WotRia, Angmaria 1500 pojoa

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
halko

WotRia, Angmaria 1500 pojoa

Viesti Kirjoittaja halko »

Modet varmaan tekee jotain jos ei saisi tänne laittaa. Vai? Aika lähellä LotRiahan tämä on, eikä oikein ole omaa aluettakaan
Mutta nyt kun WotRiin ihastuin, niin pitäisi lähteä armeijaa suunnittelemaan, pahisten puolelta valinta oli Angmar, josta olen aina tykännyt. Jotain tälläistä olen suunnitellut 1500pts listaan. Onkos jollain jo kokemusta WotRista? Olisi kiva nimittäin kuulla mielipiteitä.

Common Formations

Ghostly Riders 170pts (2 komppanjaa ja kapu)
Ghostly Riders 170pts (2 komppanjaa ja kapu)
Ghostly Legion 290pts (4 komppanjaa ja kapu)
Angmar Orc Warband 80pts (4 komppanjaa, kilvet)
Moria Goblin Warband 40pts (2 komppanjaa, jouset)

Rare Formations

Cave Troll 75pts
Cave Troll 75pts
Gundabad Blackshields 80pts (4 kompanjaa)
Court of Fallen Kings 120
Shade 100pts

Legendary Formations

Gûlahvar 200pts

Epic Heroes

Drúzhag 100
Viimeksi muokannut halko, Ke 08.04.2009 22:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Garoth
Valvoja

Re: WotRia, Angmaria 1500 pojoa

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Hitto että tossa on figuja. 199 kpl jos oikein laskin. Aloin ihan oikeasti miettimään, että mahtuuko tuota edes deployaamaan kentälle. Näköjään mahtuu, mutta tiukkaa se tekee. Rinnakkain ei Shieldwallissa mahdu, solataistelusta puhumattakaan.

Siellä on muutama cavalry-alusta inftantryjen tilalla, kun edessä kahdessa mun 1500 pisteen listassa ei ollut tarpeeksi. Lopputulos on kuitenkin sama. Jos omalla deployment zonella on deployasta haittaavaa maastoa, niin homma menee reisille. Toki osan joukoista voi jättää aluksi pois kentältä, mutta siinä ei ole mitään järkeä. Onneksi noiden haamujen ei tarvitse kierrellä difficult terrainia, mutta on tuota varmasti tuskaa ohjata mitenkään fiksusti kentällä. Varsinkin, kun tuon kokoisen pöydän on tarkoitus pelittää vielä 2000 pts pelissäkin.

Hatunnosto kuitenkin, jos omistat jo nuo 199 figua tai meinasit tämän armeijan ostaa. Itse kuitenkin helpottaisin armeijan kasaus, maalaus ja pelaamisurakkaa tiputtamalla osan yksiköistä pois, ja uppimalla jäljellejääneitä.

Omasta mielestäni 4 komppaniaa on ihan tarpeeksi iso muodostelma jalkaväkeä. Siinä tarpeeksi supportit riittää imemään itseensä ratsuväen rynnäkön, jättäen etummaiset lyömään. Edes örkkien Mob-rulella ei minusta ole fiksua pitää mukana mitään älytöntä supporttilaumaa, ero kontaktissa olevan komppanian taistelutehoon on kuitenkin liian suuri. Eli laittaisin örkkeä pienemmäksi, ja taas Blackshieldejä isommaksi.

Ratsuväki tahtoo liput (ettei tarvise käyttää Mightia, kun tulee ykkönen chargessa), ja kyllä melkein mikä tahansa eteenpäin menevä voisi hyötyä muusikoista.

Tosin en ole itse kokeillut, miten tuollainen "unohdetaan upit ja lisää massaa vaan" -lista pelissä toimii, joten kaipa sitäkin kannattaa kokeilla.
Phil Kelly says "No!"
halko

Joo-o, Tämä armeijahan olisi tarkoitus tehdä. Itsekin kyllä aloin miettimään, että mistä ***** pöllin nuo örkit (Tai no, 2 ja puoli boksia puuttuu), mutta pakko oli kokeilla. Nyt kun alan uudestaan listaa miettimään, niin örkit kyllä ovat ehkä hieman liian isoja tosiaankin (Ne 6 kilvetöntä örkkiä kuitenkin katoaa aika nopeasti kun joku vähän kovempi pääsee kimppuun). Voisi ehkä vähän örkkejä karsia kylläkin, ja ottaa shade mukaan.
Itse en näe kyllä järkeä ostaa normiörkeille komentoryhmiä, kun tuppaavat kaksinkertaistamaan hinna, ja hyöty jää pienemmäksi kuin kaksinkertainen. Eli ne voisi jättää vähän kovemmille yksiköille, aaveet kyllä saavat kapun.

Mutta muokkaan listaa niin, että normiörkkejä ei ole niin paljoa, säästyypä rahaa. Blackshieldejä en saa suuremmiksi, kun on ne pisteenrajoitukset liittolaisille.

Mistä hitosta konffaan blackshieldit...
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Upgradet vaikuttavat kuitenkin todella hyviltä, varsinkin pienen Couragen örkeille. Lipun antama re-rolli paniikkeihin ja chargeihin tuntuisi olevan aina pisteidensä väärti. Muusikko ja taskmasterikin kuulostaa mukavilta. Ja shamaanihan osaa ilkeitä loitsuja.
Ainakin itse laitan commandeja mukaan. En ehkä kaikkia joka yksikköön, mutta paljon tulen niitä käyttämään.
(Ihan jo silläkin että shamaanin avulla voi jättää 40 örkkifigua maalaamatta :P )

Toinen juttu on yksiköiden koot. Jos tekee monta pientä unittia, niin voipi olla etteivät kaikki mahdu lähikseen. Maximize Frontagen mukaan kun unitti saattaa ahmaista koko rintaman itselleen, jolloin vieressä olevat muut pienet Formationit eivät enää mahdukkaan samaan tappeluun mukaan. Siksi ainakin örkeillä tuntuisi tärkeältä ottaa isompia yksiköitä, kuin montaa pientä.
(Aiheesta käytyä tinkaa Warseerissä)

(Disclaimer - en ole ehtinyt vielä pelata WotRia, joten nämä menee sääntöjen luvun perstuntumalta. Malttamattomana odottelen pääsiäisen ekoja pelejä. Ihan pää täristen täällä puristan tuolin käsinojia odotuksen vimmassa.)
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
halko

Kerroppa sitten miten ekassa pelissä kävi :). Komentoryhmä saataa toimia isommissa örkkiyksiköissä ja kovemmissaa tappelijoissa, muttaa pitäisin kyllä itse ne pienemmistä örkkilootista poissa, katsoo sitten kun kokemusta karttuu. Kuten näet, aaveet ovat jo saanneet kaput mukaan.

Mitä taas sanoit yksikköjen koosta, niin ihan hyvä pointtihan siinä oli. (Itse asiassa olinkin jo unohtanut tuon must sanan). Mutta ota kuitenkin huomioon, että avveratsastajat pyrkivät vastustajan kylkeen, kun maastosta ei ole suojaa heitä vastaan (liikkumisessa). Eikä tuossa nyt niin montaa lähistelijää ole, eivätkä kaikki todellakaan ole hyökkäämässä yhden kimppuun, ainaakan suoraan edestä, ja silloinkin pidän huolen, että ainakin ne kovimmat pääsevät lähikseen. (Ja isohan yksikkö vie enemmän tilaa sekä liikkumisessa, että rynnäkössä).

Mitenkäs muuten, onko barrow wightejen säännöissä typo, vai joku kamala aivopieru?

Each close combat hit caused by barrow wights will cause a casualty, regardless of the foe's Resilience

Tarkoittaako tuo, että wightit insta-killaa vaikkapa entin? Sanamuoto (Ja RAW) sanoisivat kyllä, mutta jotenkin tuntuu että ei se niin mene. Vai meneekö?
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Tuostakin on kovaa vääntöä Warseerissa. RAWin mukaan tosiaan Barrowit (ja vissiin Boromir?) tappaisivat esim. Mumakin yhdellä iskulla.

Ajatus taitaa kuitenkin olla, että Hard To Killeihin jokainen hit tuottaa suoraan heiton taulukosta. Tai ainakin itse pelaisin niin. Muutoin tuntuu aivan liian tehokkaalta tollainen pahimmillaan 500pt monsterin niittaaminen vain yhdellä iskulla.
FAQ:ia odotellessa...

Onhan siellä säännöissä pari muutakin tosi aukkoista outoa kohtaa, mutta tämä ei ole ehkä oikea ketju niiden läpikäyntiin.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Armeijalistat”