Eli tuli ostettua 200 rare earth -magneettia, jotta voisin magnetisoida Helf armeijani metalliset ukot. Ottaa todella paljon päähän kun ne kaatuvat ja hajoavat. Nyt olisi hakusessa jonkinlainen metallilevy, jota pystyy leikkaamaan ... saksilla tjms? Jotain samantapaista kuin piparkakkumuoteissa käytetty levy.
Asun pääkaupunkiseudulla ja olisi mukava saada esim. liikkeiden nimiä, joista tälläistä materiaalia voi ostaa.
Kiitos jo näin etukäteen. :)
Magneeteille vastakappaleet
Re: Magneeteille vastakappaleet
Meittis hommasi hobbypointista rautahilemaalia, mitä sutia liikutusalustoille... hyvin toimii. Totesin omalla kohdallani kätevimmäksi.
Mikään sopiva metalli ei kyllä taida totella ihan saksia... Yrityshausta voip hakea lähimmän peltisepän ja soitella tälle mittoihin leikatuista metallilevyistä, jos ehdottomasti sellaisia pitäisi olla.
http://www.yrityshaku.net/
Mikään sopiva metalli ei kyllä taida totella ihan saksia... Yrityshausta voip hakea lähimmän peltisepän ja soitella tälle mittoihin leikatuista metallilevyistä, jos ehdottomasti sellaisia pitäisi olla.
Kiitoksia todella paljon Lassek! :D Kipaisen lauantaina ostamaa purkin tätä ainetta Hobby Pointista samalla kun ostan 10 Phoenix Guardia GW:sta (w00t). ^^Lassek kirjoitti:Meittis hommasi hobbypointista rautahilemaalia, mitä sutia liikutusalustoille... hyvin toimii. Totesin omalla kohdallani kätevimmäksi.
Myös magneettiset levyt ja paperit voivat olla asiallisia.
Hobbypointista saa magneettista levyä kolmella eri koolla:
- Ohuempi noin A4 kokoinen, taipuisa ja voi leikata saksilla. Liimapohja.
- Ohuempi noin ison postikortin kokoinen, tapuisa ja voi leikata saksilla. Liimapohja
- Paksumpi (1-2mm) postikortin kokoinen (102x153mm), hieman jäykempi. Saksittavissa, Liimapohja. 3,80€/kpl
Tähän mennessä noista kolmesta olen käyttänyt tuota paksua levyä siirtelyalustana sellaisenaan. Ja figujen baseissa tavallisia rautakaupan metallisia aluslevyja (~3€/100kpl). Pito on hyvä!
Magneettista paperia saa Kampin Annankadun ja Simonkadun kulman askarteluliikeestä. Viisi A4 arkkia maksaa 19,90€. Kuulemma sitä voi käyttää printterissäkin. Mistä mulle tuli ajatus kokeilla printtaa siihen sopiva kuviointi ja liimata se jollekin kovemmalle levylle. Seuraavaksi ajatus on kokeilla tuota magneettipaperia, mutta en ole vielä raaskinut tuhota printteriäni. Mun tuurilla se kuitenkin jumahtaa ikuisiksi ajoiksi printterin sisälle..
Tiimarista saa myös magneettisia pyöreitä tarroja jotka ovat juuri 25mm pyöreän basen kokoisia. Se vähän nostaa figua korkeammalle. Mutta niissä on valmis liimapohja, joten ei tarvi kun lätkiä figujen pohjaan ja ovat halpoja. Eurolla sai muistaakseni kymmenen kappaleen pussin.

Hobbypointista saa magneettista levyä kolmella eri koolla:
- Ohuempi noin A4 kokoinen, taipuisa ja voi leikata saksilla. Liimapohja.
- Ohuempi noin ison postikortin kokoinen, tapuisa ja voi leikata saksilla. Liimapohja
- Paksumpi (1-2mm) postikortin kokoinen (102x153mm), hieman jäykempi. Saksittavissa, Liimapohja. 3,80€/kpl
Tähän mennessä noista kolmesta olen käyttänyt tuota paksua levyä siirtelyalustana sellaisenaan. Ja figujen baseissa tavallisia rautakaupan metallisia aluslevyja (~3€/100kpl). Pito on hyvä!
Magneettista paperia saa Kampin Annankadun ja Simonkadun kulman askarteluliikeestä. Viisi A4 arkkia maksaa 19,90€. Kuulemma sitä voi käyttää printterissäkin. Mistä mulle tuli ajatus kokeilla printtaa siihen sopiva kuviointi ja liimata se jollekin kovemmalle levylle. Seuraavaksi ajatus on kokeilla tuota magneettipaperia, mutta en ole vielä raaskinut tuhota printteriäni. Mun tuurilla se kuitenkin jumahtaa ikuisiksi ajoiksi printterin sisälle..
Tiimarista saa myös magneettisia pyöreitä tarroja jotka ovat juuri 25mm pyöreän basen kokoisia. Se vähän nostaa figua korkeammalle. Mutta niissä on valmis liimapohja, joten ei tarvi kun lätkiä figujen pohjaan ja ovat halpoja. Eurolla sai muistaakseni kymmenen kappaleen pussin.

Gravity is a myth, the Earth sucks too
Itse piipahdin ohimennen paikallisessa peltityöliikkeessä ja sain noin 6 metriä 10cm leveää kelkkapeltiä ilmaiseksi. Olisi tosin saattanut olla peliliike pistää paperille lista halutuista paloista valmiiksi ja maksaa parikymppiä(?) leikkauksesta.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Itse tilasin alumiinisalkkujen (6 kpl) pohjalle 1,3mm paksuja metallilevyjä omilla mitoilla Helsingin Metallista (Hki-Vantaan lentokentän takana). Maksoikohan jotain 4 eur/kpl ja vei pari viikkoa saada. En muista tarkkaa hintaa kun siitä on pari vuotta aikaa. Levyt spray-maalasin sapluunalla scifi-kuvioon ja liimasin salkkujen pohjille. Hyvin pysyy noilla rare earth-magneeteilla figut kiinni.
-mv40k2
-mv40k2