Mitä plussia yksikkö saa kun se hyökkää vihollisen sivustaan?
Sääntökirjasta 32 sivulta eteenpäin selostettuna kyllä mutta ei oikein ottanut auetakseen.
Tarkennettuna: Murtumistestiin tulee plussaa, mutta saako yksikkö perus taisteluun plussaa? Lisäksi kärsiikö puolusvata yksikkö miinuksia kun se lyö sivustasta tulevaa yksikköä?
Bonus kysymyksenä: Mikäli ampuu yksikköä sivusuunnassa päteekö samat bonukset tässä?
Sivusta hyökkäys.
Sivusta hyökkäys.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Re: Sivusta hyökkäys.
Sivusta hyökkäys on typotettu sivustahyökkäys xD
ELikkäs siis:
Jos ammut vihua sivusta, sillä ei ole mitään (seksuaalista) merkitystä.
Jos rynnäköit vihua kylkeen, et saa siitä mitään boonusta kuin +1 combat resoluutioon(pitää olla US (unit strength) 5 tai enemmän) (on poikkeustapauksia, kuten örkkien eräs magic weapon)
Jos sinua rynnäköidään sivusta, et saa seuraavia boonuksia: hand weapon & shield bonus (eli siis et saa kuin 6+saven tästä kombinaatiosta), lyödä speareilla / pikeillä useammasta kuin yhdestä rankista, etkä saa rank bonuksia, mikä edellyttää että vihu ei ole skirmisher ja vihulla pitää myöskin olla 5+ US.
Sivuun siis lyödään normaalisti, mutta ei saa niin suurta hyötyä kilvestä, spearista tai pikestä.
Tarvitseeko enempää sääntöselvittelyä? Ei kantsi epäröidä kysyä jos jokin jäi (tästä) vai sääntökirjasta epäselväksi.
ELikkäs siis:
Jos ammut vihua sivusta, sillä ei ole mitään (seksuaalista) merkitystä.
Jos rynnäköit vihua kylkeen, et saa siitä mitään boonusta kuin +1 combat resoluutioon(pitää olla US (unit strength) 5 tai enemmän) (on poikkeustapauksia, kuten örkkien eräs magic weapon)
Jos sinua rynnäköidään sivusta, et saa seuraavia boonuksia: hand weapon & shield bonus (eli siis et saa kuin 6+saven tästä kombinaatiosta), lyödä speareilla / pikeillä useammasta kuin yhdestä rankista, etkä saa rank bonuksia, mikä edellyttää että vihu ei ole skirmisher ja vihulla pitää myöskin olla 5+ US.
Sivuun siis lyödään normaalisti, mutta ei saa niin suurta hyötyä kilvestä, spearista tai pikestä.
Tarvitseeko enempää sääntöselvittelyä? Ei kantsi epäröidä kysyä jos jokin jäi (tästä) vai sääntökirjasta epäselväksi.
2
Joillain pyssyillä ja muodostelmilla sillä on kyllä aika paljonkin merkitystä, ammutaanko kylkeen vai edestä. Yhen modelin syvät rivit (ritarit menee useimmiten yhdessä rivissä esim) kiinnostuu valtavan paljon enempi siitä tykistä/boltterista, jos se ampuu kyljen puolelta, verrattuna siihen jos se ampuisi edestä. Breikki/paniikkitesteihin sillä ei sitten olekaan mitään merkitystä, eikä saveihin yms yms, vain maksimaalisen vahingon määrään.
Kiitoksia vastauksista eiköhän näillä eväillä tuo sääntökirjan epäkohta ala aukeamaan minullekkin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.