"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Chosen CSM ja niiden varustus

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Driturithia

Chosen CSM ja niiden varustus

Viesti Kirjoittaja Driturithia »

Eli ehdotuksia millaista varustusta niille kannattaisi tyrkyttää?
-''There is no peace among the stars, only an eternity of slaughter and the laughter of thirsting SLAANESH!''
Kurimus

Re: Chosen CSM ja niiden varustus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Itse olen käyttänyt 5 miestä 3 meltalla ja flamerilla sekä Rhinolla. Outflankista tullessaan aiheuttavat riesaa vastustajalle tuhoamalla jonkin tankin, kiusaamalla monstereita tai liekittämällä objektiivia pitäviä pikkusittiäisiä. Hintaakin on sen verran vähän että useimmiten maksavat pisteensä takaisin jos vaan ampumaan pääsevät.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
jessjess

Viesti Kirjoittaja jessjess »

ite käytän 10 CSP missile/lascannon nurgle icon ja champpion. Kestää hyvin, pystyy tuhoamaan vehiclejä turvallisen matkan päästä ja jos käyttää bercerkkereitä niin close combat on hyvin epätoden näköinen.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

jessjess kirjoitti:ite käytän 10 CSP missile/lascannon nurgle icon ja champpion. Kestää hyvin, pystyy tuhoamaan vehiclejä turvallisen matkan päästä ja jos käyttää bercerkkereitä niin close combat on hyvin epätoden näköinen.
Midah? Wut CSP?

Itse en ole Choseneita peluuttanut, mutta kaipa nuo joko lähisjenginä (maks. erilaisia lähisaseita), lähisjenginä (flekkuja), lähisjenginä (meltoja) tai lähisjenginä (yhdistelmä edellisiä) toimivat. Rhinon ne tarttevat, että pysyvät hengissä. Ikonit on vähän turhia ja hintavia, kun nämä kuitenkin kuolevat ennemmin tai myöhemmin. Lähisaseiden ongelma Rhinon kanssa on ei-assaulttia-sääntö ja Lantikan kanssa nyt vaan ei kannata kauhean hyvin.
Guardsniper

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

Kaapelikala kirjoitti:
jessjess kirjoitti:ite käytän 10 CSP missile/lascannon nurgle icon ja champpion. Kestää hyvin, pystyy tuhoamaan vehiclejä turvallisen matkan päästä ja jos käyttää bercerkkereitä niin close combat on hyvin epätoden näköinen.
Midah? Wut CSP?

Itse en ole Choseneita peluuttanut, mutta kaipa nuo joko lähisjenginä (maks. erilaisia lähisaseita), lähisjenginä (flekkuja), lähisjenginä (meltoja) tai lähisjenginä (yhdistelmä edellisiä) toimivat. Rhinon ne tarttevat, että pysyvät hengissä. Ikonit on vähän turhia ja hintavia, kun nämä kuitenkin kuolevat ennemmin tai myöhemmin. Lähisaseiden ongelma Rhinon kanssa on ei-assaulttia-sääntö ja Lantikan kanssa nyt vaan ei kannata kauhean hyvin.
Rhino = Pysyvät hengissä pidempään? Ööö... Ei vaan... Rhino = Pääsevät nopeammin lähikseen = Kuolevat nopeammin. :P Joo voihan sitä käyttää kukkulana, mutta eikös out flankkäys olis kuitenkin siistimpää kuin kävely.

Niin ja Rhinosta SAA assaultoida.

EDIT: Mikä ihmeen CSP?
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Guardsniper kirjoitti: Rhino = Pysyvät hengissä pidempään? Ööö... Ei vaan... Rhino = Pääsevät nopeammin lähikseen = Kuolevat nopeammin. :P Joo voihan sitä käyttää kukkulana, mutta eikös out flankkäys olis kuitenkin siistimpää kuin kävely.

EDIT: Mikä ihmeen CSP?
Rhinolla saat option nopeampaan liikkumiseen. Lisäksi pystyt piilottelemaan smokelaunchereiden suojassa. Tyhjällä rhinolla voit blokata vihollisen liikkumista ja näkyvyyttä. Ja tank shockata. Ei huono diili 35 pisteellä.

Continental Structural Plastics on pohjaisamerikkalainen muovifirma.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Scoundrel kirjoitti:Continental Structural Plastics on pohjaisamerikkalainen muovifirma.
Eikö tässä viitattakkaan elektroni musiikki bändiin CSP?

Elossa pysyminen ja rhino liittyy lähinnä siihen etteivät pysy hengissä jos yrittävät avoimella juosta lähikseen vaan silloin ne ammutaan. Tämän takia rhino on must valinta kaikille lähisryhmille.
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

5x melta IoCG ja rhinoon. outflänkistä vihun tankin kylkeen ja pelottelemaan isoja monstereita.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
MasterofReality

Viesti Kirjoittaja MasterofReality »

itse olen peluuttanut 4x plasmagun ja sitten joko melta tai sinko. Icon of Chaos Gloryn olen ottanut jos on jäänyt 10 pistettä ylimääräistä. Tosin hyvin ne pärjää ilman sitäkin.
if we're evil or divine we're the last in line
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

Ite oon käyttäny 10 chosenia jossa 4 plasmaa ja mark of nurgle niskaan, kyllä kestää hyvin ja teurastaa hyvin oikeastaan kaikkea (myös itsensä plasmalla minun tuurilla). Joskus otan myös riskin ja isken power weaponit käteen ja laitan inflitroimaan lähelle.

Mutta miten niin rhinosta voi assaultoida?
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Razwrakka kirjoitti:Mutta miten niin rhinosta voi assaultoida?
Paikallaan pysyneestä taksista jalkautuessa voi vielä rynnäköidä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Maladath

Viesti Kirjoittaja Maladath »

Itse käytän 5xmelta ja iocg rhinossa. Yleensä pienenenä ryhmänä. Outflankkaa ja räjäyttää jonkun tankin, jonka jälkeen vihollinen varmaan ampuu ne hengiltä, mutta omphn sitten ainakin yhden vuoron ampumatta jotain muuta.
jamovoima
Valvoja

Re:

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Z7-852 kirjoitti:
Scoundrel kirjoitti:Continental Structural Plastics on pohjaisamerikkalainen muovifirma.
Eikö tässä viitattakkaan elektroni musiikki bändiin CSP?

Elossa pysyminen ja rhino liittyy lähinnä siihen etteivät pysy hengissä jos yrittävät avoimella juosta lähikseen vaan silloin ne ammutaan. Tämän takia rhino on must valinta kaikille lähisryhmille.
Ei välttämättä ammuta jos rinnalla juoksee 30-40 muutakin marinea :P

Itse pelasin joskus muistaakseni kuutta outflankkaavaa Chosenia, olivat erittäin päteviä, ilman mitään rhinoja, mutta rhinon kanssa lienevät vielä pätevämpiä. Riippuu vähän, jos jättää rhinon kotia voi assaultata suoraan outflankista liian laitaan hairahtuneita vihollisia. Kieltämättä houkutteleva yksikkö nuo chosenit ja muutenkin ihan mielenkiintoinen, aspiring championille taisi saada yli sadalla pinnalla rojua niskaan jos innostuu :)
abcdefg

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

Joo, mutta onko järkeä ottaa aspalle kaikki seuraavat:
-Icon of Nurgle
-Melta bombs
-Lascannon
-Power Fist
??

Tiedän toki, että champasta saa kalliin, mutta vaikka kuinka innostuisi, en tuollaista kokoonpanoa vain kehtaisi ottaa...
2
Gammagoblin

Viesti Kirjoittaja Gammagoblin »

Itse pistin pelissä 5 Chosenia Rhinoon ja outflankkasin vihun suojeluksessa olevalle objektiiville. Choseneilla 4 x flamer = 28 hittiä objektiiviä suojelevaan mariinikasaan. Tämän jälkeen aspa muutettiin Greater Daemoniksi ja hauskaa oli ! >;)
1tyyppi

Viesti Kirjoittaja 1tyyppi »

oliko niin että deticated transport vehicle ei saanut poistua ryhmänsä läheltä? 5 chosenia ja meltat sitten syödään hirviöitä tai tankkeja.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

1tyyppi kirjoitti:oliko niin että deticated transport vehicle ei saanut poistua ryhmänsä läheltä?
Miksi ei saisi?
1tyyppi

Viesti Kirjoittaja 1tyyppi »

kaveri lukee sääntöjä näköjään väärin, no ei ainakaan tarvi enää kuunnella kun lukee ite vai mitä ?
Remos

Viesti Kirjoittaja Remos »

Niinhän sitä sanotaan...
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”