"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Citadelin lakkaspray

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Citadelin lakkaspray

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Mä huomasin noin kuukausi sitten sellaisen kivan jutun että kaikkien Citadelin lakalla lakattujen figujen pinta on täynnä outoja pieniä halkeamia, joissain enempi ja joissain vähemmän. Kylläpä naurattaa. Onneksi maali ei ainakaan vielä ole lähtenyt irti mutta mistä ihmeestä tällänen johtuu? Ukot on kuivunu huoneenlämmössä ja ne on sisällä lakattu enkä mä ole edes ruikkinu mitään liian paksuja kerroksia. Ainut vaihtoehto voi olla se että mun figut on kirottu :cry:
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Voi olla että että et ole sekoittanut purkkia tarpeksi voimakkaasti (n.3min sanotaan ohjeessa) jolloin lakan eri ainekset eivät olle olleet sekoittuneet toisiinsa.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

No täytyy kokeilla myös tuota että sekoittaa vielä kauemmin. Kyl mä niitä tölkkejä nyt omasta mielestäni ole aina vatkannut tarpeeks.

Onneksi en ole ehtinyt lakkaamaan LOTR figuja paitsi muutaman (sori Merri ja Boromir).
En varmasti enää lakkaa showcase figuja ja sprayt painukoot suolle! Käytän tästä lähtien Miniature Paintsin mattalakkaa pelifiguurien lakkaukseen. Itse en ole muuten saanut sitä ikinä kiiltämään ja inkitkään eivät näköjään liukene pensseliin jos sutii varoen. Toisaalta kiiltävä+matta on aika hyvä vaihtoehto, vaikkakin olen kuullut että jotkut mattalakat hilseilee irti jos niitä laittaa kiiltävän lakan päälle mutta tuskin tässä tapauksessa kun molemmat lakat tulevat samalta valmistajalta.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”