Ero tarinallisesti: Power weaponissa on voimakenttä, jonka avulla miekalla pystyy leikkaamaan paksuintakin panssaria kuin ilmaa. Force weapon pystyy samaan, mutta lisäksi sitä käyttävä psyykkeri voi kanavoida voimansa sen avulla viholliseen tappaen tämän kerralla.
Ero pelillisesti: Sääntökirja s. 42: special close combat weapons.
Figuissa niitä ei välttämättä erota mitenkään. Force weaponeja on vain psyykkereillä. Kannattaa vastustajan kanssa selvittää, mikä aseistus milläkin hahmolla on.
force vs power
Re: force vs power
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
-
vompovompatti
Force-aseissa ei ole power-aseista tuttua force fieldiä vaan aseen teho perustuu sen käyttäjän psyykkiseen kyvykkyyteen. Parempi psyykkeri saa parempaa tehoa irti force-aseestaan. Ilman psyykkisiä kykyjä force-ase on vain tavallinen, vaikkakin hyvin valmistettu, ase, jossa ei ole power-aseen hienouksia.
Tai näin ainakin dark heresy-roolipelin mukaan...
Tai näin ainakin dark heresy-roolipelin mukaan...
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Samalla alueella käsiteltiin pari vuotta takaperin lähes samaa aihetta. Haku pelastaa.
Figuissa (ainakin wanhoissa) aseet erottaa yleensä siitä että force aseet on detaljeiltaan hienompia ja terässä on yleensä jotain symmetrisiä syvennys- tai kohokuvioita. Saattavat myös olla 'antiikkisen' tai muuten hieman erikoisen näköisiä. Tuohon voi tietysti joku nihilisti sanoa että jos se on maalattu valomiekaksi, figulla on force ase, muuten ei (eli maalaus ratkaisee). Itse sanoisin että jos se näyttää force aseelta ja/tai on maalattu sellaiseksi ja siitä on maksettu sellaisen pisteet, niin se on force ase.
-mv40k2
Figuissa (ainakin wanhoissa) aseet erottaa yleensä siitä että force aseet on detaljeiltaan hienompia ja terässä on yleensä jotain symmetrisiä syvennys- tai kohokuvioita. Saattavat myös olla 'antiikkisen' tai muuten hieman erikoisen näköisiä. Tuohon voi tietysti joku nihilisti sanoa että jos se on maalattu valomiekaksi, figulla on force ase, muuten ei (eli maalaus ratkaisee). Itse sanoisin että jos se näyttää force aseelta ja/tai on maalattu sellaiseksi ja siitä on maksettu sellaisen pisteet, niin se on force ase.
-mv40k2