Vehile Squadron sääntö!
Vehile Squadron sääntö!
Tervehdys!
1 Kysymys liittyen VehileSquad sääntöön, RB s 64, josta otan esimerkin. En löytänyt vastausta vieraskielisiltäkään sivustoilta!
Esim 32 hormagauntii assaultaa 5:n Piranhan kimppuun, joilla Flechette Disgharger, joka antaa 4+ Wuondin ennen hyökkääjää ja jokaiseen.
Saako siis Piranhat 160 4+Wuondii gauntteihin, koska hyökkäys tulkitaan nykyään kuten normaaliin Inf.Unittiin?
Tässä on meinaan kiva rekan mentävä reikä ja omasta mielestäni edellä oleva tulkinta voidaan katsoa oikeaksi.
Kysyvä ei tieltä eksy?
LeeviT
1 Kysymys liittyen VehileSquad sääntöön, RB s 64, josta otan esimerkin. En löytänyt vastausta vieraskielisiltäkään sivustoilta!
Esim 32 hormagauntii assaultaa 5:n Piranhan kimppuun, joilla Flechette Disgharger, joka antaa 4+ Wuondin ennen hyökkääjää ja jokaiseen.
Saako siis Piranhat 160 4+Wuondii gauntteihin, koska hyökkäys tulkitaan nykyään kuten normaaliin Inf.Unittiin?
Tässä on meinaan kiva rekan mentävä reikä ja omasta mielestäni edellä oleva tulkinta voidaan katsoa oikeaksi.
Kysyvä ei tieltä eksy?
LeeviT
-
Sami Jumppanen
Re: Vehile Squadron sääntö!
160? Käsittääkseni sinä heität 4+ jokaiseen hyökkäävään nappulaan ja ne woundin ottaneet Gauntit heittävät panssarisaven.
Tuosta tulee paha kysymys just siksi että gauntit hyökkää jokaisen Piranhan kimppuun nykyisten VehSquad sääntöjen puitteissa. Ja jokaisella aluksella on se puolustusase...
Olisi varmaan reilua sopia jotain järkevää vastustajan kanssa ennen taistelua. En ainakaan itse viitsisi jäädä katsomaan 160 woundiheittoa vain siksi että squadronin sääntöjä on muutettu. Ongelma tosiaan.
Olisi varmaan reilua sopia jotain järkevää vastustajan kanssa ennen taistelua. En ainakaan itse viitsisi jäädä katsomaan 160 woundiheittoa vain siksi että squadronin sääntöjä on muutettu. Ongelma tosiaan.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-Vanha sananlasku IG:ssä
Hyvin spotattu warseerin puolelta tämäkin "ongelma".
Aika simppelihän tuo on.
Flechette discharger iskee jokaista modelia joka kyseistä vehicleä lyö.
Jokainen modeli joka lyö vehicle squadronia osuu _kaikkiin_ vehicleihin, nykyään yksittäiset modelit eivät voi targetoida yksittäistä vehicleä joka on squadronissa.
= Jokaisesta Flechette Dischargerista isku jokaiseen squadronia lyövään modeliin.
Asiasta voi toki tehdä jonkin house-rulen joka pohjautuu johonkin muuhun kuin kirjoitettuun sääntöön, mutta ihan oikeasti haluaisin nähdä pelaajan jolla on kivestä ottaa listaan viiden pirahnan yksikkö dischargereilla :D
Saa ihan vapaasti pitää hupinsa jos siitä kehtaa kerran maksaakkin.
Toisaalta ehkä paras tulkinta tässä tilanteessa olisi se että jokainen modeli ottaa iskua niin monesta vehiclestä kun ne voivat osua, koska teoriassa yksinäinen gauntti voi tuhota kolme pirahnaa.
Jos taas olisi kerran per modeli, niin esimerkiksi hive tyrantti voisi tuhota koko squadronin kerralla ja silti ottaa itse vain yhden osuman, vaikka lyökin kaikkia viittä.
Flechette discharger iskee jokaista modelia joka kyseistä vehicleä lyö.
Jokainen modeli joka lyö vehicle squadronia osuu _kaikkiin_ vehicleihin, nykyään yksittäiset modelit eivät voi targetoida yksittäistä vehicleä joka on squadronissa.
= Jokaisesta Flechette Dischargerista isku jokaiseen squadronia lyövään modeliin.
Asiasta voi toki tehdä jonkin house-rulen joka pohjautuu johonkin muuhun kuin kirjoitettuun sääntöön, mutta ihan oikeasti haluaisin nähdä pelaajan jolla on kivestä ottaa listaan viiden pirahnan yksikkö dischargereilla :D
Saa ihan vapaasti pitää hupinsa jos siitä kehtaa kerran maksaakkin.
Toisaalta ehkä paras tulkinta tässä tilanteessa olisi se että jokainen modeli ottaa iskua niin monesta vehiclestä kun ne voivat osua, koska teoriassa yksinäinen gauntti voi tuhota kolme pirahnaa.
Jos taas olisi kerran per modeli, niin esimerkiksi hive tyrantti voisi tuhota koko squadronin kerralla ja silti ottaa itse vain yhden osuman, vaikka lyökin kaikkia viittä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Eiväthän Gauntit ota yhtään iskua tässä tapauksessa. Nehän hyökkäävät ryhmää vastaan kokonaisuutena, eivät yhtäkään yksittäistä ajoneuvoa vastaan. Eihän Flechette silloin toimi...
Sopor Aeternus
Joka on taas toisaalta kaikkein järjettömin ratkaisu.Nólimon kirjoitti:Eiväthän Gauntit ota yhtään iskua tässä tapauksessa. Nehän hyökkäävät ryhmää vastaan kokonaisuutena, eivät yhtäkään yksittäistä ajoneuvoa vastaan. Eihän Flechette silloin toimi...
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Järjetön, mutta sanantarkasti oikea. Tietyllä tavalla. Ehkä se antaa pelaajille jotain syytä neuvotella asiasta.Deetwo kirjoitti:Joka on taas toisaalta kaikkein järjettömin ratkaisu.Nólimon kirjoitti:Eiväthän Gauntit ota yhtään iskua tässä tapauksessa. Nehän hyökkäävät ryhmää vastaan kokonaisuutena, eivät yhtäkään yksittäistä ajoneuvoa vastaan. Eihän Flechette silloin toimi...
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
itse suosisin tulkintaa, että kaikki gauntit ottavan yhden osuman, sillä tämä on tasapainoisin ratkaisu. Jos jokainen Piranja iskee jokaista gaunttia vastaan, joudutaan tilanteeseen jossa tau-pelaajat saavat mahdollisuuden itsemurhaiskuihin halvoilla kananmunillaan, mihin niitä ei ole tarkoitettu (miettikää Piranjamuuria, jonka kimppuun kukaan ei uskalla käydä, koska omat joukot raiskaantuvat kierroksessa). Toisaalta Nolimonin sanantarkka tulkinta on lähinnä nillitystä (ja ilmeisesti vitsiksi tarkoitettu).
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
-
Kidhidalco
Tää olis kyllä hienoa saada FaQ:itettua... mietin nimittäin jo 4 edikan aikana tuonkaltaista lähestymistä.. päädyin käyttämään kahta yksittäistä piranhaa mutta tämä uusi käänne saattaisi nähdä piranhat vihdoin pöydällä pareittain ;)
Kh
Kh
Oudot ovat tutut kasvot dementikolle