"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Blogi: Combat Generalin ''elämänkerta''

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Combat General

Blogi: Combat Generalin ''elämänkerta''

Viesti Kirjoittaja Combat General »

Moro,
aattelin tehä oman blogin innostamaan maalaukseen, jota on tullut tehtyä liian vähän. Olen harrastanut hammereita jo muutaman vuoden, mutta maalaamani figut voi laskea melkein kahdella kädellä jos karmeita aloitusfigujani ei lasketa.
Tänne tulee ainaskin eldari armeijani jämä, joita maalaan huvinvuoksi. Enemmistö armeijasta meni myyntiin kun ne olivat sen vuoden odottaneet pohjamaaleissa vailla maalausta. Aloitan tuossa jonkun ajan päästä demoni armeijan, joten pääsette katselemaan sellasiakin. Ja nyt työn alla on Deathwing komentaja Belial, jota työstän Puolenkuunpelien winter war- maalauskisaan.

Lähdetäänpä ihan alusta liikkeelle, tulette siis näkemään jokaikisen koskaan maalaamani figun. Joskus pari vuotta sitten tuli aloitettua helffeillä. Nämä on myyty jo ajat sitten pois, mutta on joitain kuvia jäljellä. Nämä laitan linkeillä, jotten pelästytä heti porukkaa pois täältä. ;)
helffi archerit
^ spearmanit
^ silver helmit
^ reaverit
^ swordmasterit
Tyrion & maget
Varsin kaunista katseltavaa! :D Nämä olivat siis ekoja figuja, eikä highlightauksesta sunmuusta oltu edes kuultukkaan. Näitä minulla ei onneksi enää ole. Ihan hävettää...

Näitten jälkeen luin ja opiskelin maalauksesta. Maalasin yhden metallisen kaaos spawnin, johon testasin ekaa kertaa highlighttausta. Siitä ei ole valitettavasti kuvia. No lopputuloshan oli sellainen, että layerit oli maalattu vanhojen päälle, ilman että alta oli jätetty näkymään mitään. Itse olin silloin erittäin tyytyväinen tulokseen. :)
Luin netistä lisää ja päätin maalata uuden figun. Sain käsiini normin mariinin ja päätin maalata sen pinkiksi (tästäkään ei kuvia). Highlighttaus onnistui paremmin, mutta vaadittiin kyllä aika monta layeria, että sain maalattua pinkkiä chaos black pohjalle. ;)
Sitten ostinki eldarini. Maalasin falcconeihin pohjamaalit ja siihen päälle liilan kerroksen. Siihen niitten eldarien maalaus sitten jäikin.
Katselin kuvia hienoista figuista ja hyvien maalareiden aikaansaannoksista. Kyselin kaikilta ja laitoin neuvot muistiin...
Alotin beastmanit ja ostin niitä jonkunverra. Maalasin niitä muutaman ja sitten joku osti ne multa. Mulle jäi niistä jäljelle jonkun verran osia ja hieman kokemusta.
Sitten tänne tulikin puolenkuunpelit. Eipä mennyt kauaa aikaa ku tuli maalauskisa. Sehän motivoi mut maalaamaa daemon prince of nurglen, jonka olin ostanut kerran kun olin aikeissa tehdä Deathguard armeijan. Olin konvertoinu normeista kaaosmariineista plague mariineita ja tehnyt ensimmäiset konversioni Konvertoin sille uuden pään (huom. yksi ensimmäisistä konversioistani) beastmanien lippuun kuuluvasta osasta.

Kisa oli kesällä ja silloinhan oli vaikka mitä tekemistä...oli ripari ja kaikkea... Kun tulin riparilta, huomasin että aikaa oli maalata noin viikko ja figu oli vasta pohjamaaleissa. En kuitenkaan pitänyt kiirettä ja figu oli valmis klo 3 kilpailua edeltävänä yönä. Tässä kuva figusta (kisan jälkeen ei tehty muita muutoksia kuin lumet baseen ja muutamat washit niitten tultua) :
Kuva
takaa
sivusta
toisesta sivusta
Kisan voitti gorkiporki Dorn termarillaan ja toiseksi tuli kaverini Max hienolla harlekiinillään, itse olin kolmas.

Tän jälkee sitte piti tehä deathwing armeija. Ehin niitä ostaa ja jokusen konvertoida:
termari claweilla
termari assault cannonilla
termari stormboltterilla
toine termari stormboltterilla
Sitten sain jopa pari maaleihi asti:
clawi termistä maalattu
boltteri termistä maalattu
toista boltteri termistä maalattu
assault cannon termistä maalattu

Ton edemmäks en päässy ku tuli myytyä noi. En tainu tykkää mariineiden maalaamisesta tjsp.
Noille ehin kuitenki konverttaa Belialin fistien Lysanderista. Täs kuva siitä vaiheessa:
Kuva
Ton jälkee tuli viel pistettyy mekko uusiks ja jotai muita pikkusia muutoksia.
Nyt ollaan sitte tässä päivässä ja oon maalaamassa tota figua puolenkuunpelien winter war kisaan. Tältä se näyttää tällä hetkellä (maalaus on aivan vaiheessa):
Kuva
Kuva
sivulta
toiselta sivulta
Tuli tolle testattuu laava basea ja lunta - kumpaaki ekaa kertaa. Tarkotus olis maalata toi nmm:llä - pitäähän sitäkin päästä kokeilemaan. En oo hirveen kilpailuhenkisenä lähössä toho skabaa, iha kokeilumieles mennää. Ainoo mikä tos o valmis ni on toi viitta, muut osat onki sitte kesken.

Täs o sitte muutamasta eldarista kuvia, joita on tullu maalattuu täs iltoina:
Kuva
takaa
Kuva
Kuva
takaa
Toi harlekiini tuli sudittuu iha vaa testataksee et miten tollane synkempi teema sopii noille ja ite tykkään et onnistu iha hyvi. Näyttää vähä tollaselta iron warriormaiselta.
Tota fire dragon exarchia maalailin tos eile ku odotin että Belialin basen lumet kuivuu. Tuli harjoteltuu blendailla harmaata mustalle. Eli ei oo läheskää valmis.

No nyt ollaanki jo sitte tässä päivässä. Päivittelen tätä aina sitämukaa kun saan jotain maalattua. Kohta alkaa koulut niin voi jääd maalailut taas vähän vähemmälle, mutta yritetää joka viikko jotain laitella.
Viimeksi muokannut Combat General, Ma 05.01.2009 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Why so serious?
T3ro

Re: Blogi: Combat Generalin ''elämänkerta''

Viesti Kirjoittaja T3ro »

Ei näy noi linkit!
Oberon kirjoitti:
banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Mää oon ninja.
Combat General

Nyt pitäs näkyä, linkit korjattu.
Why so serious?
rampale

Viesti Kirjoittaja rampale »

Ihan hyvää jälkeä näyttää tulevan kun panostat maalaamiseen. Se nurgle-otus oli hieno.

Oletko saanut yhtäkään armeijaa kerättyä valmiiksi? Armeija tuntui vaihtuvan jatkuvasti.

Omat HE-figuni ovat muuten aika samanlaisia kuin nuo teikäläisen, tuo teema on aika ärsyttävä maalata aloittelijalle.
http://www.kolumbus.fi/rampale/swordmasters01.jpg
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
Combat General

rampale kirjoitti:Ihan hyvää jälkeä näyttää tulevan kun panostat maalaamiseen. Se nurgle-otus oli hieno.

Kiitos kiitos. :) Siihen tosiaan panostin aikalailla.
rampale kirjoitti:Oletko saanut yhtäkään armeijaa kerättyä valmiiksi? Armeija tuntui vaihtuvan jatkuvasti.

Ei ole yhtään kasassa. Mutta kuten mainitsin niin demoneita on tulossa... ;)
rampale kirjoitti:Omat HE-figuni ovat muuten aika samanlaisia kuin nuo teikäläisen, tuo teema on aika ärsyttävä maalata aloittelijalle.
http://www.kolumbus.fi/rampale/swordmasters01.jpg

No nuohan ovat selvästi mun helffien serkkuja! :D
Why so serious?
Ogre_dude
Sotavasaran Maalaajakisälli 2008

Viesti Kirjoittaja Ogre_dude »

wou! Näppärän näköne toi fire dragon o pirun siisti. Väri teema toimii ja muutenki maalaus o onnannu kympillä.
Jatka samaa mallii.
vanhat "plogit"
Soulhungerin & O_D:n Tale of Two Gamers (kaartit ja treitöreitä)
O_D 40k blogi
seko blogi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”