"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hell Doradoa Lahdessa 14.2.2009! [TURNAUSRAPORTTI KUVINEEN]

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Silveri

Hell Doradoa Lahdessa 14.2.2009! [TURNAUSRAPORTTI KUVINEEN]

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kuva
Uusi vuosi, uudet lisäsäännöt

Implacable/X yhteistyössä Puolenkuun pelien ja Taistelutarvikkeen kanssa järjestää ystävänpäivänä 14.2.2009 Hell Dorado -tapahtuman Lahden Puolenkuun peleissä (Rautatienkatu 16) klo 10:00 alkaen! Ilmainen osallistuminen.

Pelimuoto: Kampanjamuotoinen turnaus, faktiot vastakkain
Säännöstö: 1635 säännöstö ja -profiilit. Mikäli kortista on olemassa 1635 -päivitys, käytetään 1635-päivitystä, eikä vanhaa profiilia.
Pistemäärä: 200 pts lista ja 60 pts sideboard (kuitenkin listassa pitää olla vähintään 180 pistettä)
Terraformaatio: Käytössä - pyrkikää kertaamaan säännöt.
Kierrosten lukumäärä: 3-4 riippuen siitä miten aikaa riittää

Vaatimuksina osallistumiseen käytännössä maalattu 180-200 pts Hell Dorado -armeija. Sopii myös peliin ensi kertaa tutustuville (aloitusboksinkin sisällöllä pääsee hyvin mukaan); uudet pelaajat pyritään tarvittaessa parittamaan alkuun kokeneempien pelaajien kanssa, jotta sääntöjen oppiminen olisi helpompaa.

Alustavat ilmoittautumiset YV:llä allekirjoittaneelle.
Viimeksi muokannut Silveri, Su 15.02.2009 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Silveri

Re: Hell Doradoa Lahdessa 14.2.2009!

Vielä kertauksenomaisesti suorat linkit tarvittaviin tiedostoihin:

1635 Yleiset sääntömuutokset
1635 Lostien sääntömuutokset
1635 Demonien sääntömuutokset
1635 Saraseenien sääntömuutokset
1635 Westernerien sääntömuutokset
1635 Mercenaryjen sääntömuutokset

Hell Doradon viralliset englanninkieliset säännöt
Hell Doradon epäviralliset suomenkieliset säännöt (sisältää terraformaatiosäännöt, joita ei enkkusäännöissä ole - Download-painikkeesta saa ladattua omalle koneelle)
Templaatit
Turnauspaketti (sieltä löytyy semmoinen Download-painike josta tuon saa ladattua)
Silveri

Re: Hell Doradoa Lahdessa 14.2.2009!

Kuva

Kylmänä ystävänpäivän aamuna 5 lahtelaista Hell Dorado -fanaatikkoa ja vieraileva tähti Helsingistä saapuivat Puokin eteen klo 10:n maissa potemaan kylmyyttä ja odottelemaan milloin joku ystävällinen työntekijä sattuisi tulemaan töihin ja päästämään kylmyydestä kärsivät sankarimme sisään lämpimään... ja lämmintä siitä tulikin, kun aloimme pelaamisemme helvetin tulessa.

Paikalla olivat:
Joonas (Saraseenit) - johtajana Nazir ibn Hamid ibn Hajad
Matias (Mercenaryt) - johtajana Voyageuse
Petri (Demonit) - johtajana Asaliah
Niko (Lostit) - johtajana Bran Carnoth
Immo (Saraseenit) - johtajana Nazir ibn Hamid ibn Hajad
Ismo (Saraseenit) - johtajana Nazir ibn Hamid ibn Hajad

Turnausmuotona ei loppujen lopuksi ollut alun perin suunniteltu faktiopohjainen turnaus, koska pelaajia ei tähän ollut tarpeeksi (ja saraseeneilla oli yliedustus). Kierroksia pelattiin 3 kpl.

Kuva
Terraformaatiosääntöjä pääsee käyttämään ihan printtimaastoillakin riittävän hyvin

Ensimmäinen kierros oli ajateltu pelattavaksi siten, että veteraanipelaajat pelaisivat noviiseja vastaan sääntöjen kertaamiseksi ja täten vastaanasettelu ensimmäisellä kierroksella oli:

Joonas (saracen) vs Ismo (saracen), skenaariona Head Hunters, jossa tarkoituksena olisi listiä vastustajan independentejä. 5 kierroksen jälkeen peli päättyi Silverin merkityksettömään voittoon, eli 1 piste Joonakselle.

Kuva
Ranskankieliset kortit voivat aloittavalle pelaajalle olla kynnyskysymys

Kuva
Efreetiä eivät palavat kivet paljoa häiritse

Kuva
There's no kill like overkill

Niko (lost) vs Matias (mercenary), skenaariona Red Breaker - hyvin omituinen skenaario, jossa pelialue kapenee 5 tuumaa vuorossa temppeliritarien pysäyttämättömän vyörytyksen myötä - viimeisellä vuorolla pelialueen leveys todellakin on 5 tuumaa (!). Pisteet määräytyvät sen mukaan kumpi saa tällä kapenevalla pelikentällä kerättyä eniten kääröjä. Peli päättyi Matiaksen majesteettiseen voittoon, eli 3 pistettä Matiakselle

Kuva
Losteilla armeijakoko on tyypillisesti pieni

Immo (saracen) vs Petri (demon), skenaariona myös Red Breaker, Oberon vei voiton saaden 2 pistettä.

1. kierroksen jälkeen tilanne oli siis seuraavanlainen:
Matias (mercenary) 3 pts
Petri (demon) 2 pts
Joonas (saracen) 1 pt
Ismo (saracen) 0 pts
Immo (saracen) 0 pts
Niko (lost) 0 pts

2. kierroksella kohtasivat seuraavat taisteluparit:

Matias (mercenary) vs Petri (demon), skenaariona Mark of the Chosen, jossa kummassakin armeijassa on kaksi "valittua", jotka yrittävät päästä vastustajan deployment-zonella olevan alttarin kanssa kosketuksiin. Petri vei merkityksettömän voiton ja täten sai 1 pisteen.

Kuva
Titaanien taisto

Kuva
Maalattuja figuja on aina ilo katsella

Joonas (saracen) vs Immo (saracen), skenaariona Red Breaker. Taas saraseeni vs saraseeni -peli. Harvinaisen brutaali peli, johon vaikutti konfliktivyöhykkeenä ollut tulimyrsky. 1. vuorolla ei ruumiita juurikaan tullut, mutta 2. vuoron jälkeen molemmilla oli jäljellä hilparilla varustettu pilari ja pyhitetty soturi (sama sculpti itse asiassa). Peli päättyi Joonaksen merkityksettömään voittoon, kun 4. vuoron lopussa molemmilla oli jäljellä enää pyhitetty soturi ja Joonaksen soturi teki peliliikkeen juoksemalla karkuun templareita Immon soturin jäädessä templarivyöryn alle 5. vuoron alusa. Joonakselle 1 piste.

Kuva
Tilanne 1. vuoron alussa

Kuva
Tilanne 1. vuoron lopussa - tämä ei voi päättyä hyvin

Kuva
Tilanne 2. vuoron lopussa. HD on ajoittain erittäin brutaali peli

Kuva
Tilanne 4. vuoron lopussa. Pelikenttä enää 10" levyinen.

Niko (lost) vs Ismo (saracen), skenaariona Red Breaker. Ismolle voitto ja 2 pistettä.

Kuva
Niko havaitsee suunnitelmassaan pahoja ongelmia

2. kierroksen jälkeen tilanne oli seuraava:

Petri (demon) 3 pts
Matias (mercenary) 3 pts
Joonas (saraseenit) 2 pts
Ismo (saraseenit) 2 pts
Immo (saraseenit) 0 pts
Niko (lost) 0 pts

3. kierroksella kohtasivat:

Petri (demon) vs Joonas (saracen), skenaariona Fountain of Sapience, skenaario, jossa keskellä on lähde, josta joka vuoron alussa muodostuu kyyneleitä. Keräysvarianttiskenaario, joka käytännössä päättyi Joonaksen armeijan täydelliseen tuhoamiseen Petrin demonivyöryn alla. Petrille majesteettinen voitto ja 3 pistettä.

Kuva
Eihän noita saa mikään pysäytettyä

Matias (mercenary) vs Ismo (saracen), skenaariona Opening of the Gate. Hallintaskenaario, jossa pitää hallita sekä porttia että sen virtalähteitä - poikkeuksellisesti uskon avulla. Saraseenien vomakas usko Allahiin ei kuitenkaan riittänyt, vaan kuolleet veivät voiton (mercenarythän pääasiassa koostuvat maan päällä kuolleista ihmisistä, jotka ovat heränneet kuolleista helvetissä). Matiakselle 2 pistettä.

Kuva
Voyageusea ei kaupoista saa

Niko (lost) vs Immo (saracen), skenaariona Head Hunters. Immolle voitto ja 2 pistettä.

Kuva
Nikoa eivät nopat suosineet

Pelit saatiin pelattua noin 7 tunnissa.

Lopputulokset:

Petri (demon) 6 pts
Matias (mercenary) 5 pts
Joonas (saracen) 2 pts
Immo (saracen) 2 pts
Ismo (saracen) 2 pts
Niko (lost) 0 pts

Demonit ovat edelleen hemmetin vaikea porukka voittaa.
Immeli

Re: Hell Doradoa Lahdessa 14.2.2009! [TURNAUSRAPORTTI KUVINEEN]

Viesti Kirjoittaja Immeli »

Kiitos paljon kanssapelaajille ja etenkin järjestäjälle! Oli erittäin mukava tapahtuma, vaikka kyseessä oli turnaus, oli meininki rento, ja hauskaa oli.

Erikoismaininta vielä maastoista, sillä laavakentät varsinkin oli erittäin toimivia. Samoin paperimaastot ylittivät odotukset, kun oli niittenkin eteen nähty hieman vaivaa. Uutta turnausta vaan tulille heti kun mahdollista!

Ja heheh. Ei jää vikasta kuvasta kellekkään epäselväksi, että kumpi voitti ^^
Lahti pilaa tunnelman.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Silveri kirjoitti:Demonit ovat edelleen hemmetin vaikea porukka voittaa.
Se on se kotikenttäetu... ;) Go team!
Kiitoksia koko porukalle, porukalla oli hyvä meininki ja järjestelyt toimi, maasto oli hyvännäköistä (varsinkin kun sai pelata sillä matolla), ja niin poispäin. Seuraavaa odotellessa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Silveri

Oberon kirjoitti:maasto oli hyvännäköistä (varsinkin kun sai pelata sillä matolla), ja niin poispäin.
Zuzzyn 30"x30" despoiled reaches-matto maksaa $25 ja siihen +80% postikulut päälle yht $45 -> 35 € postikuluineen. Mielellänihän minä noita mattoja enemmän käyttäisin, mutten omaan käyttööni tuota yhtä enempää tarvitse ja olen sen verran pihi, etten haluaisi törsätä turnauksiin tätä enempää. Ostakaa itse ja tuokaa turnauksiin tai sponssatkaa mulle turnauskäyttöä varten. ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”