Leman russ executioner. Ottaa vai jättää?
Leman russ executioner. Ottaa vai jättää?
Katselin tässä viime viikolla pelattua yksityistä peliä.
Pelissä Leman russ executioner täräytti 235 pisteen terminator sguadin yhdessä ainoassa shooting pheississä.
Aseistus oli tämmöinen: Plasma sponsons, heavy bolter ja extra armour= 245 pts.
Maksaa aika lailla, mutta ainakin näytti olevan hintansa väärti.
Kysymys kuuluukin. Onko Executioner käytännöllinen tappokone vai ylihintainen hilavitkutin?
Pelissä Leman russ executioner täräytti 235 pisteen terminator sguadin yhdessä ainoassa shooting pheississä.
Kysymys kuuluukin. Onko Executioner käytännöllinen tappokone vai ylihintainen hilavitkutin?
Re: Leman russ executioner. Ottaa vai jättää?
Eli sen yhden kerran kun vastustaja droppaa ryhmän terminaattoreita executionerin eteen, ei edes shaketa sitä millään, ja ig-pelaaja heittää 5 hittiä scatter-nopalla, exectutioner just ja just maksaa itsensä takaisin? Sanoisin että kallis on.
-
Sami Jumppanen
Se on hirvittävän kallis hilavitkutin ja vastustaja tulee valitsemaan sen tärkeimmäkseen maalikseen, joten harkitse tarkkaan saatko siitä ikinä pisteitä takaisin. Mieti myös, että toimiiko listasi ilman sitä, koska aina joskus vastustajasi onnistuu nistimään sen heti alkuun. Itse harkitsisin useampaa Russia kerralla listaan, onko siinä listassa sitten yhtään executioneria on sinun asia. En kuitenkaan sanoisi, että se on ylihintainen, vain kallis.Marbo kirjoitti:Katselin tässä viime viikolla pelattua yksityistä peliä.
Itse pelaan WH armeijaa ja minulla on sääntö, että ei ikinä vain yhtä Exorcistia.
Itse en kyllä lainkaan hämmästynyt , kun ei tullu edes sheikkeniä. (armour value 14)
Sen kävistämiseen tarvii vähintään kymppi strenan tai meltan oikealta kantamalta.
Sitten kun oli vielä jalkaväen ympäröimä, ei vihollinen ois saanu edes chargaamalla sitä nurin.
Ajattelin itse ottaa Executionerin kaartini reserviyksiköksi.
Jos tää ei oo hyvä, niin pitäis löytää jotain muuta jolla pari hyvin varusteltua Carnifexia sais pysäytettyy.
(extented carpace, bonded exskeleton, reinforced chitin ja ehkä jotain muuta vielä)
Sen kävistämiseen tarvii vähintään kymppi strenan tai meltan oikealta kantamalta.
Sitten kun oli vielä jalkaväen ympäröimä, ei vihollinen ois saanu edes chargaamalla sitä nurin.
Jos tää ei oo hyvä, niin pitäis löytää jotain muuta jolla pari hyvin varusteltua Carnifexia sais pysäytettyy.
(extented carpace, bonded exskeleton, reinforced chitin ja ehkä jotain muuta vielä)
Itse olen harkinnut, jos hankkisi Leman Russ Demolisherin kahdella Multi Meltalla. Tuhoaisi massaa Demolisher Cannonilla ja Multi Melta aiheuttaisi hieman päänvaivaa isoillekin möröille. Toisaalta jonkinlaisten vaihtotykkien teko olisi varmaan mielekästä niin voisi kokeilla erilaisia vaihtoehtoja helposti. Executioner on mielestäni hieman liian rajoittunut, kun sillä ei pahemmin mennä tankeista läpi. Raskasta jalkaväkea varmaan tappaa kyllä hyvin.
Miau.
Itsekin olen harkinnut executioneria. Ilman sponsoneita sen hinnan voisi pitää siedettävänä, mutta tulivoimaa olisi kuitenkin kohtalaisesti juuri termiksiä ja muita kovia yksiköitä vastaan. Lisäksi tuo jalkaväkimuuri on ihan ok-keino suojella sitä meltaiskuilta ja close combatilta edes yhden vuoron ajan.
"Pain is an illusion of the senses, despair is an illusion of the mind."
Pistetäänpä vähän ranskalaisia viivoja tosta executionerista. Just itse asiassa magnetoituna ja lähes täysin koottuna tossa pöydällä yksi sellainen.
- Executioner on kallis, muttei mun makuun ylihintainen. Suosittelen lisäämään plasma sponsonit ja hulliin heavy flamerin.
- Executioner on kestävä. 14 etukilpi tarvitsee keskimäärin kuusi BS 3 lascannonia, että mitään tapahtuu. Takakilpi 11 kestää kaikkea random S4 kamaa ja auttaa erityisesti lähitaistelussa. Vähentää mm. 16% krak kranaattien tehosta suoraan.
- Executioner pelkää meltaa. Yritä estää kaikin keinoin vastustajan pääsy meltan kantamalle. Osittain sitä varten mukana on heavy flamer. Jos et voi enää juosta, niin ajamalla päälle ja päräyttämättä liekittimellä päätykin lisäksi saat toivottavasti hyökkääjän raadoksi. Heavy bolter on muutenkin niin aneeminen, 1,5 osumaa jotka tekee suunnilleen sen yhden haavan ja pahimmassa tilanteessa vaan auttaa vastustajaa osumien allokoimisen takia. Laseri taas on kallis ja voit ampua liikkeestä muutenkin vain yhdellä aseella tornin lisäksi. Samantien voi maksimoida plasman määrän.
- Executionerilla on redundanssia ihan eri tavalla kuin muissa kaartin lättytankeissa. Liikkeestä neljä ja paikaltaan viisi plasmalättyä keskimäärin takaavat vähintään yhden osuman kohteeseen. S7 AP2 ei ehkä ole parasta mahdollista vahinkoa, mutta yleensä varsin riittävä.
- Russien rungoilla voi screenata Chimeroja ja toisin päin. Muutenkin cover on ystävä ja tekee kestävästä tankista vielä tuplasti kestävämmän.
- Executioner on uhka vastustajalle kuin vastustajalle. Jos vihollinen keskittyy sen tuhoamiseen säästyvät armeijasi oikeasti tärkeät jutut tulitukselta. Jos taas vastustaja ignoroi sen, niin Executioner laskuttaa kyllä hinnan siitä täytenä paljon todennäköisemmin kuin esimerkiksi tavallinen Russ.
- Summa summarum: Mun mielestä Executioner on hyvä ostos.
Kysymys siitä, onko Executioner parempi kuin samalla pistemäärällä muita juttuja (esim. n. kolme Hydraa/Griffonia tai 1,8 lentokonetta) on jo huomattavasti vaikeampi ja laajempi tutkimuksen aihe. IG kirja on siitä kiusallinen, että hyviä valintoja on valtava määrä. Parhaan kombinaation selvittäminen vaatinee aika paljon testipelaamista.
- Executioner on kallis, muttei mun makuun ylihintainen. Suosittelen lisäämään plasma sponsonit ja hulliin heavy flamerin.
- Executioner on kestävä. 14 etukilpi tarvitsee keskimäärin kuusi BS 3 lascannonia, että mitään tapahtuu. Takakilpi 11 kestää kaikkea random S4 kamaa ja auttaa erityisesti lähitaistelussa. Vähentää mm. 16% krak kranaattien tehosta suoraan.
- Executioner pelkää meltaa. Yritä estää kaikin keinoin vastustajan pääsy meltan kantamalle. Osittain sitä varten mukana on heavy flamer. Jos et voi enää juosta, niin ajamalla päälle ja päräyttämättä liekittimellä päätykin lisäksi saat toivottavasti hyökkääjän raadoksi. Heavy bolter on muutenkin niin aneeminen, 1,5 osumaa jotka tekee suunnilleen sen yhden haavan ja pahimmassa tilanteessa vaan auttaa vastustajaa osumien allokoimisen takia. Laseri taas on kallis ja voit ampua liikkeestä muutenkin vain yhdellä aseella tornin lisäksi. Samantien voi maksimoida plasman määrän.
- Executionerilla on redundanssia ihan eri tavalla kuin muissa kaartin lättytankeissa. Liikkeestä neljä ja paikaltaan viisi plasmalättyä keskimäärin takaavat vähintään yhden osuman kohteeseen. S7 AP2 ei ehkä ole parasta mahdollista vahinkoa, mutta yleensä varsin riittävä.
- Russien rungoilla voi screenata Chimeroja ja toisin päin. Muutenkin cover on ystävä ja tekee kestävästä tankista vielä tuplasti kestävämmän.
- Executioner on uhka vastustajalle kuin vastustajalle. Jos vihollinen keskittyy sen tuhoamiseen säästyvät armeijasi oikeasti tärkeät jutut tulitukselta. Jos taas vastustaja ignoroi sen, niin Executioner laskuttaa kyllä hinnan siitä täytenä paljon todennäköisemmin kuin esimerkiksi tavallinen Russ.
- Summa summarum: Mun mielestä Executioner on hyvä ostos.
Kysymys siitä, onko Executioner parempi kuin samalla pistemäärällä muita juttuja (esim. n. kolme Hydraa/Griffonia tai 1,8 lentokonetta) on jo huomattavasti vaikeampi ja laajempi tutkimuksen aihe. IG kirja on siitä kiusallinen, että hyviä valintoja on valtava määrä. Parhaan kombinaation selvittäminen vaatinee aika paljon testipelaamista.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Itse pyrin pitämään russit mahdollisimman halpoina, eli
Leman russ: heavy bolter sponsors.....170
Leman russ: lascannon.....165
Ensimmäinen on tankkeja vastaan hyödytön, mutta 9 HB-ammusta toivon mukaan ehkäisee vastustajan AT-joukkojen hyökkäyksen.
Leman russ: heavy bolter sponsors.....170
Leman russ: lascannon.....165
Ensimmäinen on tankkeja vastaan hyödytön, mutta 9 HB-ammusta toivon mukaan ehkäisee vastustajan AT-joukkojen hyökkäyksen.
-
vompovompatti
Executioner on ihan hyvä, mutta ei kuitenkaan paras. Sen korkea hinta tekee siitä halutun maalin kentällä ja kaikki tietävät miten tehokas on ajoneuvo, jota ammutaan todella paljon...
Potentiaalisen tuhovoimansa ansiosta kuitenkin kokeilun arvoinen laite, joka ampuessaan kyllä tappaa jotain. Tuo lähes taattu tappo on ihan kiva ominaisuus russissa, koska perus battle tankki, joka on mielestäni se paras vaihtoehto, ei aina onnistu tappamaan ketään, vaikka pääsisikin ampumaan täydellä tehollaan.
Kuten ketjussa on jo mainittu on kaartilla tärkeää että kaikki pidetään halpana ja jossain määrin uhrattavana. Executioner on vain liian kallis ollakseen ns. super yksikkö tai varma valinta.
Potentiaalisen tuhovoimansa ansiosta kuitenkin kokeilun arvoinen laite, joka ampuessaan kyllä tappaa jotain. Tuo lähes taattu tappo on ihan kiva ominaisuus russissa, koska perus battle tankki, joka on mielestäni se paras vaihtoehto, ei aina onnistu tappamaan ketään, vaikka pääsisikin ampumaan täydellä tehollaan.
Kuten ketjussa on jo mainittu on kaartilla tärkeää että kaikki pidetään halpana ja jossain määrin uhrattavana. Executioner on vain liian kallis ollakseen ns. super yksikkö tai varma valinta.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-
Sami Jumppanen
On tuokin mahdollista, se tarkoittanee, että olet pelannut hyvin, mutta jos sinä alat jatkuvasti pelata sillä, niin vastustajasi oppii kyllä hoitelemaan sen tai muuten kiertämään sen. Ja mitä tulee tuohon 'fexiin, niin tuolla pitäisi hoitua.Marbo kirjoitti:Itse en kyllä lainkaan hämmästynyt , kun ei tullu edes sheikkeniä. (armour value 14)
-
Sami Jumppanen
Jos jahtaat mörköjä, niin ota plasmat. Jos haluat hajottaa tankkeja, niin älä rupea menemään meltan kantamalle, vaan ennen ota keulalle lasso ja käytä sitä ison tykin kanssa. Mahdollisesti ota eri mallinen LR. Jos haluat välttämättä Multi Meltoja käyttöön, niin silloin harkitse Hellhoundin eri malleja ja ota niiden keulalle se melta.Vesihiisi kirjoitti:Itse olen harkinnut, jos hankkisi Leman Russ Demolisherin kahdella Multi Meltalla. Tuhoaisi massaa Demolisher Cannonilla ja Multi Melta aiheuttaisi hieman päänvaivaa isoillekin möröille.
Taidatte hieman liioitella. Pelasin tässä yhden turnauksen executionerilla,
eikä vihollinen edes mulkaissut sitä.
Sen sijaan jalkaväki sai pahimman tulituksen niskaansa.
-
Sami Jumppanen
Se on se toinen mahdollisuus, etenkin objektiivi tehtävissä.Marbo kirjoitti:Taidatte hieman liioitella. Pelasin tässä yhden turnauksen executionerilla,
Mitäs vastaan pelasit? Mä pelasin yhen turnauksen executionerin kanssa, IG ei edes ampunut sitä kun se oli ihan turha (lol infantry squadeja coverista, tai plasma cannonilla russeja...),, mariinipelaaja ampui sen heti ensimmäiseksi pois...Marbo kirjoitti:Taidatte hieman liioitella. Pelasin tässä yhden turnauksen executionerilla,