Jokunen O&G -kysymys
- Scumboogie
Jokunen O&G -kysymys
Moro, ajattelin vielä ennen Fanaticia kysäistä pari hampaankolossa olevaa kysymystä.
1. Saavatko spider riderit marssia metsässä? Säännöissä lukee että ne eivät hidastu metsässä, mutta kuinkas tuon marssin laita?
2. Kuvitellaanpa, että Giant ja loota gobboja on lähärissä vihollisen kanssa. No Giant yell and bawlaa, eli mä voitan combatin automaattisesi kahdella pisteellä. Häviääkö vihollinen vain kahdella pisteellä, jos mä olisin muuten voittamassa vaikka neljällä (rankit, lippu, jne...)? Häviääkö siis vihollinen kahdella pojolla neljän sijaan, vai valitsenko mä suuremman? Toivottavasti saitte jotain selvää :D
3. Squablaava yksikkö ei voi tehdä mitään kirjan mukaan. Täytyykö tämän yksikön heittää mahdollisia paniikkeja, yms. Saanko lukea rullia maagilla joka on squabblaavassa yksikössä? Entä generaanko sillä dispel diceja?
Siinähän niitä sitten olisi, laittakaa vastausta jos viittitte.
1. Saavatko spider riderit marssia metsässä? Säännöissä lukee että ne eivät hidastu metsässä, mutta kuinkas tuon marssin laita?
2. Kuvitellaanpa, että Giant ja loota gobboja on lähärissä vihollisen kanssa. No Giant yell and bawlaa, eli mä voitan combatin automaattisesi kahdella pisteellä. Häviääkö vihollinen vain kahdella pisteellä, jos mä olisin muuten voittamassa vaikka neljällä (rankit, lippu, jne...)? Häviääkö siis vihollinen kahdella pojolla neljän sijaan, vai valitsenko mä suuremman? Toivottavasti saitte jotain selvää :D
3. Squablaava yksikkö ei voi tehdä mitään kirjan mukaan. Täytyykö tämän yksikön heittää mahdollisia paniikkeja, yms. Saanko lukea rullia maagilla joka on squabblaavassa yksikössä? Entä generaanko sillä dispel diceja?
Siinähän niitä sitten olisi, laittakaa vastausta jos viittitte.
- Half-breed
Re: Jokunen O&G -kysymys
2. Vastustaja häviää kahdella, kun siinä on selvästi sanottu että vastustaja häviää kahdella ilman poikkeuksia. Jättiläinen karjuu niin kovaa etteivät viholliset tajua paljonko gobboja on.
3. En muista wordinkia täysin, mutta vain itse yksikön toiminta kiellettiin, mutta kaikkia testejä ja muita pitää silti tehdä, kun niitä ei kielletä. Jos oikein muistan niin Animosityssä mainittiin jos maagi ei saanut toimia, jos ei mainittu, niin sitten maagi toimii ihan normaalisti.
3. En muista wordinkia täysin, mutta vain itse yksikön toiminta kiellettiin, mutta kaikkia testejä ja muita pitää silti tehdä, kun niitä ei kielletä. Jos oikein muistan niin Animosityssä mainittiin jos maagi ei saanut toimia, jos ei mainittu, niin sitten maagi toimii ihan normaalisti.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Dark Elf69
1. Kyllä
2. I dont know...
3. Kyllä
2. I dont know...
3. Kyllä
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Perusteluita, please ;)Dark Elf69 kirjoitti:1. Kyllä
2. I dont know...
3. Kyllä
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
1. Onpas se wallcrawlers kyllä huonosti kirjoitettu. Ihan varmana olin mennä sanomaan, että siellä lukee "move like open terrain", mutta siellä lukikin "are not slowed by terrain...". Marssin kielto olisi hidastamista, joten kyllähän ne saa siellä mettässä marssia.
2. "The giants side automatically wins the combat by two.". Ei mainita mitään tapoista tulleista lisäresosta, niin niitä ei huomioida. On kuitenkin siitä huolimatta kaikista paras, mitä jätin iskuista voi tulla. Muut kun sukkaa joko kokonaan tai on niin paljon nopasta kiinni.
3. Erittäin hyvä kysymys, mutta koska siellä on erikseen mainittu "... it can do nothing this turn (including cast spells)..." taikominen, niin kyllähän niiden rullien lukeminen ja dd:n generoiminenkin pitäisi myös mainita, jos niitä ei saa tehdä. Saako squablaavassa yksikössä oleva maagi generoituja pd:tä, on sitten erinomainen kysymys. Oma mutuni sanoo kyllä kiellon puutteen vuoksi, mutta se onkin sitten vain pelkkä mutu.
Eiköhän Ira ja muutkin ole saaneet tarpeeksi niitä perusteluita.
2. "The giants side automatically wins the combat by two.". Ei mainita mitään tapoista tulleista lisäresosta, niin niitä ei huomioida. On kuitenkin siitä huolimatta kaikista paras, mitä jätin iskuista voi tulla. Muut kun sukkaa joko kokonaan tai on niin paljon nopasta kiinni.
3. Erittäin hyvä kysymys, mutta koska siellä on erikseen mainittu "... it can do nothing this turn (including cast spells)..." taikominen, niin kyllähän niiden rullien lukeminen ja dd:n generoiminenkin pitäisi myös mainita, jos niitä ei saa tehdä. Saako squablaavassa yksikössä oleva maagi generoituja pd:tä, on sitten erinomainen kysymys. Oma mutuni sanoo kyllä kiellon puutteen vuoksi, mutta se onkin sitten vain pelkkä mutu.
Eiköhän Ira ja muutkin ole saaneet tarpeeksi niitä perusteluita.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Scumboogie
Siinä lukee vaan että ei saa taikoa. Kiitoksia kaikille vastaajille.Half-breed kirjoitti:Jos oikein muistan niin Animosityssä mainittiin jos maagi ei saanut toimia, jos ei mainittu, niin sitten maagi toimii ihan normaalisti.
Ehkä hieman alkuperäisen aiheen vierestä, mutta pistetään nyt tähän; Tässähän oli kyse tilanteesta, jossa jättiläisen kanssa samassa klosiksessa on gobboloota antamassa lipun ja rankit (todennäköisesti myös outnumberin). Tällöin mielestäni jätin muut hyökkäykset (ainakin ne d6 tai 2d6 hittiä) voivatkin olla parempia kuin huutaminen, koska jätin tapoilla ei tarvitse ensin kompensoida vihollisen rankkejä, lippua ja outnumberia. Yksin boksia vastaan taistellessaan huutaminen varmaan sitten onkin jätin hyökkäyksistä paras, kun muuten tarvisi tehdä 4 tai 5 tappoa edes tasuriin.El Capitan kirjoitti:2. "The giants side automatically wins the combat by two.". Ei mainita mitään tapoista tulleista lisäresosta, niin niitä ei huomioida. On kuitenkin siitä huolimatta kaikista paras, mitä jätin iskuista voi tulla. Muut kun sukkaa joko kokonaan tai on niin paljon nopasta kiinni.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
2d6 hittiä on aina kiva joo, mutta se tulee yhtä varmasti kuin pick up and, joka sitten onkin ihan paska. Jooh, ohan se pick up ihan kiva, jos saa heron otettua kouraansa, mutta mokomilla on aina gw kätösissä, jolla sitten satuttaa sitä jättiä. Olipas se hyödyllistä. D6 kusee sitten samasta syystä kuten perus tulipallot ja kärryn impactit. Ohan se 6 iskua toki kiva, mutta ihan yhtä hyvin niitä voi olla vain 1. Liikaa nopan varassa nämä jätin iskut.
Vihukin voi olla aika kovis. Gobbo on kuitenkin vain gobbo. Ws2 johtaa helppoihin osumiin ja mitäs, jos onni käy haavoittamisessa? Sinnepä meneekin ne gobbojen tuomat lisäedut. Ei ehkä kaikki, mutta tarpeeksi kuitenkin. On siellä toisellakin puolella rankkeja ja lippuja, herokin ehkä, niin kyllä jätin pitää tappaa, jos klosis halutaan voittaa.
D6 on hyvin petollinen ja siksi minusta se varma voitto -2:lla on aina paras mahdollinen isku. Mielummin itse ainakin otan varman ja turvallisen kuin kunnianhimoisen yrityksen voittaa kunnolla, joka voi johtaa myös häviöön.
Näin ainakin minä näen jätin iskut. Joku voi olla erimieltä, ei ole ensimmäinen kerta kun joku on erimieltä kanssani örkkiasioihin liittyen.
Vihukin voi olla aika kovis. Gobbo on kuitenkin vain gobbo. Ws2 johtaa helppoihin osumiin ja mitäs, jos onni käy haavoittamisessa? Sinnepä meneekin ne gobbojen tuomat lisäedut. Ei ehkä kaikki, mutta tarpeeksi kuitenkin. On siellä toisellakin puolella rankkeja ja lippuja, herokin ehkä, niin kyllä jätin pitää tappaa, jos klosis halutaan voittaa.
D6 on hyvin petollinen ja siksi minusta se varma voitto -2:lla on aina paras mahdollinen isku. Mielummin itse ainakin otan varman ja turvallisen kuin kunnianhimoisen yrityksen voittaa kunnolla, joka voi johtaa myös häviöön.
Näin ainakin minä näen jätin iskut. Joku voi olla erimieltä, ei ole ensimmäinen kerta kun joku on erimieltä kanssani örkkiasioihin liittyen.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Scumboogie
Hei, ilmeni pari kysymystä Squig hoppereihin liittyen.
1) Oletetaanpa että mulla on squig hopper -unitti metsässä (niin etteivät ne näe mitään). Unitti heittää animosityssa 6, mutta koska he eivät näe mitään, niin niiden pitäisi rynniä D6" eteenpäin. Kysymys kuuluukin, mihin suuntaan squigit hyppivät, koska yksiköllä ei ole varsinaista etusuuntaa? Itse arvelisin että täytyy heittää scatteria, mutta ajattelin varmistaa. Miten on asian laita?
2) Kuvitellaanpa, että squig hopper -unit olisi overrunnannut pihalle kentältä. Ne tulevat takaisin pöydälle seuraavalla vuorolla, mutta saavatko ne pomppia sen normaalin 3D6", vai jäävätkö ne jumittamaan siihen pöydän reunalle? Jostain kuulin, että jäisivät jumittamaan pöydän reunalle, mutta kuinkas tämä asia menee? Itse sanoisin, että saavat liikkua, mutta ainahan se on parempi varmistaa...
1) Oletetaanpa että mulla on squig hopper -unitti metsässä (niin etteivät ne näe mitään). Unitti heittää animosityssa 6, mutta koska he eivät näe mitään, niin niiden pitäisi rynniä D6" eteenpäin. Kysymys kuuluukin, mihin suuntaan squigit hyppivät, koska yksiköllä ei ole varsinaista etusuuntaa? Itse arvelisin että täytyy heittää scatteria, mutta ajattelin varmistaa. Miten on asian laita?
2) Kuvitellaanpa, että squig hopper -unit olisi overrunnannut pihalle kentältä. Ne tulevat takaisin pöydälle seuraavalla vuorolla, mutta saavatko ne pomppia sen normaalin 3D6", vai jäävätkö ne jumittamaan siihen pöydän reunalle? Jostain kuulin, että jäisivät jumittamaan pöydän reunalle, mutta kuinkas tämä asia menee? Itse sanoisin, että saavat liikkua, mutta ainahan se on parempi varmistaa...
Squigit pomppii Compulsory Moves -phasessa. Remaining Moves -phasessa saa tulla takaisin kentälle. Compulsory Moves tulee ennen Remaining Moves -phasea.Skarsnik, the Lord kirjoitti:2) Kuvitellaanpa, että squig hopper -unit olisi overrunnannut pihalle kentältä. Ne tulevat takaisin pöydälle seuraavalla vuorolla, mutta saavatko ne pomppia sen normaalin 3D6", vai jäävätkö ne jumittamaan siihen pöydän reunalle? Jostain kuulin, että jäisivät jumittamaan pöydän reunalle, mutta kuinkas tämä asia menee? Itse sanoisin, että saavat liikkua, mutta ainahan se on parempi varmistaa...
-> Squigit tulee kentälle Remaining Moves -phasessa, eikä pompi (koska Compulsory Moves meni jo) vaan jää kököttämään reunalle.
Ykköskohtaan en muista lonkalta vastausta, mutta joko Scatterin mukaan, tai sitten saat itse valita, evm.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- Scumboogie
Hei, nyt ilmeni taas pari probleemaa.
1) Kuvitellaanpa, että Giant pickuppaa yksinäisen sankarin, joka ei saa liittyä muihin yksiköihin. Esimerkkinä on nyt Dragon Slayer. Giant pickuppaa sen ja heittää hurl -tuloksen. Ainoa vihollisyksikkö 12" rangella on warruboksi. Kysymys kuuluukin, mihin Dragon Slayer lentää?
a) Se lentää warruboksiin, tekee ja ottaa lämät normaalisti ja sitten se singahtaa ulos yksiköstä.
b) Giant katso, ettei muita viholliyksiköitä ole rangella ja paiskaa Dragon Slayerin maahan throw back into combat -tavoin.
c) Joku muu, mikä?
2) Yksikkö wolf ridereita tulee kentälle takaisin overrunnattuaan ulos kentältä. Saavatko ratsastajat marssia, kun tulevat pöydälle? En löytänyt kirjasta vastausta pikaisen selaamisen jälkeen, joten mitenkäs on?
1) Kuvitellaanpa, että Giant pickuppaa yksinäisen sankarin, joka ei saa liittyä muihin yksiköihin. Esimerkkinä on nyt Dragon Slayer. Giant pickuppaa sen ja heittää hurl -tuloksen. Ainoa vihollisyksikkö 12" rangella on warruboksi. Kysymys kuuluukin, mihin Dragon Slayer lentää?
a) Se lentää warruboksiin, tekee ja ottaa lämät normaalisti ja sitten se singahtaa ulos yksiköstä.
b) Giant katso, ettei muita viholliyksiköitä ole rangella ja paiskaa Dragon Slayerin maahan throw back into combat -tavoin.
c) Joku muu, mikä?
2) Yksikkö wolf ridereita tulee kentälle takaisin overrunnattuaan ulos kentältä. Saavatko ratsastajat marssia, kun tulevat pöydälle? En löytänyt kirjasta vastausta pikaisen selaamisen jälkeen, joten mitenkäs on?
-
Guardian of Chaos
S.43 pieni kirja "The unit may not charge, as it has missed its opportunity to declare charges, but may move normally, and may not marchSkarsnik, the Lord kirjoitti: 2) Yksikkö wolf ridereita tulee kentälle takaisin overrunnattuaan ulos kentältä. Saavatko ratsastajat marssia, kun tulevat pöydälle? En löytänyt kirjasta vastausta pikaisen selaamisen jälkeen, joten mitenkäs on?
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.
1) Vahingot tulee siihen warruboksiin ja se slayeri painii edelleen giantin kanssa. Ei se pääse pois combatista vain koska giant päättää sen heittää paitsi tietenkin, jos kuolee prosessissa.Skarsnik, the Lord kirjoitti:Hei, nyt ilmeni taas pari probleemaa.
c) Joku muu, mikä?
2) Overrun ulos kentältä toimii samalla tavalla kuin spruit ja BRB s. 43 sanoo etteivät saa marssia.
- Scumboogie
Eli siis Giant paiskaa Slayerin maahan ja silti Warrut ottavat lämää...? Kuulostaa tosi loogiselta IMO.
Ei vaan se paiskaa sen niihin warruihin, mutta se sieltä hoipertelee takaisin painimaan sen giantin kanssa.Skarsnik, the Lord kirjoitti:Eli siis Giant paiskaa Slayerin maahan ja silti Warrut ottavat lämää...? Kuulostaa tosi loogiselta IMO.
- LAV-Kitsune-
Hoipertelee sieltä nelinkertaista liikkumisvauhtia nopeammin kuin rasvattu salama... Näky sinänsä, alastomana pinkovia käppänöitä ja kaikkea.Myyra kirjoitti: Ei vaan se paiskaa sen niihin warruihin, mutta se sieltä hoipertelee takaisin painimaan sen giantin kanssa.
Peliteknisesti siinä käy nuin kuten mainitsit, mutta mielenterveyden kannalta voisi keksiä jonkun mukavamman tarinan kuten että jätti paiskaa kääpiön maahan ja päättää purkaa turhautumistaan kun ei saa kunnon otetta tästä pikku kääpiöstä heittämällä läheisen koivun kauempaa lähestyviin sotureihin tai jotain muuta hauskaa.
Ehkä se pullea kääpiö kimpoaa siitä warruyksiköstä elastisesti ja lentää takaisin jättiläisen luokse.