Suuri ongelma - Ohuet maalit
Suuri ongelma - Ohuet maalit
Hei,
Tämä ongelma on ollut minulla jo pitkään mutta en ole tainnut mainita siitä täällä.
Olen ostanut jonkin aikaa sitten seuraavat maalit (Eri aikoina):
- Warlock purple
- Scaly green
- Blood red
- Bleached bone
- Scull white
- Scorpion green
Maalipinta on niin ohut että allaoleva näkyy aika selvästi. Warlock purpleen pitää pistää 4-5 kerrosta että se näyttäisi siltä miltä normaali maali näyttää yhdellä kerroksella. Blood red myös, mutta se on ok kun pistää jonkun toise punaisen ensin alle. Scaly greenissä pitää pistää 2-3 kerrosta, eikä se ole liiemmin ongelma. Bleached bone tulee 2 kerroksella tai kun pistää scull whiten alle hyvin, ja scull white jos pistää bleached bonen alle / parilla kerroksella.
Olisi kuitenkin hauska jos nämäkin maalit toimisivat kuten muut...
Edit: Ok, nämä toimivat siis ihan normaalisti.. Noh, eipä minulla ollutkaan niiden kanssa niin paljon ongelmia, kunhan vain saiai tuon scorpion greenin toimimaan.
Suurin ja pahin ongelma minulla on scorpion greenin kanssa. Sen läpi paistaa mikä tahansa väri kuin scorpion green olisi pelkkä wash, ja jos sitä pistää enemmän kerroksia niin se on muhkurainen ja ruma (Jotkut muistavat sen vanhan black orcin lipun joskus kauan sitten). Vain yhdessä tapauksessa olen saanut scorpion greenin edes jotenkuten kunnollisen näköiseksi, ja sekin oli pelkkää tuuria.
Muista maaleista saan edes vähän normaalia suuremalla vekslauksella hyvän jäljen.
Olen koittanut:
- Sekoittaa pohjaa myöten
- Sekoittaa paukuttamalla kantta käteeni ym.
Olenko ohentanut liikaa. En, 2-3 tippaa per puteli. Saman verran olen pistänyt muihinkin puteleihin ja hyvin on toiminut.
Tämä ongelma on ollut minulla jo pitkään mutta en ole tainnut mainita siitä täällä.
Olen ostanut jonkin aikaa sitten seuraavat maalit (Eri aikoina):
- Warlock purple
- Scaly green
- Blood red
- Bleached bone
- Scull white
- Scorpion green
Maalipinta on niin ohut että allaoleva näkyy aika selvästi. Warlock purpleen pitää pistää 4-5 kerrosta että se näyttäisi siltä miltä normaali maali näyttää yhdellä kerroksella. Blood red myös, mutta se on ok kun pistää jonkun toise punaisen ensin alle. Scaly greenissä pitää pistää 2-3 kerrosta, eikä se ole liiemmin ongelma. Bleached bone tulee 2 kerroksella tai kun pistää scull whiten alle hyvin, ja scull white jos pistää bleached bonen alle / parilla kerroksella.
Olisi kuitenkin hauska jos nämäkin maalit toimisivat kuten muut...
Edit: Ok, nämä toimivat siis ihan normaalisti.. Noh, eipä minulla ollutkaan niiden kanssa niin paljon ongelmia, kunhan vain saiai tuon scorpion greenin toimimaan.
Suurin ja pahin ongelma minulla on scorpion greenin kanssa. Sen läpi paistaa mikä tahansa väri kuin scorpion green olisi pelkkä wash, ja jos sitä pistää enemmän kerroksia niin se on muhkurainen ja ruma (Jotkut muistavat sen vanhan black orcin lipun joskus kauan sitten). Vain yhdessä tapauksessa olen saanut scorpion greenin edes jotenkuten kunnollisen näköiseksi, ja sekin oli pelkkää tuuria.
Muista maaleista saan edes vähän normaalia suuremalla vekslauksella hyvän jäljen.
Olen koittanut:
Olenko ohentanut liikaa. En, 2-3 tippaa per puteli. Saman verran olen pistänyt muihinkin puteleihin ja hyvin on toiminut.
Viimeksi muokannut aatami, Su 19.07.2009 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
- Hands_of_blue
Re: Suuri ongelma - Ohuet maalit
Duh, maali on sopivan ohutta kun se peittää valkoisen pohjamaalin 5-20 kerroksella. Maalaustavasta riippuen, ohuempaa jos glaseerataan tms. Akryylimaalin EI kuulu peittää yhdellä kerroksella.
Ok. Pitääpä ottaa oppia ja ohentaa muita maaleja lisää.Hands_of_blue kirjoitti:Duh, maali on sopivan ohutta kun se peittää valkoisen pohjamaalin 5-20 kerroksella. Maalaustavasta riippuen, ohuempaa jos glaseerataan tms. Akryylimaalin EI kuulu peittää yhdellä kerroksella.
Pisti silmään. Muista, ettet ohenna jokaista maalia saman verran. Minulla on maalit olleet ostettaessa yhtä tönkköä, musteentapaista lillua taikka mitä vain siitä väliltä. Ensin kannattaa testata, mimmoista se on ja sitten ohentaa tarpeen mukaan. Olen kokenut nuo ohentamisen riskin, kun laitoin liikaa vettä DA Greeniin joka oli valmiiksi hyvin ohutta kun innostuin laittamaan tönksähtänyttä harmaatani. Nykyisin se sopiikin musteeksi. Näin siis minä teen.aatami kirjoitti:Saman verran olen pistänyt muihinkin puteleihin ja hyvin on toiminut.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
No siis suunnilleen saman verran.. Totta kai minä olen katsonut minkälainen maali ensin on.Nazgúl kirjoitti:Pisti silmään. Muista, ettet ohenna jokaista maalia saman verran. Minulla on maalit olleet ostettaessa yhtä tönkköä, musteentapaista lillua taikka mitä vain siitä väliltä. Ensin kannattaa testata, mimmoista se on ja sitten ohentaa tarpeen mukaan. Olen kokenut nuo ohentamisen riskin, kun laitoin liikaa vettä DA Greeniin joka oli valmiiksi hyvin ohutta kun innostuin laittamaan tönksähtänyttä harmaatani. Nykyisin se sopiikin musteeksi. Näin siis minä teen.aatami kirjoitti:Saman verran olen pistänyt muihinkin puteleihin ja hyvin on toiminut.
No, haluaisin kuitenkin vieläkin tietää että onko mitään mahdollisuutta pelastaa tuo scorpion green?
kokeile sekoittaa purkkeja
- St. Apollo
Yksi keino on pelastaa väri jättämällä yksinkertaisesti (Brutaalisti) purkki auki. Itse ohensin kerran Codex Greyta liikaa (washimaista), mutta kun jätin purkin auki 2h, alkoi väri olla kuin uus.
Jos tunnet itsesi tyhmäksi, käytä käänteispsykologiaa!
Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
majis kirjoitti:kokeile sekoittaa purkkeja
aatami kirjoitti:Olen koittanut:
Purkkien sekoituksella hän nähtävästi tarkoitti että: ostat toisen samanlaisen maalin, sekä mixaat niiden sisällöt keskenään TAI mixaat johonkin väriin hiukan jotain toista, eli blood rediin laitat vähän scab rediä (ohentamatonta) sekaan, jolloin siitä tulee "kiinteämpää" sekä hiukan tummempaa.
2
Siinähän sekoitetaan maaleja =/
- DragonRider
jos ravistaisit purkkia?
mulla toimii aina:D