Olisiko arvoa joskus näillä?
- wolf-rider
Olisiko arvoa joskus näillä?
Hei täs ostin ykspäivä fantasiapeleistä tälläisen Fantasy swarm boxin. Aioin kokeilla niihin uusia maalejani mutta kun avasin boxin ja katsoin figuja ne näytti aikas vanhoilta ja huomasin et ne olivat GW tekemia vuonna 1993 eli ovat vuoden vanhempia kuin minä =D
No itse asiaan. Kysyisin olisiko näillä joskus keräily arvoo? sillä jätin boxin ihan sille miten sen olin ottanukki.. muivit kyll otettu pois mut figut ja baset kiinni viel muoveissa. Ja alkuperäis paketissa ovat.
Tässä olis linkki boxin kuvasta-->http://www.twenga.co.uk/offer/5808/5768 ... 21733.html
No itse asiaan. Kysyisin olisiko näillä joskus keräily arvoo? sillä jätin boxin ihan sille miten sen olin ottanukki.. muivit kyll otettu pois mut figut ja baset kiinni viel muoveissa. Ja alkuperäis paketissa ovat.
Tässä olis linkki boxin kuvasta-->http://www.twenga.co.uk/offer/5808/5768 ... 21733.html
O&G=4k kasassa voi olla enemmä
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
Re: Olisiko arvoa joskus näillä?
GW:n hyllytavarana myydyille figuille ei kerry juuri ollenkaan arvoa ikääntymisen vuoksi, päinvastoin, nehän on rumia. Itsellesikään ei kelvannut ;) Muovi varsinkin. Metalliset "limited editionit" (ei ne kovin limited ole) jonkun verran paremmin kartuttavat arvoaan, mutta tolla swarmiboxilla et kyllä mitään voittoja saa kerrytettyä. Ainakaan keräilyarvon kautta.
- wolf-rider
Okei..
Aika rumiahan noi kyllä on =D
Aika rumiahan noi kyllä on =D
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
Miusta ne on hienoja. :) Ei noille kovin suurta arvoa kerry, mutta voithan kahdenkymmenen vuoden päästä esitellä nuorille harrastajille figuja ajalta jolloin he eivät olleet vielä syntyneetkään. :)
Johan ne ovat sitä jo ketjun aloittaneellekin. ;)Tas kirjoitti:Miusta ne on hienoja. :) Ei noille kovin suurta arvoa kerry, mutta voithan kahdenkymmenen vuoden päästä esitellä nuorille harrastajille figuja ajalta jolloin he eivät olleet vielä syntyneetkään. :)
WH40K: Daemons of Tzeentch, Thousand Sons
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
Kai niistä pari euroa enemmän joskus kymmenien vuosien päästä saisi, mutta tokko itse menisin niitä säästelemään. Jos niitä joskus aletaan kaipaamaan enemmänkin, veikkaan että GW huomaa markkinaraon ja julkaisee paketin uudestaan "classic" -tekstillä ja 30 e hintalapulla.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Juu, niin kuin GW on julkaissut uudelleen kaikki harvinaiset klassikot, joiden arvo on noussut. Esim. Genestealer patriarkan, jota myydään 30-50 punnalla eBayssä.
Tai se metallinen Bilbo-figu, josta on parhaimmillaan maksettu 200 puntaa.
Eikä tietenkään sovi unohtaa Squatteja.
Muovisten figujen arvo tuskin nousee kovin korkealle. Tuskin noistakaan siis älyttömiä summia maksetaan 20 vuoden kuluttua. Jos tykkäät niistä, maalaa ihmeessä. Mutta hukkaan niitä ei kannata heittää.
Tai se metallinen Bilbo-figu, josta on parhaimmillaan maksettu 200 puntaa.
Eikä tietenkään sovi unohtaa Squatteja.
Muovisten figujen arvo tuskin nousee kovin korkealle. Tuskin noistakaan siis älyttömiä summia maksetaan 20 vuoden kuluttua. Jos tykkäät niistä, maalaa ihmeessä. Mutta hukkaan niitä ei kannata heittää.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
-
Wahtisaari
Woot?Rakath kirjoitti: Tai se metallinen Bilbo-figu, josta on parhaimmillaan maksettu 200 puntaa.
Jaa se perus metallinen Bilbo-figu jonka sai joskus tavallisesta boksista (mukana frodo, sam, merry, pippin)?
Indeed...
Kyllä. Tuli aikamoisena yllätyksenä mullekkin. Sitä on myyty myös omassa blisterissä.
Tällä hetkelläkin joku myy eBayssä avaamatonta blisteriä 99 punnalla. Tuskin tuota hintaa siitä enää saa. On se pahin LotR-innostus leffojen myötä hiipunut.
Epäilen että niitä on ollut huutamassa silloin myös ei-figuttelijat, joiden on vain pitänyt saada kaikki LotR-krääsä kokoelmiinsa.
Tällä hetkelläkin joku myy eBayssä avaamatonta blisteriä 99 punnalla. Tuskin tuota hintaa siitä enää saa. On se pahin LotR-innostus leffojen myötä hiipunut.
Epäilen että niitä on ollut huutamassa silloin myös ei-figuttelijat, joiden on vain pitänyt saada kaikki LotR-krääsä kokoelmiinsa.
-
Wahtisaari
Hui sutela.
Ajattelin vaan, satun nimittäin omistamaan tuon kyseisen figun. Olisihan se kiva saada siitä omansa takaisin (varsinkin kun en maksanut siitä melkein mitään). :)
Ajattelin vaan, satun nimittäin omistamaan tuon kyseisen figun. Olisihan se kiva saada siitä omansa takaisin (varsinkin kun en maksanut siitä melkein mitään). :)
Indeed...
Minusta tavaran hamstraaminen sijoitustoimintana vaatii, että tuotosta pitää olla huomattavan hyvä ennuste. Viimeistään kolmannen muuton aikana alkaa hiipiä mieleen, ettei ehkä olisi kannattanut jemmata ihan jokaista kukkaruukkua "jos sillä vaikka joskus olisi arvoa". Ehkä yhdellä on, kymmenellä muulla ei. Parempaan keskiarvoon pääsee yleensä ihan perinteisten rahamarkkinoiden kautta. Tilit ja salkut eivät tuki komeroita. Tavaroiden pitäisi olla käyttöä varten. En ymmärrä alkuunkaan sarjis-figuurien jemmaamista avaamattomissa paketeissa kassakaappiin. Toisaalta niistä joku hullu saattaa maksaakin myöhemmin sen verran, että maksoi vaivan.
Jotkut 80-luvun figut menevät tällä hetkellä kaupaksi kelpo hintaan. Monet irtoavat pilkkahintaan, eivätkä käy kaupaksi sittenkään. Jälleen palataan siihen, olisiko vain kannattanut kasvattaa puhtaalle rahalle korkoa sen 25 vuotta. Swarm-lootan ennuste ei näytä kovin loistavalta, koska sitä on myyty nyt 16 vuotta putkeen ja edelleen saa uutena. Osta mieluummin jotain oikeasti rajoitettua tai sitten niin pahasti floppaavia tuotesarjoja, ettei niiden tuotanto jatku. Harvinaisuus on valttia keräilymarkkinoilla. Käyttöä varten taas voi ostaa ihan sitä mistä sattuu tykkäämään.
Jotkut 80-luvun figut menevät tällä hetkellä kaupaksi kelpo hintaan. Monet irtoavat pilkkahintaan, eivätkä käy kaupaksi sittenkään. Jälleen palataan siihen, olisiko vain kannattanut kasvattaa puhtaalle rahalle korkoa sen 25 vuotta. Swarm-lootan ennuste ei näytä kovin loistavalta, koska sitä on myyty nyt 16 vuotta putkeen ja edelleen saa uutena. Osta mieluummin jotain oikeasti rajoitettua tai sitten niin pahasti floppaavia tuotesarjoja, ettei niiden tuotanto jatku. Harvinaisuus on valttia keräilymarkkinoilla. Käyttöä varten taas voi ostaa ihan sitä mistä sattuu tykkäämään.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- Hands_of_blue
Näinhän se menee. Niin kauan kun ei omaa lahjoja ennustamiseen niin nykyisten figuurien hamstraaminen tienausmielessä on varsin turhaa. Parempaan tulokseen pääsee sillä, että pysyttelee ajan hermolla siinä mikä myy juuri nyt hyvin. Sitä kuuminta 80-lukua kuitenkin löytää silloin tällöin vieläkin äärettömän halvalla kun tietää mistä etsiä. Sitä voikin sitten myydä eteenpäin monen sadan prosentin voitoilla kun tietää mitä kautta kannattaa myydä. Ei tälläkään menetelmällä rikastumaan pääse, mutta muun harrastuksen ohella ihan kivaa poimia aina ne helmet omaan kaappiin ennen kuin myy muun pois. Ilmaisia figuja tienaa jos ei muuta.Dolmot kirjoitti:Minusta tavaran hamstraaminen sijoitustoimintana vaatii, että tuotosta pitää olla huomattavan hyvä ennuste. Viimeistään kolmannen muuton aikana alkaa hiipiä mieleen, ettei ehkä olisi kannattanut jemmata ihan jokaista kukkaruukkua "jos sillä vaikka joskus olisi arvoa". Ehkä yhdellä on, kymmenellä muulla ei. Parempaan keskiarvoon pääsee yleensä ihan perinteisten rahamarkkinoiden kautta. Tilit ja salkut eivät tuki komeroita. Tavaroiden pitäisi olla käyttöä varten. En ymmärrä alkuunkaan sarjis-figuurien jemmaamista avaamattomissa paketeissa kassakaappiin. Toisaalta niistä joku hullu saattaa maksaakin myöhemmin sen verran, että maksoi vaivan.
Aika huumaa on ollut, jos tarkoitat tavallista Bilboa. Niitä kun on Pkp:n alelootassa kymmenittäin eurolla tai kahdella.Rakath kirjoitti:Tai se metallinen Bilbo-figu, josta on parhaimmillaan maksettu 200 puntaa.
Ettei vain tässä tarkoitettaisi GW:n aijempaa Lotr-sarjaa kahdeksankymmentäluvulta? Silloin GW ehti tehdä hetken Keskimaa-aiheisia miniatyyrejä, kunnes lisenssi heitti oravanpyörää aika lyhyessä ajassa.Wolverine kirjoitti:Aika huumaa on ollut, jos tarkoitat tavallista Bilboa. Niitä kun on Pkp:n alelootassa kymmenittäin eurolla tai kahdella.Rakath kirjoitti:Tai se metallinen Bilbo-figu, josta on parhaimmillaan maksettu 200 puntaa.
Itse olen kerännyt ympäri Suomea ja ebaysta metsähaltiafiguja 90- ja 80-luvuilta, joista osa on ollut oikeita harvinaisuuksia, kuten Scarloc & kumppanit ja kaikki ovat lähteneet joko sopuhintaan tai parhaillaan uloskantohinnalla. Scarloc, Glam ja Kaia, yksikön muusikko ja perusmosuri taisivat maksaa posteineen vajaan 20e ebayn kautta. Hintaa yhdellä figulla taisi olla vähän päälle punta. Parhaillaan olen nähnyt, kun päälle 60 kahdeksankymmentäluvun Citadelin haltiafigua katoaa ebayssa parempaan talteen jollain vähän päälle 30 punnan hinnalla.
Itse en hamstraa vanhoja figuja, koska ne olisivat arvokkaita, vaan koska on kiva omistaa vähän erinäköinen armeija, jonka figut ovat harvinaisia. Lisäksi figuja metsästäessä (josta ebayn suhteen suurkiitos Pikulle) tulee tunne, että on oikeasti tehnyt jotain armeijan eteen. Valmis armeija sitten oikeasti tuntuukin omalta ja uniikilta, toisin kuin suoraan fantsusta kotiin kannettu, me thinks.
Loppujen lopuksi vanhoja figuja saa samaan hintaan kuin hyllytavaraakin, jos vain on hermoja, jaksamista ja tietää mistä etsiä.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
En tarkoita 80-luvun Bilboa, vaan nimenomaan tätä ihan tavallista LotR-figupeliä varten valmistettua metallibilboa. Myytiin yksin blisterissä, ja muiden kontuhemmojen kanssa boksissa.
Bilbolla on toisessa kädessä kirja, ja toisen käden kämmenellä Sormus.
Bilbo on loppuunmyyty maailmalla, mutta täältä perähikiälän kaupoista sitä voi tosiaan vielä löytyä.
Esim. täällä sitä myydään 99 punnalla. Jos linkki vain toimii. "Bilbo"-haku eBaystä tuottaa myös tulosta.
Itsekin tosiaan keräilen vanhoja figuja. Kuten Gilaelinkin, en rahallisen arvon takia, vaan siksi että kaapissa olisi vähän harvinaisempi armeija. Niin, ja pidän klassikkofigujen tyylistä paljon enemmän kuin nykyisestä GW:n suuntauksesta.
Bilbolla on toisessa kädessä kirja, ja toisen käden kämmenellä Sormus.
Bilbo on loppuunmyyty maailmalla, mutta täältä perähikiälän kaupoista sitä voi tosiaan vielä löytyä.
Esim. täällä sitä myydään 99 punnalla. Jos linkki vain toimii. "Bilbo"-haku eBaystä tuottaa myös tulosta.
Itsekin tosiaan keräilen vanhoja figuja. Kuten Gilaelinkin, en rahallisen arvon takia, vaan siksi että kaapissa olisi vähän harvinaisempi armeija. Niin, ja pidän klassikkofigujen tyylistä paljon enemmän kuin nykyisestä GW:n suuntauksesta.
Mitä mitä, itse olen omasta mielestä omistanut kyseisen bilbon kirjan ja sormuksen kera. Lotria on tullut harrastettua ömm.. olisiko 3 luokalta asti ja nyt olen 9llä niin sillä aika välillä on tullut annettua/myytyä tavaraa poies. Jos tämä pitää paikkansa on tämä sellainen rage tilanne. Fffuuuuuuu
No voi ristus tätä figujen määrää
Saahan sitä pyytää. Ehkä joku hullu myös maksaa. Tuossa vähän aikaa sitten joku japsi maksoi luokkaa £20 kappaleelta normaaleista faban familiaareista, joita saa nytkin upouutena online storesta noin punnalla kipale. Itse uskoisin kuitenkin enemmän tähän mitä oikeasti toteutuviin hintoihin tulee. Älkää vielä murtautuko Puolenkuun peleihin.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- Hands_of_blue
Juurikin hyvä esimerkki siitä, että kannattaa myydä silloin kun tavara on kuumaa. Jos puhtaasti bisnestä ajattelisi niin Rt aikaiset marineni, squattini ja genestealerini sun muut vanhuudet olisi varmaan kannattanut myydä juuri ennen talouden laskukauden alkua, olivat silloin aika hinnoissaan.Dolmot kirjoitti:Saahan sitä pyytää. Ehkä joku hullu myös maksaa. Tuossa vähän aikaa sitten joku japsi maksoi luokkaa £20 kappaleelta normaaleista faban familiaareista, joita saa nytkin upouutena online storesta noin punnalla kipale. Itse uskoisin kuitenkin enemmän tähän mitä oikeasti toteutuviin hintoihin tulee. Älkää vielä murtautuko Puolenkuun peleihin.
Mutta koska suhteeni vanhoihin figuihin on pitkälti sama kuin edelläpuhuneilla niin enpä myynyt, enkä aio myydä vastaisuudessakaan. Suomessahan taantuma ei vielä ole hintoihin pahemmin purrut. Vaikka ostan vanhoja figuja juuri keräilymielessä koska pidän niistä enemmän kuin suurimmasta osasta vaikkapa Gw:n uutta tuotantoa, niin tykkään tehdä niillä myös kevyttä bisnestä. väkisinhän noita kertyy aina enemmän kuin kaappiin mahtuu niin pakko on myydä ja vaihtaa enkä minä pane pahakseni voitolle jäämistä.
- wolf-rider
:)
Taita silti olla et jää kaappin lojumaan sillä mulla on tapana hamstrata kaikkee =D mulla on esim jokainen örkki boxi säästettynä huoneen nurkassa vaikka itse asiassa en tee niillä yhtikäs mitään :D
Mutta kiitos tiedosta oli mukava lukea.
Taita silti olla et jää kaappin lojumaan sillä mulla on tapana hamstrata kaikkee =D mulla on esim jokainen örkki boxi säästettynä huoneen nurkassa vaikka itse asiassa en tee niillä yhtikäs mitään :D
Mutta kiitos tiedosta oli mukava lukea.
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
WoC= 800pts
OK= kirja vain
W-D-L
4-4-7
Itselläni sattuu lojumaan avaamaton alkuperäinen Imperia Land Raiders paketti, jossa kaksi tankkia. Ei ole eBayhyn tullut vielä laitettua, eikä varmaan tulekaan niin pitkään, kun dollari ja punta ovat halpoja. Taitaa siis vielä lojua pitkän aikaa, ellei täällä joku osta. Täytyykin joskus koittaa hyvien kuvien kanssa, jos joku tarttuisi koukkuun.
Miau.