"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Toimiva lista Blood Angelseilla

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Ratovaari

Toimiva lista Blood Angelseilla

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Olen hieman miettinyt uutta Blood Angels Codexia. Onko se oikeasti niin sysihuono kuin jotkut antavat uskoa?
Toki kaikki maksaa heillä paljon, mutta entä jos otammekin vain Codexin "hyviä valintoja" listaan?
Mitkä sitten ovat Codexissa hyviä?
Haluan pitää armeijani nykyBA tyylisenä, joten trooppiin on ehdottomasti tultava Assault Marineita. Teen siis 1500pts listaa.
Miten nämä varustaisin?
Ryhmiä ottaisin 7-8 henkisinä flamerilla, mutta ah, tämähän olisi niin vaikeaa että ville-viis-vee menisi sekaisin. Nyt ryhmiä saa vain 5 tai 10 henkisinä, ainoana erikoisaseenaan ylikallis Plasma Pistol. EI KIITOS.
Kessu kaipaa kuitenkin jotain kättä pidempää. Power Fist vaikuttaa minusta ihan hyvältä vaihtoehdolta, vai olisiko Power Weapon sittenkin parempi? Kuitenkin 4 attackia chargessa..

HQ.
Chaplain on käytännössä pakkovalinta. Lemartes on täksi hyvä (5 pistettä vihollisen liippaa laskevasta naamarista ja lisäwoundista? kyllä kiitos.)
Alettuani miettimään mikä tässä Codexissa on oikeasti hyvää, mieleeni tuli ensimmäisenä Dante. Todellinen supermies. Testipelissä 'nidzillaa vastaan hän tappoi hive tyrantin, warrioreita ja carnifexin. Ei minusta ihan turha jätkä siis. Lisäksi hänen kykynsä heikentää vihollista ja levittää preferred enemyä.. MAHTAVAA! =)
Mutta onko hän turhan kallis 1500pts peleihin?

Mutta mitäs muuta.
Death Company, tämä minulla on tapauksesta riippumatta 10 henkisenä jump packeillä. Parasta mitä BA:lla on antaa. Tappaa kotona ja puutarhassa.

Mutta sitten muut yksiköt.
Mitä ottaisin?
Veteran Assault Marinet olis ihan jänniä ja kalliita. Venerable death company furioso dreadnought vaikuttaa nimellisesti kivalta, mutta on oikeasi ihan tosihuono. Vai onko? Tappaa kuitenkin hyvin jos pääsee lähelle. Lähelle hän ei pääse ilman ylihintaista Drop Podia.
Mitenkäs Baal Predator? Toimiiko?
100pts Assault Cannonista 13 12 10 pelleillä. Ei halvin malli, mutta ei myöskään kallein.

Edit:
Olen muuten tehnyt listantynkää. Se löytyy täältä:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =7&t=86943
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Haizelhoff
Valvoja

Re: Toimiva lista Blood Angelseilla

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Jos haluat jotain vähän radikaalimpaa, niin kannattaa tarkistaa http://warhammer40kbloodangels.blogspot.com/. Sieltä jostain löytyy listaakin. BA:lla parasta on nopeat kestävät rhinot ja ball predatorit. HQ:hun dante antamaan prefferred enemyn ja corbulo antamaan furious chargen. Tsekkaile tota blogia, toivottavasti siitä on apua (ainakin mulle on ollu tosta blogista paljon hyötyä).

EDIT: Löysin army listit. http://warhammer40kbloodangels.blogspot ... rmy%20List
Ratovaari

Olen yrittänytkin tarkastaa tuota sivua, mutta se on liian raskas koneelleni.
Tuo Corbulo hieman mietityttää (pistin kyllä sen figun tilaukseen maanantaina), onhan se Furious Charge ihan hyvä ja kiva ja kaikkea, mutta pysyykö tuo sitten Death Companyn tahdissa (etteivät lähde yhden tyhjän rhinon perässä juoksemaan)?
Itselläni ovat nuo rhinot olleet lähinnä viime-edikan tyylisiä itsetuhokoneita, viimeksi kun kokeilin heitin 5 ykköstä kuudesta..
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Ratovaari

Testasin eilen Blood Angelsien listaa, jossa kaikki joukot ovat joko rhinoissa tai jump packeillä.
Minulla oli Mephiston, Corbulo, Assault Squad fistillä, 2x Assault Squad fisteillä ja rhinoilla, Tactical Squad rihnolla, laskilla ja plasmalla sekä 10-hengen Death Company.
Ihan hyvinhän se toimii noin periaatteessa, lähelle pääsin nopeasti kaikilla paitsi Corbulolla (jonka rhino jäi paikalleen).
Kakkosvuorolla pääsin jo assaultoimaan. Valitettavasti vihollisena oli CSM, jolla taas kaikki joukot rhinoissa ja nekin berserkereitä ja plague marineita (+ slaanesh lordi lightning claweilla ja ratsulla sekä Defiler).
Armeijani ainoat tulituet olivat Baal Predator ja yksittäinen Tactical squad rhinolla, laskilla, plasmalla ja fistillä.
Tuo Tactical Squad jäi minua myös hieman vaivaamaan, kannattaako tälläisessä armeijassa pelata yli 300pts ryhmää jolla kuitenkin on vain se yksi laski?
Sillä hinnalla saisin jo kunnollisen Veteran Assault Squadin...
Haizelhoff
Valvoja

Niin tai sitten voit vaihtaa sen tacticalin toiseen ball predatoriin, tai DCF Drediin.
Ratovaari

Tarkoitat varmaan kahteen baal predatoriin?
Se taktinen maksaa 305pts, baal predator sivusponsoreilla ja extroilla 140, tällöinkin jäisi vielä 25pts käyttämättä..
Venerable Death Company Furioso Dreadnoughtin ottaisin, ellei se tavallaan pilaisi teemaa.
Nykyisin minulla on kaikki joko hyppyrepullisia, rhinollisia tai tankkeja, jolloin ne ns. pysyvät mukana muun armeijan vauhdissa.
Toisaalta VDCFD:n voisi ottaa sillä ylihintaisella 50 pisteen drop podilla (oli varmaan liian juustoisa laite BA:lla GW:n mielestä verrattuna sinisiin).
Haizelhoff
Valvoja

Jos saat kaks baali niin hell YEAH! Tää on siis vaan mun mielipide :D
Ratovaari

Baal Predatorit ovat kyllä melko hyviä, mutta ovatko ne niin hyviä että niitä kannattaisi ottaa kolmea?
Mietin multimelta-heavyflamer land speedereitä. Riittäiskö näitä kahden squadroni ja lisäksi 2 baal predatoria?
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Yksi huomattavan kiva juttu BA-codexissa on ne halvat Multimelta-Attackbiket, joita itse ainakin hyödyntäisin.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Ratovaari

Itseäni epäilyttää nykysäännöillä käyttää ollenkaan Attack Bikeä. Tämä kuitenkin hajoaa yhteen osumaan missile launcherista melko helposti, toisin kuin esimerkiksi Land Speeder Multimeltalla ja Heavy Flamerilla...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”