Suomalaista kansantarustoa 40k:ssa
- NorjanPaavi
Suomalaista kansantarustoa 40k:ssa
Osuipa tässä kerran sattumalta silmään Lexicanumia:sta idoita etsiessä marine chapteri Steel confessors. Tässä vaiheessa joku saattaa kysyä että mitäs ihmeellista siinä on? No Kyseisien hemmojan kotimaailmaa sattuu olemaan nimeltään Kalevala.
No eihän tuokaan vielä kovin ihmeellistä ole, kun ottaa huomioon "GW:n" tavan lainailla asioita.
Elikkä asiaan, rupesin muistelemaan että olen kuullut myös toisesta lainauksesta joka oli otettu Suomalaisesta kansatarusta, mutta en pätkää löytänyt. Niin omaa kansallista itsetuntoani pönkittääkseni "olenhan minä suomalainen ja ylpeä siitä". Onko muut törmänneet vastaaviin lainauksiin.
Edit:http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Steel_Confessors tuossa vielä tuo linkki lexicanumiin.
2Edit: ei tuo kirjoittaminen oikeen aamusta jaksa onnistua
No eihän tuokaan vielä kovin ihmeellistä ole, kun ottaa huomioon "GW:n" tavan lainailla asioita.
Elikkä asiaan, rupesin muistelemaan että olen kuullut myös toisesta lainauksesta joka oli otettu Suomalaisesta kansatarusta, mutta en pätkää löytänyt. Niin omaa kansallista itsetuntoani pönkittääkseni "olenhan minä suomalainen ja ylpeä siitä". Onko muut törmänneet vastaaviin lainauksiin.
Edit:http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Steel_Confessors tuossa vielä tuo linkki lexicanumiin.
2Edit: ei tuo kirjoittaminen oikeen aamusta jaksa onnistua
Re: Suomalaista kansantarustoa 40k:ssa
Vielä kun tietäisi mitä maaleja noihin marsuihin on käytetty, niin maalaisin vielä keskeneräisen tactical squadini Steel confessoreiksi. Sitä kun niiden kotimaailma on Kalevala, niin toki sitä pitää noita tehdä.
Kohtelu käytöksen mukaan.
-
Alien of Change
Mikäköhän olisi vielä niiden legendaarinen marsu? Joulupukki? Ampuu joululahjoja ja ratsastaa murhanhimoisilla poroilla!
Ei vaan Väinämöinen! Ampuu värssyjä pelätyllä kantelebolterilla!
- Henkinen Johtaja
Eikö tämä taas ole yksi niistä asioista, joista löytyy lisää keskustelua käyttämällä sitä maagista Hakua.
Sitä paitsi steel confessorsit oli luotu tuota yhtä taistelua varten. Ei siinä mitään.
Sitä paitsi steel confessorsit oli luotu tuota yhtä taistelua varten. Ei siinä mitään.
Tuosta...
- NorjanPaavi
Lord Of Chance kirjoitti:Mikäköhän olisi vielä niiden legendaarinen marsu? Joulupukki? Ampuu joululahjoja ja ratsastaa murhanhimoisilla poroilla!
Jes ville viis v:t. vaudissa hauskoine puujalka vitseinen ;)Ei vaan Väinämöinen! Ampuu värssyjä pelätyllä kantelebolterilla!
Mitä taas kuuluisaan Haku sanaan tulee, ei kohdalle osunut. Ainakaan minun tapauksessani. Johtuneeko taidoistani vai siitä että joku korkeampi mahti vihaa minua.
Juu tapaus Steel Confessorit tuttu, se luotiin games day 2005 isoon matsiin. Olen lukenut tapauksesta ohimennen, mutta kysymys ei yleensä ollutkaan tästä yhdestä chapterista vaan yleensä 40k fluffista. Löytyy sieltä vastaavanlaisia hienoja lainauksia suomalaiseen kansantarustoon.
Mitä noihin kahteen edelliseen viestiin tulee, kertovat ne huolestuttavaa kieltä käyttäjä kunnasta.
- Half-breed
Juu ja mihinköhän siellä ei löydy viittauksia. 40k:n taustahöpinät on tehty käytännössä laittamalla tarustoa, leffoja ja kirjoja ympäri maailmaa sekoittimeen ja käynnistetty se. Tuloksena oli 40k:n tausta.NorjanPaavi kirjoitti:vaan yleensä 40k fluffista. Löytyy sieltä vastaavanlaisia hienoja lainauksia suomalaiseen kansantarustoon.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
-
Alien of Change
Mistä minä tietäisin mikä olisi legendaarinen marsu Kalevala planeetalta. Arvailin vain että olisko se joulupukki. Ei kai se ole paha asia jos arvaa?NorjanPaavi kirjoitti:Lord Of Chance kirjoitti:Jes ville viis v:t. vaudissa hauskoine puujalka vitseinen ;)
- NorjanPaavi
Lord Of Chance kirjoitti: Mistä minä tietäisin mikä olisi legendaarinen marsu Kalevala planeetalta. Arvailin vain että olisko se joulupukki. Ei kai se ole paha asia jos arvaa?
Ei arvaamisessa mitään pahaa ole myönnän, mutta hei c'om tuo menee jo huonon vitsin puolelle? Eikö sinustakin?
Sitä paitsi tarkoitatko nykyistä punaista pukkia vai sitä oikeaa suomalaista pukkia.Jolla ennen vanhaan peloteltiin lapsia ja jolla ei ole mitään tekemistä tuon punaisen Coca cola pukin kanssa? ;) Siinäpä vasta pohdittavaa näin joulun alla?
-
Alien of Change
Huono vitsi? Ei edes ollut läheskään vitsi, mutta se olisi ollut huono. Miten vaan voit pitää sitä. Oikeaa suomalaista pukkia tarkoitin. Tämä alkaa olla offtopiccia joten siirrytään asiaan. Jos oli offtopiccia.NorjanPaavi kirjoitti:Lord Of Chance kirjoitti:
Ei arvaamisessa mitään pahaa ole myönnän, mutta hei c'om tuo menee jo huonon vitsin puolelle? Eikö sinustakin?
Sitä paitsi tarkoitatko nykyistä punaista pukkia vai sitä oikeaa suomalaista pukkia.Jolla ennen vanhaan peloteltiin lapsia ja jolla ei ole mitään tekemistä tuon punaisen Coca cola pukin kanssa? ;) Siinäpä vasta pohdittavaa näin joulun alla?
En ole viisivuotias. Ja kyllä se aluksi kuulosti ihan järkevältä, että kun on planeetan nimi Kalevala, niin olisi jonkun tyypin nimi Väinämöinen. Mutta ei sitten.NorjanPaavi kirjoitti:Jes ville viis v:t. vaudissa hauskoine puujalka vitseinen ;)Ei vaan Väinämöinen! Ampuu värssyjä pelätyllä kantelebolterilla!
- P. Ruuhijärvi
Onhan tällaisia suomalais viittauksia. Muistatteko neloslaitoksen Avaruussusien armeijalistan? Squad Arto ja Squad Tero. Ei sitten yhtään omalaatuisempaa keksinyt...
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
Minun opuksessani squadien nimet ovat Arvo, Reijo ja Teuvo, jos nyt puhutaan sivun 238-239 Space Wolves -armeijasta. Ja kyllä vain, minusta nämä nimet ovat oikein omaperäiset. :D
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
-
Alien of Change
GW väki varmaan halusi tehdä Suomalaisia nimiä käyttävän chapterin, koska heidän mielestä Suomi on paras. Luulen niin :D
Vaihtoehto 1: Suomalainen pelaaja sai armeijansa julkisesti esille ja päätti tuoda suomalaisuuden esille.Lord Of Chance kirjoitti:GW väki varmaan halusi tehdä Suomalaisia nimiä käyttävän chapterin, koska heidän mielestä Suomi on paras. Luulen niin :D
Vaihtoehto 2, jonka joku jo aikaisemmin sotussa mainitsi: GW halusi jotain exoottisia nimiä ryhmille, mieluusti nimenomaan "barbaarien maasta" (outoa etteivät valinneet norjaa.)
-
Alien of Change
Kun luin vauhtoehto 1 niin heti muistin yhden vanhasta WD lehdestä oleva aukeama jossa esiteltiin parhaimmat marsu chapterit pohjoismailta. Suomalainen oli maalannut parhaiten. Suomalaisen charapteri muistaakseni oli myös Steel confessors.Mysterous kirjoitti:Vaihtoehto 1: Suomalainen pelaaja sai armeijansa julkisesti esille ja päätti tuoda suomalaisuuden esille.Lord Of Chance kirjoitti:
Vaihtoehto 2, jonka joku jo aikaisemmin sotussa mainitsi: GW halusi jotain exoottisia nimiä ryhmille, mieluusti nimenomaan "barbaarien maasta" (outoa etteivät valinneet norjaa.)
Hömm... Katsoppas ensimmäinen viesti ja katsoppa mainitaanko juuri näistä. Säästän scrollauksen vaivaasi, kyllä.Lord Of Chance kirjoitti:Suomalaisen charapteri muistaakseni oli myös Steel confessors.
Viimeksi muokannut Proxima, To 04.12.2008 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So it was in the beginning; so ever it shall be.
-
Alien of Change
Hömm... Katsoppas ensimmäinen viesti ja katsoppa mainitaanko juuri näistä. Säästän scrollauksen vaivaasi, kyllä.[/quote]Proxima kirjoitti:[quote="Lord Of Chance"
Ei tarvitse edes katsoa kun etsin sitä WD lehteä ja muistin väärin.
- NorjanPaavi
Jep suomalainen aikanaan taisi voitta chapter kilpailun ja kaivan lehdenkin vielä kunhan kerkeän. arkistointi ei ole huippu luokkaa. Mutta kyseinen chapteri ei ollut steel confessors.
Tuo mysterous:sen 2 kohta kuulostaa jotenkin hyvin tutulta.
Tuo mysterous:sen 2 kohta kuulostaa jotenkin hyvin tutulta.
Taitaapa olla studio-army tuo. Eikä maalareissa ole suomalaisia nimiä.Mysterous kirjoitti:Vaihtoehto 1: Suomalainen pelaaja sai armeijansa julkisesti esille ja päätti tuoda suomalaisuuden esille.Lord Of Chance kirjoitti:GW väki varmaan halusi tehdä Suomalaisia nimiä käyttävän chapterin, koska heidän mielestä Suomi on paras. Luulen niin :D
Muut yksiköiden nimet ovat sitten enemmän tuolta lännemmästä. Torvald, Skaldheim, Kjalter...
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.