"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Battlefield Evolution: World at War

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
N.Hirvelä
Viesti:

Battlefield Evolution: World at War

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä »

Onko Suomessa kyseisen pelin pelaajia? Ja jos on niin missä päin?
Itse ostin juuri sääntökirjan ja luettuani sen läpi kuullosti todella hyvältä, tarpeeksi kevyt että sillä jaksaa pelata. Lisäksi reaction-toiminnat kuullostavat hyvältä lisältä, ei tarvitse odotella toisen vuoroa kokonaan, vaan pääsee itsekkin pelaamaan toisen vuorolla.
Itselläni löytyy sopivasti jo hyllystä 1/72 skaalan joukkoja niin Usalle, Saksalle kuin Neuvostoliitolle.

Ja niille joita kiinnostaa tietää pelistä, niin peli on Mongoose Publishingin Battlefield Evolution peli, joka sijoittuu toisen maailmansodan loppuvuosiin (vaikka valmistajan sivuilta saakin virallisia alkusodan listoja mm. saksalle ja suomelle). Pelissä pelataan n. yhtä vahvistettua joukkuetta. Nopealla laskulla n. 40 miestä, pari tankkia ja lentokone tekee ja aika mukavan kokoisen armeijan peliin. Pelistä siis löytyy pistemäärät yksiköille ja säännöt jalkaväelle, ajoneuvoille ja lentokoneille. Tällä hetkellä ainakin Fantasiapeleistä saa tuota säänötkirjaa. Ja kaikki jotka eivät tiedä, niin 1/72 skaalan joukkoja saa muovisina 50 miestä per 10e suunnilleen. Eli aika halpaa. :)

Mutta, löytyykö pelaajia mistä päin suomea? Onko innostusta käydä pelaamassa muualla (normaaleja pelejä, turnausta, megapeliä tms)? Peliseura nääs kelpaisi. :)
Nicodemus von Traube

Re: Battlefield Evolution: World at War

Viesti Kirjoittaja Nicodemus von Traube »

Olen tuota usein harkinnut itsekin hankkia...

Jalkaväki on yksi jantteri omalla beissillään?

Mitenköhän tuo sääntösetti taipuu 15 millisille? 50 äijää ja pari tankkia kuulostaisi paljon järkevämmältä armeijalta FoWin hinnoilla kuin FoWin oma 10 tankkia ja 100 miestä (tms).
15mm for teh win
N.Hirvelä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä »

Jokainen mies on omalla basellaan ja pelissä siis yksi figu on yksi mies.
Peli on tehty 20mm-28mm figuille muistaakseni, uskoisin sen menevän ilman suurempia ongelmia 15mm joukoille. Tosin jos halpaa haluaa, niin miksei samantien hankkia 1/72 skaalan joukkoja, kerran kun ovat halpoja ja peli on tehty niille? :P
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Nicodemus von Traube kirjoitti: Mitenköhän tuo sääntösetti taipuu 15 millisille? 50 äijää ja pari tankkia kuulostaisi paljon järkevämmältä armeijalta FoWin hinnoilla kuin FoWin oma 10 tankkia ja 100 miestä (tms).
Lähinnä varmaan olisi tarvetta etäisyyksiä säätää. Ongelma tuossa on lähinnä se että pienemmillä figuilla herkästi laittaa joukkonsa tiiviimpään sumppuun kuin isommilla mikä kasvattaa lethal zone aseiden tehoa kun alle mahtuu enemmän sotilaita.

Toisaalta jos tuota pystyy välttämään tai ei välitä niin muuten ei mitään ongelmaa.

Ja tosiaan miksi FOW figuilla(ulkonäkö?) eikä esmes 1/72 skaalan figut(muovisia tai metallisia). Äkkiseltään uskoisin että 1/72 skaalalla löytyisi BE: WAW pelaajia enemmän kuin FOW skaalalla.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Nicodemus von Traube

Viesti Kirjoittaja Nicodemus von Traube »

Noh, lähinnä meinaan hankkia Isoa Kakkosta kaikkiin mittakaavoihin ja kokeilla kaikkea uutta ja outoa...

Minulla on 1:72 aika paljon, mutta olen beissannut jätkät käytännössä Fowin beisseille (neljä per beissi) joten jos äijät yksinään tarvitaan joutuisin joka tapauksessa hankkimaan uusia ukkoja. Pitäisipä oikeastaan ottaa selvää millaisia metallijäbiä löytyy 1:72 mittakaavasta...

Muovisotilaat sopii mainiosti mielestäni ryhmiin, yksittäin ne hieman häviävät metallisille, mutta tämä on enemmän IMO kuin mikään tieteellinen totuus. Fowin nappien syvin ongelma on se että niitä tarvitaan omaan peliinsä hintaansa nähden liikaa, hienoja ovat silti. Siksi olisi kiva saada jokin peli missä niiden hyvät ominaisuudet pääsisivät esille ilman huonoa ominaisuuttaan. 15mm skirmishi kuulostaisi juuri sellaiselta.
15mm for teh win
tneva82

Nicodemus von Traube kirjoitti: Siksi olisi kiva saada jokin peli missä niiden hyvät ominaisuudet pääsisivät esille ilman huonoa ominaisuuttaan. 15mm skirmishi kuulostaisi juuri sellaiselta.
Noh hyvä perustelu sinänsä. Jos vain löytyy muitakin 15mm BE: WaWittajia niin mikäs siinä sitten.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Eorl Nuori

Viesti Kirjoittaja Eorl Nuori »

Voisikos joku kertoa vähän pelin säännöistä? Miten vuorot menee (sinä-minä-sinä vai jotain muuta) ja kuinka yksityiskohtainen tuo on?
tneva82

Eorl Nuori kirjoitti:Voisikos joku kertoa vähän pelin säännöistä? Miten vuorot menee (sinä-minä-sinä vai jotain muuta) ja kuinka yksityiskohtainen tuo on?
Sinä ja sitten minä reaktio systeemillä(jos vihollinen päättää toiminnan 10" päästä sinusta tai sinua ammutaan voit reagoida kerran vuorossa).

Yksityiskohdiltaan 40k tasoa tosin poikkeuksia ja poikkeuksien poikkeuksia ei ole niinpaljoa joten säännöt oppii nopeasti mutta pinkka erillaisia traitteja(jotka antaa erillaisia kykyjä yksiköille/aseille kuten useamman osuman jonka kestää, -1 armour saveihin etc) takaa että yksiköillä on myös eroja keskenään.

Joka vuorolla yksiköillä on 2 toimintaa jotka voivat olla mikätahansa kombo liiku/ammu/charge/ready(jota tarvitaan joidenkin aseiden toimintaan tai tehon parantamiseen. Esmes konekiväärit joilla on käytetty ready toimintoa ensin tuplaa hyökkäysnopat) joten voit esmes liikkua kahdesti, ampua ja liikkua, liikkua tai ampua etc etc etc.

Ampuminen tapahtuu heittämällä aseen damage nopat ja lisäämällä niiden modifierit(esmes 2d6+1, d6, d10+2 etc) ja vertailemalla vihun arvoihin. Jos kohteen kill arvon tai yli kuolee ilman armour savea(tai 2 hittiä pois jos kestää useita osumia), jos alle kill arvon mutta sama tai yli target arvosta kohde voi heittää armour saven pelastuakseen. Eli jos esmes kohteella target 4, kill 6 ja save 5 niin tulokset 4-5 oikeuttaa 5+ armour saven heittoon, 6 tai enemmän ja olet vainaa.

Jos olet tietoinen vanhasta starship troopers pelistä niin säännöt ovat siitä edelleen jalostettuja.
Alien of Change

Viesti Kirjoittaja Alien of Change »

Tuo kuulostaa kivalta. Sopivan halpoja. Kysymyksiä kuitenkin. Ei ole mitään viivotinta tai muuta niin ovatko nämä isompia kuin warhammer 40k ja warhammerin figut? Ovatko nämä valmiiksi koottu vai pitääkö ne koota itse. Jos pitää koota itse niin ovatko nämä muovisia? Ovatko nämä maalattu vai pitääkö se tehdä itse?

Jos minua alkaa kiinostaa enemmän niin alan kerätä Suomen armeijaa. Death to Hitlers army!
tneva82

Lord Of Chance kirjoitti:Tuo kuulostaa kivalta. Sopivan halpoja. Kysymyksiä kuitenkin. Ei ole mitään viivotinta tai muuta niin ovatko nämä isompia kuin warhammer 40k ja warhammerin figut? Ovatko nämä valmiiksi koottu vai pitääkö ne koota itse. Jos pitää koota itse niin ovatko nämä muovisia? Ovatko nämä maalattu vai pitääkö se tehdä itse?
Pelillä ei ole virallisia figuja joten käytät mitä haluat. Koon puolesta kannattaa katsoa mitä kokoa tulevilta vastustajilta löytyy. Se onko muovia tai metallia riippuu myös mitä haluat. Voit ostaa muovisia solttuja jos haluat tai metallisia. Kumpiakin löytyy joten on lähinnä mieltymyksestä ja budjektista kiinni.
Jos minua alkaa kiinostaa enemmän niin alan kerätä Suomen armeijaa. Death to Hitlers army!
Suomihan taisteli enemmän saksan kanssa kuin saksaa vastaan joten eikös ole vähän nurinkurinen lause :D
Alien of Change

Viesti Kirjoittaja Alien of Change »

Pitäisi näiden perusteella kokeilla näitä. Dead to Hitler sana tuli siitä että hänen armeijansa ei tuhonnut ruotsia. Inhoan opiskella ruotsia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”