? Pikaliima olisi yksi idea, koska se asettuu jotenkin tasaisesti - mutta miten estää liiman valuminen ei-haluttuun osaan basea? Ammattiväsääjät keksikööt jonkun idean...

Jos et etsi mitään erityistä pintaa, osta esim. sellaisia "flagstone" tai "cobbles"-baseja. Pääset helpommalla...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Harma

No tilaat noita flagstone baseja nehän on sileitä... tai sit cobble luulis niihin saavan ihan helpolla kiinni...

OT: Pirun siistei noi skull baset :D
Adnate

Viesti Kirjoittaja Adnate »

Miten olis pienet reiät siihen baseen?
Laittaa figulle pienet tapit jalkoihin, ja sitten vähän jotain väriä siihen tapin päähän.. tökkäseen merkit baseen ja poraa läpi.
Tuli tommonen väläys päähän :D

Toivottavasti tajusitte idean.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Sama resepti kuin muissa raskaammin kuormitetuissa kosketuspinnoissa. Sankarin jalkoihin reiät millin poralla, paperiliittimen pätkät sisään ja toiset päät basesta läpi. Pienet maalitipat langan päissä helpottavat kohdistamista, kun alkaa porata baseen reikiä. Ainahan tässä on vähän työtä, mutta se säästää myöhemmin lukemattomilta ärräpäiltä.

Teen muuten juuri nyt kyseistä hommaa. Hyvin toimii, ilman ei onnistuisi.
Eerie

hyviä ideoita mutta ite en kyllä toteuttaa osaa joten voi olla että tilaan noita flagstone juttuja tänään.
minä olen swamphead
Eerie

tai ei ehkäpä tilaan sittenkin noita citadel modellingin beissejä juuri tuolta newwavelta.
minä olen swamphead
Tuhatkauno

Viesti Kirjoittaja Tuhatkauno »

Jos puhutaan samasta firmasta, niin Citadel = Games Workshop. Voin tietenkin olla väärässäkin...

Yksi hyvä tapa tehdä juuri sellaisia Baseja kuin haluat on tehdä ne itse hyvin paksusta pahvista. Superliima ottaa tosi hyvin kiinni pahviin. Nätin pyöreitä voi kyllä olla vaikeampi leikata.
Tuhatkauno
"If Slaanesh is the God/Goddess of Lust, Why Tzeentch has Thousand Sons?"
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Swamp: Eikös newwavelta tilaaminen tule ihan törkeän kalliiksi? Ainakin kun viimeksi katselin, tuli sieltä postituskuluiksi ja vakuutuksen hinnaksi 80% kaikesta. Citadelin baseja saa ihan fantsustakin tilattua.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Eerie

on se kallista mutta kun tilaan sieltä muutakin niin ei tule sitten kahta tilausta eripaikoista. en kyllä tiedä että säästänkö siinä loppujen lopuksi yhtään mitään.
onko tuo pahvibeissi-juttu muuten kokeiltu ja hyväksi todettu tuhatkauno?
minä olen swamphead
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”