"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sivusta hyökkäys.

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Runt

Sivusta hyökkäys.

Viesti Kirjoittaja Runt »

Mitä plussia yksikkö saa kun se hyökkää vihollisen sivustaan?
Sääntökirjasta 32 sivulta eteenpäin selostettuna kyllä mutta ei oikein ottanut auetakseen.
Tarkennettuna: Murtumistestiin tulee plussaa, mutta saako yksikkö perus taisteluun plussaa? Lisäksi kärsiikö puolusvata yksikkö miinuksia kun se lyö sivustasta tulevaa yksikköä?

Bonus kysymyksenä: Mikäli ampuu yksikköä sivusuunnassa päteekö samat bonukset tässä?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
abcdefg

Re: Sivusta hyökkäys.

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

Sivusta hyökkäys on typotettu sivustahyökkäys xD

ELikkäs siis:
Jos ammut vihua sivusta, sillä ei ole mitään (seksuaalista) merkitystä.
Jos rynnäköit vihua kylkeen, et saa siitä mitään boonusta kuin +1 combat resoluutioon(pitää olla US (unit strength) 5 tai enemmän) (on poikkeustapauksia, kuten örkkien eräs magic weapon)
Jos sinua rynnäköidään sivusta, et saa seuraavia boonuksia: hand weapon & shield bonus (eli siis et saa kuin 6+saven tästä kombinaatiosta), lyödä speareilla / pikeillä useammasta kuin yhdestä rankista, etkä saa rank bonuksia, mikä edellyttää että vihu ei ole skirmisher ja vihulla pitää myöskin olla 5+ US.

Sivuun siis lyödään normaalisti, mutta ei saa niin suurta hyötyä kilvestä, spearista tai pikestä.

Tarvitseeko enempää sääntöselvittelyä? Ei kantsi epäröidä kysyä jos jokin jäi (tästä) vai sääntökirjasta epäselväksi.
2
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Joillain pyssyillä ja muodostelmilla sillä on kyllä aika paljonkin merkitystä, ammutaanko kylkeen vai edestä. Yhen modelin syvät rivit (ritarit menee useimmiten yhdessä rivissä esim) kiinnostuu valtavan paljon enempi siitä tykistä/boltterista, jos se ampuu kyljen puolelta, verrattuna siihen jos se ampuisi edestä. Breikki/paniikkitesteihin sillä ei sitten olekaan mitään merkitystä, eikä saveihin yms yms, vain maksimaalisen vahingon määrään.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Kiitoksia vastauksista eiköhän näillä eväillä tuo sääntökirjan epäkohta ala aukeamaan minullekkin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”