"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Goblin Fanatics

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Mahtimies

Goblin Fanatics

Viesti Kirjoittaja Mahtimies »

Eikös se ole niin, että jos goblin pelaaja unohtaa lähettää fanaatikot matkoihinsa silloin kun pitäisi niin ei niitä sitten jälkeenpäin voi lähettää.
Half-breed

Re: Goblin Fanatics

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Fanaticit on lähetettävä kun vihollinen tulee kantamalle, joten ne olisi parempi muistaa lähettää. Kuitenkin jos tilanteesta ei olla menty pitkälle, niin periaatteessa tilanteen voi resetoida takaisin, tai sitten voi sanoa että kyynel ja et ole käyttämässä niitä kun ei niitä ekalla kerralla käyttänyt. Ihan miten itse sovitte.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Mitä HB yrittää sanoa että jos haluaa joskus pelata samaa kaveria vastaan uudestaan, kannattaa antaa lähettää Fanojaan matkaan. Jos kiellät sen häneltä saattaa seuraava peli jäädä pelaamatta... Itse ainakin yrittäisin pakittaa sen verran että fanat pääsevät matkaan ja sitten jatkaa siihen mihin jäätiin.
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

Tai tylysti pistää matkaan vähän myöhässä...?
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Warchef kirjoitti:Tai tylysti pistää matkaan vähän myöhässä...?
Samsson kirjoitti:Itse ainakin yrittäisin pakittaa sen verran että fanat pääsevät matkaan ja sitten jatkaa siihen mihin jäätiin.
Ihan miten haluatte, kunhan epäselvyys ratkeaa.
Yanimus

Viesti Kirjoittaja Yanimus »

Mä oon pelannu kymmenisen vuotta Fabaa...vähän reilun... ja mulla on ittelläni kaiken muun lisäks n.6000pts green skinei...Fanatikot on yks hauskimpia asioita siinä armeijassa. Ja ku on pelannu muutamia pelejä ei niitä enää unohda sinne unit sisuksiin :D ...Meil oli alkuaikoina peliporukas ihme tapa, mahd salavihkasesti pelattiin ja yritettiin repiä voitto hinnalla millä hyvänsä. Sääntöjä pimitettiin yms. Jos kaveri unohti jonkun säännön nii se oli sen ongelma ja siitä "sakotettiin" ...nyt ku on tullu kokemusta ja jonkun verran niin sanottuja house rulesei tullu kuvioihin aikojen saatos nii yks tärkeimmist säännöist on "avoimet säännöt" eli pelissä kaikki muu on avointa tietoo paitsi magic itemit, toiselle kerrotaan ja vastataan jos kaveri kysyy... ja kaveria muistutetaan jos se meinaa unohtaa jotain vahingossa...

esim täs fanatics tilantees toinen olis voinu sanoo:

-K: onks sulla tos night gobbo units Fanatikkoi...? olis aika päästä ne irti jos siel on :)
-V: Ai p*rkele...on siel kaks....kiitti ku sanoit, meinasin unohtaa...
(tai)
-V: Ei ole fanatikkoi täs unitis...kiitti kuitenki ;)

peliä ei tarvii "kelaa" taakse päin ja kummallekki jää hyvä fiilis pelist ku kaveri on reilu eikä täys m*lkku...

meit on täl hetkel peli porukas 6hlö ja oli vaikeeta aluks... ja aikaa meni ennen ku kaikki sisäisti ja tajus tän ;D

nykysin sitä nauttii jopa häviöstä (ei tietenkään niin paljoa ku voitosta) :D mut totuus on se et häviö opettaa...

Rule Book, page 3

THE MOST IMPORTANT RULE!
Remember, You´re playing to enjoy a
challenging battle with friends, where having
fun and keeping to the spirit of the game is
more important than winning at any cost.

ja aina jos tulee riitaa...sitä voi heittää d6 ja isompi saa määrätä miten mennään :D
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Hyvä pojat, juuri näin, harmi kun näitä ihmisiä jotka tuon säännön ovat sisäistäneet, ei kaikkialta löydy. Kymmenen vuotta täälläkin on pelattu, mutta meininki ihan samaa mitä teillä alussa. Huoh.

Itse kyllä ilman muuta kysyn jopa kun liikutan yksikköni lähemmäs night goblineita, että laukeaakos fanaatikkoja.
Yanimus

meillä on tosiaan 6hlö peliporukassa...pelaaminen ei ollu niin mielekästä ku olis voinu olla...just salailun vuoks...

aina tuli semmonen tunne et toinen kusee linssiin...siks minä ja toinen kaveri keksittiin tää "avoin" sääntö et kaikki on vapaata tietoo paitsi magic itemit...ehdotettiin sitä peliporukas, kokeiltiin ja siitä lähtien se on ollu käytös. Ja kaikki on tykänny ja pelaaminen on muuttunu huomattavasti mielekkäämmäks reiluuden myötä...ja magic itemeit on kattava kokoelma warhammer maailmassa millä pystyy kikkailee...

suosittelen kaikille...
SilverSeed.eu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SilverSeed.eu »

Yanimus kirjoitti:meillä on tosiaan 6hlö peliporukassa...pelaaminen ei ollu niin mielekästä ku olis voinu olla...just salailun vuoks...

aina tuli semmonen tunne et toinen kusee linssiin...siks minä ja toinen kaveri keksittiin tää "avoin" sääntö et kaikki on vapaata tietoo paitsi magic itemit...ehdotettiin sitä peliporukas, kokeiltiin ja siitä lähtien se on ollu käytös. Ja kaikki on tykänny ja pelaaminen on muuttunu huomattavasti mielekkäämmäks reiluuden myötä...ja magic itemeit on kattava kokoelma warhammer maailmassa millä pystyy kikkailee...

suosittelen kaikille...
Ihan alkuajoista asti ollut enemmän avointa linjaa, mutta vaihtelua on ollut vuosien varrella.
Joskus yritettiin hieman Dark Omenia matkia, ja magic esineistä yritettiin jotain outoa kuvailua antaa, mutta se kusi ihan kympillä, kaikilla kun oli vähän omanlaiset näkemyksensä kaikesta.
Sitten kokeilimme että näkyvillä olevat esineet kerrotaan ja piilossa olevia ei. Ei eirityisen toimiva ollut sekään.
Lopulta päädyimme nykyiseen, että esineitä, ja muita ostettuja erikoisuuksia (Ogrejen nimet, vampyyrien vampyyrijutut, wood elfien spitesit jne) ei kerrota ennen kuin ne vaikuttavat peliin. Muut asiat pyritään mallintamaan malleille (ja mikäli näin ei ole, niin siitä kerrotaan), ja kuvaamasi lainen avoimuus muun suhteen on ollut käytössä.
Yanimus

no meil on ollu noi magic itemit semmonen juttu, mitä saa salata kunnes ne just vaikuttaa peliin...

se on pysyny selkeänä koska kaikki tietää mitkä luokitellaan magic itemeiks eikä kukaan voi "ymmärtää" mitään väärin :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”