Newbie taktiikoita!!
Newbie taktiikoita!!
Nyt alkaa rasittaa! Olen pelannut kaveria vastaan 2 kertaa, ja molemmat kerrat olen hävinnyt! Eka peli olin Goblinit, ja toinen olin kääpiöt. Siis pelaamme aina kääpiöt vastaan goblinit...
Armeijat ovat:
Goblins:
20 goblin spearmen
20 goblin spearmen
20 goblin archers
10 spider riders
Kääpiöt:
12 dwarf warriors
10 dwarf thunderers
8 dwarf miners
Kenttä on aika keskikokoinen, kestää 3 vuoroa ennenkuin voi edes harkita chargausta. Sovimme että minä pelaan kääpiöillä ja hän goblineilla seravassa pelissä. Taktiikkani on vain mennä suoraan eteenpäin ja tappa kaikki, mutta epäonnistun, kun goblinit voittavat JOKAISEN taistelun combat reson avusta... Banner, 3 ranks, outnumber ja sitten vielä kaikki tapot ...
Apuaa!
Vielä pari kysymystä..:
Miten cannon toimii? Haluan ottaa tämän mukaan peliin mutta en tajua yhtään mitään siitä...
Saako wheelata samalla kun chargaa?
Miten minereita voi käyttää hyvin?! He kuolevat goblin archereille joka kerta!
Onko goblin spearmeneillä 5+ save lähitaistelussa jos vihollinen EI ole flankissa tai rearissa? Sama juttu dwarf warrioreilla, onko heillä 3+ save samassa tapauksessa?
Fast cavalryn EI tarvitse wheelata?
Miten chariotit toimivat? Siis kun ne menevät lähitaisteluun niin saavat d6 impact hits ja ei muuta?
Mitkä/mikä yksikkö/yksiköt ovat/on hyvä/hyviä goblineita/kääpiöitä vastaan? Ei mitään juustoa kiitos... ;)
^
|
Tossa meinaan siis että mitkä yksiköt goblineilla ovat hyviä kääpiöitä vastaan ja toisinpäin.
Kiitos! Pahoittelen jos kysymykset ovat tyhmiä... :/
Armeijat ovat:
Goblins:
20 goblin spearmen
20 goblin spearmen
20 goblin archers
10 spider riders
Kääpiöt:
12 dwarf warriors
10 dwarf thunderers
8 dwarf miners
Kenttä on aika keskikokoinen, kestää 3 vuoroa ennenkuin voi edes harkita chargausta. Sovimme että minä pelaan kääpiöillä ja hän goblineilla seravassa pelissä. Taktiikkani on vain mennä suoraan eteenpäin ja tappa kaikki, mutta epäonnistun, kun goblinit voittavat JOKAISEN taistelun combat reson avusta... Banner, 3 ranks, outnumber ja sitten vielä kaikki tapot ...
Apuaa!
Vielä pari kysymystä..:
Miten cannon toimii? Haluan ottaa tämän mukaan peliin mutta en tajua yhtään mitään siitä...
Saako wheelata samalla kun chargaa?
Miten minereita voi käyttää hyvin?! He kuolevat goblin archereille joka kerta!
Onko goblin spearmeneillä 5+ save lähitaistelussa jos vihollinen EI ole flankissa tai rearissa? Sama juttu dwarf warrioreilla, onko heillä 3+ save samassa tapauksessa?
Fast cavalryn EI tarvitse wheelata?
Miten chariotit toimivat? Siis kun ne menevät lähitaisteluun niin saavat d6 impact hits ja ei muuta?
Mitkä/mikä yksikkö/yksiköt ovat/on hyvä/hyviä goblineita/kääpiöitä vastaan? Ei mitään juustoa kiitos... ;)
^
|
Tossa meinaan siis että mitkä yksiköt goblineilla ovat hyviä kääpiöitä vastaan ja toisinpäin.
Koulu on taas, koulu on taas, reput täynä kirjoi!Half-breed kirjoitti:Teknik oli kerrankin oikeassa.
- jupu_pupu_mies
Re: Newbie taktiikoita!!
Teknik kirjoitti:Nyt alkaa rasittaa! Olen pelannut kaveria vastaan 2 kertaa, ja molemmat kerrat olen hävinnyt! Eka peli olin Goblinit, ja toinen olin kääpiöt. Siis pelaamme aina kääpiöt vastaan goblinit...
Armeijat ovat:
Goblins:
20 goblin spearmen
20 goblin spearmen
20 goblin archers
10 spider riders
Kääpiöt:
12 dwarf warriors
10 dwarf thunderers
8 dwarf miners
Apuaa!
Vielä pari kysymystä..:
Miten cannon toimii? Haluan ottaa tämän mukaan peliin mutta en tajua yhtään mitään siitä... sääntis auttaa
Saako wheelata samalla kun chargaa? kyllä
Miten minereita voi käyttää hyvin?! He kuolevat goblin archereille joka kerta! Vaikea kysymys... Hmm Muista että jos yksikkö on takana tai sivussa vastustaja ei saa rankkiboonusta...
dwarffeilla on goblineilla ei jos he käyttävät keihäitä.
Fast cavalryn EI tarvitse wheelata? Ei tarvitse
Miten chariotit toimivat? Siis kun ne menevät lähitaisteluun niin saavat d6 impact hits ja ei muuta? Riippuu mikä kärry... Lisäksi hevoset ja myöskin ohjastajat saavat lyödä
^
|
Tossa meinaan siis että mitkä yksiköt goblineilla ovat hyviä kääpiöitä vastaan ja toisinpäin. Dwarffeilla organ gun ja bolttikset on kovia. Örkeillä halpa fast cawalry on tehokasta
- Half-breed
Vähän on epäreilut armeijat, mutta käävät kyllä pärjäävät jos jäät omaan päätyysi ja heikennät gobboja Thundereilla ennen kuin käytä boksien kimppuun. Pyri sitten aina hyökkäämään samaan boksiin molemmilla lähisyksiköilläsi ja mieluiten niin että toinen pääsisi sivustaan. Näin maksimoit mahdollisuutesi voittaa lähitaistelu. Yksi-yhtä-vastaan mättöjä kääpiöt eivät kuitenkaan helpolla voita pienen määränsä takia. Kuitenkin ellet ihan surkeasti heittele, niin käävien pitäisi hävitä lähikset vain 1-2 pojon erotuksella (Olettaen että ammut yhden rankin pois goboilta.) tappojen takia (Teet pari ja gobot ei tee mitään.), jolloin käävien ei pitäisi ainakaan lähteä karkuun. Pitkittyneessä taistelussa tulet kuitenkin voittamaan ennen pitkää ellet juokse karkuun.
Tykin käyttö selviää lukaisemalla ajatuksella läpi sääntiksen s.88 "Cannon summary".
Tykin käyttö selviää lukaisemalla ajatuksella läpi sääntiksen s.88 "Cannon summary".
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Koska nähtävästi pelaatte Skull Passia, niin tämän kommentin voisi jättää sanomatta, mutta mikäli omistatte armeijakirjat, niin O&G:n läpyskästä ilmenee N.Gobbojen varustukseen kuuluvan kilven ja lähisaseeen. Keihäät on ostettava erikseen (sivuseikka) mutta aina lähitaistelun alussa saat päättää mitä asetta käytät. Eli voit valita käyttäväsi lähisasetta ja kilpeä saadaksesi sen 5+ seivin lähiksessä tai keihään ja kilven, jolloin lyöt kahdesta rivistä, mutta saat vain sen 6+ saven.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
- Scumboogie
Tosta minerikysymyksestä... käytätkö mainareita underground advancena eli reservissä tulevina vai kentälle laitettuna? Kannattaa käyttää reservissä tuloa, jollet ole vielä käyttänyt. Pääset näin nopeiten combattiin, joten ei parin vuoron N.goblintulen vielä pitäisi tappaa kaikkia kääpiä. Eikä niitä ole pakko laittaa tulemaan juuri sieltä arsujen puolelta. Niin ja jupu_mies mainitsit tuon rankkibonus-jutun. Kuka käyttää n.gobboarsuja 20 lootassa?jupu_mies kirjoitti:Teknik kirjoitti:Nyt alkaa rasittaa! Olen pelannut kaveria vastaan 2 kertaa, ja molemmat kerrat olen hävinnyt! Eka peli olin Goblinit, ja toinen olin kääpiöt. Siis pelaamme aina kääpiöt vastaan goblinit...
Armeijat ovat:
Goblins:
20 goblin spearmen
20 goblin spearmen
20 goblin archers
10 spider riders
Kääpiöt:
12 dwarf warriors
10 dwarf thunderers
8 dwarf miners
Apuaa!
Vielä pari kysymystä..:
Miten cannon toimii? Haluan ottaa tämän mukaan peliin mutta en tajua yhtään mitään siitä... sääntis auttaa
Saako wheelata samalla kun chargaa? kyllä
Miten minereita voi käyttää hyvin?! He kuolevat goblin archereille joka kerta! Vaikea kysymys... Hmm Muista että jos yksikkö on takana tai sivussa vastustaja ei saa rankkiboonusta...
dwarffeilla on goblineilla ei jos he käyttävät keihäitä.
Fast cavalryn EI tarvitse wheelata? Ei tarvitse
Miten chariotit toimivat? Siis kun ne menevät lähitaisteluun niin saavat d6 impact hits ja ei muuta? Riippuu mikä kärry... Lisäksi hevoset ja myöskin ohjastajat saavat lyödä
^
|
Tossa meinaan siis että mitkä yksiköt goblineilla ovat hyviä kääpiöitä vastaan ja toisinpäin. Dwarffeilla organ gun ja bolttikset on kovia. Örkeillä halpa fast cawalry on tehokasta
Sitten hyvät yksiköt. Kuten mainittiin, ei mitään juustoa. Ehdottaisin kääville flame cannonin harkintaa, goboilla on pieni ld ja paniikki voisi kuulostaa kivalta, jos tekee yhdenkin tapon. Urut nyt ovatkin vähän epäreiluja. Goblineilla tosiaan hiukan lisää fast cavalrya, että saat koneita poies. Toinen vaihtoehto snotlingit jota voit käyttää lihamuurina ngobbojen tiellä.
Luulin että niiden on pakko oltava? :OKuka käyttää n.gobboarsuja 20 lootassa?
Koulu on taas, koulu on taas, reput täynä kirjoi!Half-breed kirjoitti:Teknik oli kerrankin oikeassa.
20 todellakin on ihan mainio koko noille. En mä tiedä, mitä noi toiset selittää. Ehkä viittaavat muodostelmaan, eli loota merkitsisi 4x5 könttiä, mutta ei siinäkään mitään pahaa musta ole.
Kaksi häviötä peräkkäin ei muuten ole yhtään mitään. Ei kannata polttaa hihojaan.
Kaksi häviötä peräkkäin ei muuten ole yhtään mitään. Ei kannata polttaa hihojaan.